מידע כללי על קינגסטון

בירת ג`אמייקה, קינגסטון, סובלת מתדמית אפורה ומאיימת לכאורה, המעפילה במקצת על מוקדי המשיכה החבויים שלה. אומנם המראה הנגלה אל המגיעים לעיר בראשונה אינו מעורר השתאות או מסביר פנים, והעיר נראית אף מפחידה במקצת, אך קינגסטון היא ליבה הסוער והתזזיתי של ג`אמייקה, כמו גם מרכזה המסחרי והתרבותי.
צוות למטייל ברשת
תמונה ראשית עבור: מידע כללי על קינגסטון

מדובר בעיר תעשייתית עם שילוב של ארכיטקטורה עתיקה ומודרנית. עיר הומה ורועשת - אך ללא ספק שווה ביקור, בעיקר במהלך אחד הפסטיבלים השנתיים שמתקיימים בה כל שנה.

הנוף הנשקף מן ההרים מגלה את פרברי העיר השוכנים למרגלות ההרים, כשהם צופים אל הנמל הטבעי המקסים של העיר, שהינו הנמל השביעי בגודלו בעולם כולו. סמוך לשפת הים, נמצא אזור הדאונטאון השוקק של העיר בו נמצאים המלונות ובנייני המשרדים, לצד רוכלי השוק והקבצנים. במהלך ביקור בדאונטאון, כדאי לבקר בשוק האומנות שברציף. בין האתרים שאין להחמיצם בעיר נמצא דבר ראשון מוזיאון בוב מרלי, הממוקם ב- New Kingston במקום בו בעבר התגורר כוכב העל. שם ניתן לבקר בחדר השינה הצנוע של הזמר בו נמצאת הגיטרה המפורסמת שלו, בצורת הכוכב, שרידים לחורי הכדורים שפילחו את קירות הבית במהלך ניסיון התנקשות בזמר שנערך ב-1976, והעץ תחתיו נהג הזמר לשבת, לעשן ולנגן להנאתו.

עוד אטרקציה מומלצת בעיר היא הגלריה הלאומית, המציגה עבודות מקומיות החל משנות ה-20 ועד ההווה, שכוללת מבחר נאה של פסלים של עדנה מאנלי, אשתו של ראש הממשלה הראשון של ג`אמייקה. בחודש דצמבר מדי שנה בשנה, מארחת הגלריה תערוכה בינלאומית של אומנות מודרנית. ברחוב Red Hills ניתן להנות מדי פעם ממסיבות רחוב ודיסקוטקים, אך את המוסיקה עצמה ניתן למצוא בכל מקום בעיר. מומלץ להגיע למוזיאון white arawak, בו אפשר לראות אוספים עתיקים של התרבות האינדיאנית העתיקה.

Caymans Park הוא אתר מרוצי הסוסים הפופולרי באי ומסלול הגולף Caymans מארח את תחרויות בינלאומיות חשובות, כל שנה בנובמבר. עוד מקומות שכדאי לראות בעיר הם הגנים הבוטנים Hope Botanical gardens המציעים מגוון רחב של צמחייה ומפורסמים במיוחד בסחלבים המיוחדים הגדלים שם, וה-Port Royal, שהוא מוזיאון המתאר את התקופה שקינגסטון הייתה ידועה כעיר הפיראטים העשירה והמרשעת ביותר בעולם, תחת שלטונו של קפטן מורגן.