שלג לגולשי סקי וסנובורד

אריה ב- Zermatt

Zermatt שבשוויץ נחשב בעיני מומחים לאחד מאתרי הסקי הציוריים והמשובחים ביותר באירופה. האתר מכיל שלושה אזורי סקי ונהנה מתנאי שלג נפלאים לאורך זמן, בהשוואה לאתרים אחרים באירופה. אריה חוזר ומדווח מ"חגיגת סקי" בלתי נשכחת!
אריה ורד
תמונה ראשית עבור: אריה ב- Zermatt
© יעל כפיר

עדכון סטטוס קורונה נכון ל-10/6/2020

• הכניסה לשוויץ אפשרית החל מה-15 ביוני, לאזרחי המדינות השכנות, אוסטריה, גרמניה וצרפת
  • מומלץ לעטות מסכות בתחבורה הציבורית
  • התחבורה הציבורית פועלת כסדרה
  • המסעדות ובתי הקפה פתוחים, תחת הגבלות
  • מוזיאונים, פארקי שעשועים, גני חיות, גנים בוטניים, ספא, בריכות שחייה ואירועים עד 300 איש, בכפוף להנחיות ריחוק חברתי
  • עבור אזרחי ישראל, ישנה חובת בידוד של 14 יום, בשובם לארץ
לוגו וירוס קורונה
גולשים יקרים, אנו עושים כמיטב יכולתנו להציג כאן את המידע העדכני ביותר האפשרי. כיוון שהמצב משתנה באופן תכוף, המידע המוצג כאן הוא להתרשמות בלבד ואינו מחייב. לקבלת מידע מחייב על מצב ומגבלות הקורונה ביעד הנסיעה שלכם, יש לפנות אל חברת התעופה/חברת הנסיעות או רשויות המדינה ביעד הנסיעה שלכם. תודה!

האתר והגעה לאתר

למרגלות קרחון ה -; Matterhorn, (קרחון יפהפה שצורתו כמו קרן) שוכנת עיירה ציורית ומקסימה, Zermatt. גובה העיירה 1,620 מ` והיא מוקפת הרים בגובה 3,000 מ` עד 4,100 מ` והמפורסם שבהם הוא קרחון ה-.Matterhorn הנוף מהמם וציורי. העיירה היא שוויצרית טיפוסית -; רחוב ראשי הצמוד לתחנת הרכבת ובתי עץ נמוכים. מכוניות לא מורשות להיכנס לעיירה. כלי התחבורה הם מכוניות חשמליות או כרכרות סוסים.

ניתן להגיע לעיירה משדה התעופה בציריך (כ-3.5 שעות במכונית) או מג`נווה (כ-3 שעות במכונית). הכניסה למכוניות לעיירה אסורה. אמצעי התחבורה בעיירה הם מכוניות חשמליות ( אפילו אוטובוס הסקי הוא חשמלי/ סולרי) או כרכרות סוסים. ניתן להגיע או ברכב, להשאיר אותו בעיירה הסמוכה Tasch (5 ק"מ מ-Zermatt) ולהמשיך ברכבת עד Zermatt, או להגיע ברכבת משדה התעופה. אנחנו הגענו ברכבת משדה התעופה ג`נווה (4 שעות). זו האפשרות הנוחה והזולה ביותר. ניתן לרכוש כרטיסי רכבת מוזלים אם מתקשרים לפני שמגיעים ( - אתר הרכבות השוויצרי). מזמינים טלפונית Swiss Card כרטיס זה מקנה הנחות למבוגרים ונסיעה בחינם לילדים. הנסיעה (שני הכיוונים) עלתה 150 יורו בלבד(2 מבוגרים+ 2 ילדים). הנסיעה ברכבת לעיירה היא חוויה בפני עצמה. הרכבת עוברת בעיירות יפהפיות ומכוסות שלג, בין הרים וגאיות והנוף מהפנט ומדהים.

