אירוע חמור נוסף בענף התעופה: במהלך טיסה של חברת הלואו קוסט איזי ג'ט (easyJet) בתחילת החודש ממנצ'סטר להורגאדה (מצרים), מטוס האיירבוס A320 ירד לגובה של 3,100 רגל בלבד, כשהוא מתקרב למרחק של 771 רגל בלבד מפסגת הר באזור. נוהלי הטיסה באזור מחייבים מעבר בגובה 6,000 רגל לפחות, אך המטוס ירד במהירות חדה במיוחד של 4,928 רגל בדקה – קצב מסוכן שעלול היה להוביל להתרסקות קטלנית ולסיכון כלל הנוסעים במטוס.
מערכת ההתראה למניעת התנגשות בקרקע הופעלה והתריעה בקריאה דחופה "Pull Up" (משוך למעלה), מה שאילץ את הטייס לבצע תמרון חירום ולמנוע התנגשות בשניות האחרונות. קברניט הטיסה, פול אלסוורת', דיווח על האירוע בעצמו יום לאחר המקרה, אך מיד לאחר מכן קיבלה הנהלת איזי ג'ט החלטה להשעותו באופן מיידי. הצוות הוחלף לפני הטיסה חזרה למנצ'סטר, והחברה פתחה בחקירה מעמיקה לבדיקת נסיבות האירוע.
הבעיה: נתוני ההקלטה של תא הטייס נמחקו במהלך הטיסה חזרה, מה שמקשה על החוקרים להגיע למסקנות חד-משמעיות. עדויות הקברניט וטייס המשנה צפויות לשפוך אור על המקרה, אך החוסר במידע מוקלט עשוי להקשות על תהליך הבדיקה. על פי החשד, הטייס דאג למחוק את הקלטות הטיסה על מנת לטשטש את עקבותיו ואת אי העמידה בנהלי הבטיחות. האירוע החמור התרחש ב-2.2 ומאז, כאמור, מושעה הטייס מתפקידו עד לסיום החקירה מטעם החברה.
בהצהרה רשמית ציינה איזי ג'ט כי "הבטיחות היא בראש סדר העדיפויות של כל טייסינו. הם עוברים הכשרה בסטנדרטים הגבוהים ביותר ונמצאים תחת פיקוח קפדני. הטיסה נחתה ללא תקלות, אך בשל החקירה המתמשכת, הקברניט נותר מושעה בהתאם לנהלים".