מסלול ארוך בבוטסואנה ”מסלול תרמילאים בוטסואנה“

הגענו לבוטסואנה מדרום אפריקה. לקחנו אוטובוס מיוהנסבורג, תחנה מרכזית (שלמרות האזהרות הרבות היתה ממש בסדר) לגבורון (Gabs). בגבס התארחנו אצל משפחה ישראלית מקסימה. משם לקחנו אוטובוס לגנזי (חנזי), עיר מאוד לא תיירותית אך מעניינת. הסיבה העיקרית לעבור בה היא הבושמנים שגרים בעיקר בסביבתה ואפשר לעשות סיורים בכל מיני שמורות בושמניות באזור ולהתארגן על טיול בשמורת מרכז הקאלאהרי. התחנה הבאה - מאון. אפשר לנסות לתפוס טרמפים מהתחנת דלק בכניסה או לקחת אוטובוס מהתחנה המרכזית בגנזי, יש שניים או שלושה ביום. עדיף בבוקר.

מאון היא תחנת המוצא לכל האטרקציות בדלתא ולכן גם מוקד המשיכה הגדול ביותר לתיירים בבוצוואנה. עבודה זו מתבטאת גם במחירים. בעיר עצמה אין טעם לשהות מעבר למה שצריך על מנת להתארגן על האטרקציות שתרצו באזור הדלתא. אנחנו החלטנו להגיע גם לאזור הצפון מערבי של הדלתא כיוון שהאטרקציות יותר זולות משם.

Guma Lagoon- אכסניה יוקרתית ויפהפייה. החלטנו להשקיע קצת יותר מהתקציב הרגיל שלנו ללילה בבוצאוונה ולהגיע למקום המיוחד הזה. מחירי הקמפינג גבוהים מהרגיל אך עדיםן סבירים. לאחר מכן, נסענו לסרונגה (דרך שאקאווה). הצלחנו להגיע אליה ביום אחד מQuma באמצעות טרמפים ותחבורה ציבורית. ניתן להגיע לסרונגה ישירות ממאון אבל קחו בחשבון שתגיעו בלילה. יש אוטובוס ישיר לShakawe ממאון וחזרה. בשאקאווה צריך לחצות את הנהר במעבורת ציבורית ואז טרמפים לסרונגה. קל יחסית להתארגן על טרמפים מהמעבורת, קחו בחשבון שהם עולים כסף.

אחרי סרונגה חזרנו למאון ללילה ולמחרת השכם בבוקר לקחנו אוטובוס ל- gweta לאכסניית פלנט באובב הקרובה למדבריות המלח. משם תפסנו טרמפים לפרנסיסטאון במטרה להגיע לcasane. מפרנסיסטאון תפסנו טרמפים לקאסאנה. יש גם אוטובוסים אבל הם ממש מלאים בדרך כלל. לאחר מכן לקחנו מונית לגבול עם זימבבואה. כ- 20 דקות.