בית המלון

בחרנו במלון Alpen Resort Hotel, מלון 4 כוכבים השייך לרשת Best Western. שהינו בסוויטה משפחתית, שני חדרים מרווחים, להורים ולילדים (4 נפשות). לחדר ההורים צמודה מרפסת והנוף הוא של Matterhorn. קמים בבוקר, מביטים בנוף ומרגישים כאילו חיים בגלויה. מבט החוצה לנוף עשה לנו את היום ונתן המון חשק לסקי. החבילה כללה HB ושימוש במתקני המלון. במלון בריכת שחייה, ג`קוזי, סאונה, חדר כושר, חדר משחקים ועוד. אין כמו שכשוך בג`קוזי, בריכה וסאונה אחרי יום הסקי. הארוחות עשירות ומגוונות. בבוקר המבחר רב -; ביצים קשות, דגים מעושנים, גבינות, שתייה קלה וחמה, כמה סוגי קורנפלקס, מאפים ואפילו -; אומלט כבקשתך, עשוי במקום. ארוחות הערב מצוינות. ארוחות בנות 5 מנות וכל ערב בסגנון אחר- פונדו בשר, ערב איטלקי ועוד. החיסרון היחיד הוא משך הארוחה -; כשעה וחצי, לא תמיד מתאים לסבלנות שלנו... הארוחה מלווה ב Live Music וזה מאוד עוזר להעביר את הזמן בין המנות. מומלץ מאוד לקחת את ארוחת הערב כחלק מהדיל (למרות אורכה...) כיוון שהאלטרנטיבות (מסעדה או בית קפה) יקרות יותר.

עלות ארוחת הערב, כחלק מהדיל 69 יורו ל-2 מבוגרים ו-2 ילדים. למרות שהמלון שייך לרשת, האווירה מאוד חמימה ומשפחתית. המשפחה שמתחזקת את המלון מקסימה ונוצרת איתם הכרות אישית. הם ישבו איתנו בארוחות הערב והעברנו חוויות החל מחוויות הסקי וכלה בהשוואת חוויות מסגנון החיים בישראל ובשוויץ. המלון נמצא 5 דקות ממרכז העיירה, 5 דקות מהמעליות (רכבת) ל-Riffelberg  ו-7 דקות מהרכבת ל -;Sunnega Paradise. בחבילה כלולה מונית הלוקחת את האורחים למרכז הגלישה הרחוק יותר (Matterhorn Glacier Paradise). עלות החבילה: 565 פר"ש (350 יורו)ללילה, HB ל-4 נפשות. (2 מבוגרים ו-2 ילדים בגילאי 10ו-13) אתר בית המלון.

מסלולי הסקי

ישנם שני סוגי סקי פס, מקומי ו- International. ב-Zermatt  עצמה ישנם ארבעה מרכזי גלישה שכלולים בסקי פס המקומי -;  Sunnegga Paradise, Riffelberg,Scwarzsee paradise, Matterhorn Glacier Paradis רוב המסלולים במרחבים המקומיים הם אדומים. המסלולים בנוף יפהפה ורובם ארוכים. סה"כ 183 ק"מ של חגיגת גלישה לגולשים בינוניים ומנוסים! חלק מהמסלולים די קל (לדוגמא, מסלול 4 היורד מ -;Sunnegga לעיירה. מסלול בנוף ציורי ורובו בין עצים. מסלול 41 היורד מ -; Riffelberg לעיירה, שוב מסלול בנוף ציורי הזרוע בקתות הרים, מסעדות ופאבים) ומסלולים אחרים מאתגרים. המסלול המאתגר ביותר (שחור) הוא 62 היורד מרכבל Furgg לעיירה. מסלול מומלץ מאוד!

תשתית המעליות מאוד טובה ויעילה. הרבה מאוד רכבלים, רכבות, גונדולות ומעליות כסא. כמעט ואין תורים (התורים הארוכים ביותר הם לגונדולות, כ- 20 דקות). לחלק מהמרכזים ניתן להגיע ברכבת הרים. חוויה בפני עצמה להגיע ברכבת מהעיירה ל -; Gornergrat. רכבת רגילה מטפסת בנוף מהמם לגובה 3,089 מ`. ברכישת International סקי פס ניתן, בנוסף למרחבי הגלישה המקומיים, לגלוש לאיטליה לאתרי הגלישה של Cervinia. כיף בלתי רגיל לגלוש במסלול 7 ממרומי הקרחון Matterhorn ועד לעיירה Cervinia. אנחנו רכשנו סקי פס International  .האורך הכולל של המסלולים (שוויץ ואיטליה) הוא 313 ק"מ.

