אוגוסט 2021 ,חם ,לח, הקורונה משאירה אותנו בבית, וטוב שכך...אפשרות טובה לטייל ולהשאיר את ה"בזבוז" פה בארץ. יצאנו אם שחר מהמרכז, להימנע מהפקקים, והחום בדרכינו לרמת הגולן.

מסלול

עין שבע - טבחה

טבחה מוכרת באופן מסורתי כמקום הנס של הלחם והדגים. ובה התרחשה ההופעה הרביעית של תחיית ישו לאחר צליבתו. כניסה חופשית.

מטחם טבחה
במטחם - טבחה

כנסיית הלחם הדגים שוכנת בעין שבע שבצפון-מערבה של הכנרת. הכנסייה מנציחה את נס הלחם והדגים, אשר לפי הברית החדשה חולל ישו במקום, ובו הזין 5,000 איש בחמש כיכרות לחם ושני דגים. כנסייה ראשונה נבנתה במקום.

כנסיית הלחם והדגים
כנסיית הלחם הדגים

כנסיית הבכורה של פטרוס הקדושמצויה כ-300 מ' ממזרח ל"כנסיית הלחם והדגים", בחצר ירוקה ומטופחת, והיא שייכת לנזירים פרנציסקנים איטלקים. בחצר פלגי מים, גישה לחוף הכינרת ומבחר תמונות צבע המנציחות את הניסים והאירועים שנעשו על פי המוסרת הנוצרית לישוע ותלמידיו באתר.

כנסיית הבכורה של פטרוס הקדוש
מבט מהכנסיה

המפל הנסתר בעין איוב נמצא בצפון הכנרת, בין כנסיית פטרוס לבין כפר נחום. מדובר במפל יפהפה שזורם בעוצמה חזקה ויוצר בריכות טבעיות בין הסלעים.

המפל הנסתר

לאחר מספר שעות ממשיכים דרך גשר אריק/חד נס/למרכז וואסט ,שממוקם ליד צומת האמיר, במקום מסעדות וחנויות אמנים מקומיים גלריות וסדנאות, הטבע הנפלא והשקט המבורך .

מרכז וואסט

קסם התבלינים חנות מדהימה עם מבחר עצום, גלי ואיל פוני, בעלי המקום, יקבלו פניכם בחיוך רחב וישמחו לתת הסבר על כל מוצר בחנות הממוקמת בצומת "ווסט" שבצפון רמת הגולן, המזמינה כל מבקר להיכנס אליה, הצבעים והריחות שמושכים את החושים מלווים אתכם אל עבר החנות הקסומה והמיוחדת.

כניסה לחנות
בחנות

הר בנטל

מגיעים עם הרכב לחנייה מסודרת, וממשיכים כ-250 מטר רגלית להר. כניסה חופשית

בעלייה להר

הר בנטל הוא אחד הגבוהים והמרשימים בהרי הגעש שבגולן. מיקומו של ההר, אל מול בירת הגולן הסורית - קונייטרה - הופך אותו אידיאלי לתצפיות לעבר שטח סוריה. הר בנטל מתנשא לגובה של 1,165 מטרים מעל פני הים. שביל העלייה למצפה מקושט בפסלי פלדה של הפסל ההולנדי יופ דה-יונג, חבר קיבוץ מרום גולן. בפסגת ההר בית הקפה Coffee ענן ולידו מוצב צה”לי, שנבנה על מוצב סורי שקדם לו.

תצפית מההר
במוצב שעל ההר
תצפית על מרום גולן
בית הקפה בבנטל

אודם

אודם הינו מושב שיתופי , ממוקם באחד האזורים המרהיבים בארץ בצפון רמת הגולן במרכזו של יער אודם בגובה של 1050-1090 מטרים מעל פני הים . היישוב גם מכונה ”הר אודם“. מקור השם של המושב הוא בעקבות צבעו של הר הגעש עליו הוא ממוקם. הייחודיות של היישוב היא קודם כל במיקום שלו, שכן הוא נחשב לשני בגובהו בישראל. בחורף אפשר להרגיש כאילו אנחנו בשוויץ בשל נוף ההרים המושלגים, סלעי הבזלת והפריחה המדהימה שיש באזור.

