הפארק הלאומי הקילימנג'רו ”בחירת החברה, לקחים ותוכנית טיפוס לבני 50+“

תמונת הפרופיל של Gera_3357223
Gera_3357223
1

בניסיון הראשון (ינואר 2016) לא הגעתי לפסגה (נוזליםבריאות). לא ויתרתי. הפעם הוספתי זמן להתאקלמות לגובה. תוצאה? הצלחה!וללא סימפטומים של מחלת גבהים בשום שלב.

שוב לקחתי את Karibu Adventure ואת אותו המדריך (AugustMshanga). למה Karibu? בטיחות, אמינות ודיוק; איכות וגמישות; מחירףלבביות. למה August? בעל ניסיון רב (מעל 160 פעמים על ההר!), בטיחותבמקום הראשון, יודע להתאים קצב הליכה בצורה מושלמת, גמיש וקשוב, בחורנהדר.

במקומות רבים ניתן לקרוא על שיעורי הצלחה של 90% להגיעלפיסגה כאשר מטפסים דרך מסלול Machame. זה נכון. אבל מה שהם לא מספריםהוא, כי רוב המטפסים הם בני 20 ומשהו. שיעור ההצלחה עבור מטפסים מעלגיל 50 (כמוני) – 20%! למה? מטפסים לאט יותר ולכן יש סיכוי גבוה יותרלמחלת גבהים חמורה בדרך לפיסגה. אז איך לשפר את הסיכוי להגיעלפיסגה?

  1. ריצות/הליכות לפני הנסיעה
  2. תרגול טכניקת הליכת pole-pole כל יום במהלך הטרק -מדריך טוב ינחה.
  3. התאקלמות לגובה רב יותר – התוכנית שלי להלן:

Day 1: Machame gate – Machame camp
Day 2: Machame – Shira
Day 3: Shira – Lava tower – Baranco
Day 4: Baranco – Caranga
Day 5: Caranga – 5000m – Caranga
Day 6: Caranga
Day 7: Caranga – Barafu
Day 8 : Barafu – summit – Mweka
Day 9: Mweka camp – Mweka gate

יום 5 חיוני כדי לעורר את הגוף להתאקלם ל 4,700 מ'. יום6 חיוני לתת לגוף את הזמן לעשות את זה, לתת את השרירים לנוח לפניהעלייה לפסגה מאומצת, לתת אנרגיה (ב-Barafu יש פחות תיאבון). תוצאה:שום סימפטום של מחלת גבהים בטיפוס לפיסגה.

אז תודה לך פרנק - הבעלים של Karibu, ותודה August -המדריך המעולה שלי! הענקתם לי חוויה לזכור לכל החיים.

לכל המידע על ארושה טנזניה
הטיפ עזר לך?
שמור לעצמי