טיפים: הסקי פס המומלץ ביותר מבחינת עלות תועלת הוא ה- International Ski Pass (גלישה גם לאיטליה). המחיר: 203 יורו לחמישה ימים למבוגר. הילדים(עד גיל 17) מקבלים 50% הנחה. כמו כן לילדים בשבת הסקי פס ב-  Zermattהוא בחינם (!) , לכן, אם באים עם ילדים כדאי להגיע ביום שישיולהתחיל לגלוש בשבת, ואז חבילת הסקי פס היא אטרקטיבית מאוד.

המסלולים המומלצים: המסלולים הכי מהנים לדעתנו הם מסלול 62 (שחור) ו-50. מסלול 62 (מרכבל Furgg ל-Furi) הוא די תלול ומאתגר והנוף מהמם. , אחד המסלולים היפים שחוויתי. בחלקים התלולים יותר שלו הוא רחב ומתאים לגולשים מנוסים. פשוט מסלול מהמם! כשמסיימים אותו ההרגשה כ"כ כייפית שמיד רוצים לגלוש אותו שוב... ממסלול 62 ממשיכים למסלול 50 (אדום) שיפהפה בפני עצמו, זרוע בקתות פאבים ומגיע עד לעיירה. מומלץ מאוד לעצור בבקתת Blatten לקראת סוף המסלול לכוס יין חם עם אוירה מרוממת ומוסיקה. מתאים במיוחד לסוף יום הסקי והתחלת האפרה-סקי.

מסלול אחר כיפי הוא שילוב של מסלול 85 ו- 7, שני מסלולים אדומים המתחילים ב -; Matterhorn Glacier Paradise, גובה 3,883 מ` ומגיעים עד העיירה Cervinia  באיטליה, גובה 2,050 מ`. עוברים מעבר הרים ומרגישים בשמיים (תרתי משמע). בדרך עוברים אגם קטן קפוא ונוף מהמם. כיוון שהמסלול היה די קרחי, בקטעים היותר תלולים שלו עבדו תותחי שלג שהקלו על הסקי.עוד מסלול מהמם הוא 28 מ- Hotalll שגובהה 3,286 מ` ועד Riffelalp (גובה 2,211 ). ניתן לגלוש אותו עד מסלול 26 ולעלות ברכבל Gant  ל- Blauherd ולרדת משם דרך מסלול 8 ו-1 היפהפיים עד לעיירה.

אפרה סקי ואטרקציות

האפרה סקי בעיירה שונה באופיו מאוסטריה. הוא יותר מאופק. בעיירה פזורים מספר בתי קפה ופאבים , בחלקם Live Music ואוירה טובה בשעות הערב המוקדמות. במלון Alex בר נחמד עם Live Music  החל מ-9 בערב. אוירה טובה עם כי מאופקת. הבר/ מועדון המומלץ ביותר בעיירה לדעתי הוא ה T-Bar שבמלון Pollux .למעשה זהו קומפלקס של 2 ברים. כל יום Live Music, בירות בכמויות, אלכוהול, ריקודים ואוירה מעולה. המקום פתוח החל מתשע וחצי בערבעוד פאב שקיבלנו עליו הרבה המלצות ומתאים במיוחד לצעירים הוא Brown Cow Pub במלון .Post במלון זה יש קומפלקס של ברים ומועדון ריקודים. לצערנו, לא הספקנו לבקר שם (כמה כבר ניתן להספיק בשש לילות?) אולם ידידים שלנו המליצו בחום.

