מעיינות באזור הכרמל

אני מצרף מספר מעיינות באזור הכרמל אותם ניתן לפקוד בטיולי יום באזור.

שמורת עין ארובות

שמורת עין ארובות נמצאת ליד הישוב עין עירון. שמים בוויז תל אסור ולידו חונים. ממנו הולכים מעט מזרחה ונכנסים במעבר בצמחיה אל מעיין הכלוא בקובית בטון וממנו יוצאת אמת מים.

ליד התל נמצאת גם בריכה קטנה שלעיתים יש בה מים(ראו תמונת הבלוג). בסוץ הקיץ כמעט אין מים

עין אביאל

עין אביאל נמצא ליד מושב אביאל.מיי המעיין זורמים בנחל תנינים. חונים ממש בכניסה לישוב והולכים משם לכיוון צפון אל הנחל ובו נימצא המעיין

עין עמיקם

המעיין נמצא ליד מושב עמיקם. שמים בוויז את שם המעיין ועוברים בתוך המושב בדרך אליו. שימו לב שמחלק מהמקומות ציינו את מקום המעיין צפונית לישוב אבל המעיין דווקא נמצא דרומית מערבית לו וזורם לנחל תנינים

במידה וניתן פונים מערבה דרך שער שלעיתים סגור וחונים לאורכו של הנחל. זולות רבות בצידי הנחל הזורם . המיים נקיים ונעימים

עין נילי

לא רחוק ממושב גבעת נילי נמצא מעיין נחמד ושמו עין נילי

ניתן להגיע ברכב גבוה או ברגל

עין ריחניה

לא רחוק מעין העמק נמצא המעיין שלצערי אסור להכנס למימיו אבל בהמשך כ15 דקות הליכה מהמעיין יש מספר מקומות בהם ניתן להכנס למים

לאחר ההגעה למעיין חונים לידו והולכים בשביל במקביל צפונית לנחל. אחר 300 מטר תראו עץ אקליפטוס גדול. לידו בריכה קטנה ונחמדה

הבריכה מתחת לאקליפטוס

ממשיכים ללכת וחצי ק"מ בהמשך יורדים אל קבוצת בריכות ומפלים קטנים ונחמדים

המפלים והבריכות

עין שלף

לא רחוק מקיבוץ דליה נמצא מעיין נחמד בו ניתן לטבול בבריכה קטנה,נעימה ומוצלת.

שמים בוויז עין שלף ויורדים קצת לפני דליה לכיוון מערב. חונים לאחר 500 מטר ומשם הולכים ברגל.

ממשיכים על השביל עד שרואים את הנחל זורם מימיננו. חוצים את הנחל צפונה ומיד אחריו ממשיכים מערבה עד שהשביל ניגמר. שם בין השיחים תראו את המעיין.

עין שקף

אם תרצו תחזרו אל השביל לפני חציית הנחל ותמשיכו איתו מערבה לאחר 200 מטר תראו כניסה קטנה בשיחים שם תראו מעיין צינור קטן עם מים נהדרים.

מעיין הצינור

משם תמשיכו במגמה מעט דרומית ובהמשך חוזר השביל לכיוון הנחל עד שתראו עץ אקליפטוס גדול. שם מתחתיו זורם נחל שלף

הנחל מתחת לעץ האקליפטוס

עין מחוללים

מעיין נחמד בהמשך נחל שלף נקרא עין מחוללים. ראו שאתם מגעים דרך קיבוץ רמות מנשה ולא בדרך אחרת. שביל עפר יוצא דרומה לכיוון המעיין קצת לפני הכניסה לקיבוץ.

עין עוזי

מעיין נחמד שהוא בעצם בור מים שהתמלא והפך לבריכה נמצא ליד תחנת הדלק בכניסה למושב היוגב

שמו עין עזי או עיינות ניסנית

חונים בתחנת הדלק ליד צומת הכניסה לישוב והולכים לאורך גדר הכביש צפונה מצידה המזרחי כ5 דקות הליכה עד המעיין הנמצא בתוך עצי התאנה. ניתן גם לחנות בסופו של שביל עפר הנמצא ממש אחרי תחנת הדלק. חונים ליד כוורות הדבורים והולכים על השביל העובר צמוד למטע הנמצא בהמשכו

עין אמי

מעיין נוסף ושמו עין אמי או עין חשרת נמצא לא רחוק מהמושבה יוקנעם

תכניסו לוויז את השם עין אמי ותגיעו למקום. המעיין נמצא צפונית לנחל מימין לחניון הנמצא במקום. לאורך נחל השופט מספר בריכות נחמדות לטבילה

עין קדם.

עין קדם זורם בנקבת מים עמוקה שאינה נגמרת ובתוכה מים זכים ונקיים.(תביאו פנס ראש)

חונים ליד מלון קדם בטירת הכמל ומשם הולכים אל המעיין.(1.5 ק"מ) המעיין נמצא מעט צפונית לנחל גלים והנחל שהוא זורם אליו נקרא נחל נדר