צימר בקתות גלעד

הר אודם-צילום מהצימר

צימר בקתות גלעד, נקי, שקט, נוף מדהים שנשקף מהבקתה.

בקתות גלעד

מעיינות הבניאס-נחל החרמון

מעיינות הבניאס הינה שמורה מרהיבה האוצרת בתוכה שרידים היסטוריים מרשימים, נחל שוצף, ומראות טבע מרשימים. כניסה בתשלום.

נחל החרמון
בניאס

מבצר נמרוד

ביקור במבצר אדיר ממדים מימי הביניים, מרשים ביותר, מגדלי החומה, מגדל העוז במקום הגבוה במבצר, מאגר המים, מעבר סתרים, ותצפיות מרהיבות על האזור. כניסה בתשלום.

העלייה למבצר
במבצר

יקב הר אודם

יקב בוטיק משפחתי שממוקם בישוב אודם. מרכז המבקרים מזמין אתכם לחוות את יינות היקב במפגש אישי. כל היינות ביקב כשרים. אפשרי סיור באולם הייצור להסבר מעמיק על הקמת היקב ותהליך היצור. ‪‪יין מעולה ,ממליץ בחום

כניסה ליקב
אולם התצוגה

בירכת רם

אגם טבעי בצפון-מזרח רמת הגולן, ליד היישובים הדרוזיים מסעדה ומג'דל שמס. על שפת ברכת רם יש מספר מסעדות מקומיות ואפשרות לשייט בסירות פדלים ומשוטים. הגישה אל המים בברכת רם היא רק דרך המסעדות .מקום יפה עם פוטנציאל, אך לא מנוצל....וחבל .הרחצה אסורה ,והמים קרים מאד גם בקיץ.

מסעדה ברכת רם היושבת ברמת הגולן מספקת חוויה דרוזית איכותית לכל המשפחה עם מגוון מנות בשרים, דגים, סלטים ושפע שהמסעדה נותנת באהבה גדולה לכל לקוח תוך מתן שירות ברמה הגבוהה ביותר.

בירכת רם- מסעדה מומלצת
בירכת רם מסעדה
בירכת רם

יקב רמת הגולן - קצרין

יקב רמת הגולן נמצא באזור תעשייה של קצרין, מרכז המבקרים מעוצב ויפה. ערכנו סיור במחסן החביות ומשם המשכנו לטעימות יין באגף מקסים ונקי להפליא.
במקום אוירה טובה צוות מקצועי קשוב ויעיל, חווית קניה מעולה.
שירות ברמה - מומלץ לבקר !!

יקב רמת הגולן - קצרין
יקב רמת הגולן

אֻם אל-קַנַאטִר שמשמעותו אם הקשתות

אתר מורשת לאומי של ציוני דרך עין קשתות , בו כפר יהודי מתקופת המשנה והתלמוד ובליבו בית כנסת מפואר. הכפר הקדום יושב מעל נחל סמך וצופה אל הכנרת והרי הגליל. בביקור באתר תוכלו להתרשם מבית הכנסת ובו ארון קודש שהיא השמורה והמפוארת ביותר שהתגלתה עד היום בארץ. בית הכנסת נחפר ושוחזר בשיטות טכנולוגיות מתקדמות שבסיומן הוא מתנשא למלוא קומתו הראשונה. אתר עין קשתות מציע ביקור במעיין הנובע אל תוך בריכות עתיקות ופינות צל. חווית הביקור כוללת סרט וסיור רגלי עצמאי.

הברכות העתיקות

כינרת

רבי מאיר בעל הנס

מתחם רבי מאיר

רבי מאיר היה מגדולי התנאים בדור הרביעי, מתלמידי רבי עקיבא, וממנהיגי הדור בתקופת מעבר הסנהדרין לגליל לאחר מרד בר כוכבא.

במתחם

יש לנו ארץ נהדרת, בואו ונשמור עליה.....