בעיירה מבחר אטרקציות. אפרט כמה מהאטרקציות:

1. הלי-סקי -; הליקופטר שלוקח אתכם לפסגות הרים שוממות לגלישה "בתולית", כמובן מחוץ למסלולים. זוהי אטרקציה להרפתקנים שיודעים לגלוש בשלג עמוק ועלותה גבוהה (220 יורו ליום).
2. GravityPark ב- Matterhorn Glacier Paradise במיוחד לסנובורדים צינורות, חצאי צינורות, מגלשות, מקפצות ועוד.. מאוד מרשים ופתוח 300 ימים בשנה!
3. טיפוס על מפלי מים שקפאו (Ice Climbing)
4. Paragliding- שילוב של מצנחי רחיפה וסקי. מידי פעם שמענו מעלינו את אוושת הרוח של מצנח צבעוני ביחד עם שאגות/ צהלות השמחה והכיף של מי שעשה זאת. נראה לי מלמטה כחוויה כיפית במיוחד.
5. IglooVillage- ממש על המסלולים, בין Gornergrat  ל -; Riffelberg נמצא מתחם ייחודי החצוב כולו בקרח. זהו מבנה איגלו אמיתי שעשוי מקרח. במרכז המבנה ישנו בר. הדלפק, השולחנות והכיסאות בנויים מקרח. על קירות האיגלו חצובים בקרח ציורים מדהימים. חוויה יוצאת דופן היא להגיע למקום באמצע יום הגלישה, לסייר במבנה ולשתות משקה חם (קפה, שוקו או יין חם). על הכיסאות שעשויים מקרח פזורים מרבדי פרוות של כבשים, כדי שלא יקפא הישבן כשיושבים על הקרח החשוף.. אגב, הטמפרטורה במבנה זה היא קבועה -; 0 מעלות, גם כאשר בחוץ הרבה יותר קר. ביקרנו עם הילדים ומאוד נהננו. אגב, סביב הבר ישנם חדרי שינה ומסתבר שמתחם זה הוא גם בית מלון. יש שם חדרי סטנדרט שבהם ישנים בתוך שק שינה חם על מיטת קרח מכוסה במרבדי פרוות כבשים. תמורת התענוג תשלמו 99 יורו לאדם ללילה. יש גם חדרים רומנטיים (אמבטיה בחדר, שירותים צמודים ועוד פינוקים). אנחנו ויתרנו על התענוג לישון בחדר בטמפרטורה 0, אבל מי שרוצה יכול להזמין חדר באתר:

6. במרכז העיירה, מול מלון Grand Hotel Zermatterhof ישנו בר שעשוי כולו קרח. הכול, כולל הדלפק, השולחנות, הכיסאות עשוי קרח. אותו רעיון כמו בר האיגלו (ראו אטרקציה 5). המקום והאווירה מיוחדים. מאוד מומלץ בשעות הערב המוקדמות לשבת במקום על כוס בירה או משקה חם (קפה, שוקו או יין חם).

בתי ספר לסקי ומחירי הדרכה וציוד

בעיירה ארבעה בתי ספר לסקי שמציעים שיעורי סקי וסנובורד בקבוצות ופרטיים ועוד שלושה בתי ספר שמציעים שיעורים פרטיים בלבד. אנחנו רשמנו את הילדים בבית הספר המרכזי - Swiss Ski- and Snowboard-School. את הבת (10) רשמנו לקבוצת ילדים והבן (13) נרשם לקבוצת מבוגרים. רשמנו את הילדים לשלושה ימי הדרכה. טיפ: ב-Zermatt שיעורי הסקי הקבוצתיים מתחילים בימי שני ולא בימי ראשון כנהוג באוסטריה. ניתן לקחת שיעורים לשלושה ימים (שני עד רביעי) או לחמישה ימים (שני עד שישי). רמת הלימוד הייתה גבוהה והילדים השתפרו בצורה ניכרת אחרי שלושה ימי הדרכה. המדריכים מאוד משקיעיםומקצועיים. בקבוצת הילדים נפגשים ב 9 בבוקר וההדרכה היא עד 16:15, כוללת ארוחת צהריים.

הילדים גלשו עם הקבוצה במהלך היום ואספנו אותם בסוף היום .הילדים נהנו מאוד גם מהגלישה וגם מחברים חדשים שפגשו, וגם אנחנו, המבוגרים יכולנו לגלוש בכיף ונטולי דאגות. כאמור, הבן הגדול היה בקבוצת מבוגרים. כיוון שהוא היה הקטן ביותר בקבוצה הוא קיבל "טיפול אישי" מהמדריך שממש טיפח אותו. המדריך השקיע מאוד ועבד עם הקבוצה מעבר לשעות המקובלות. הוא נפגש עם הקבוצה בכל יום ב-09:15 וסיימו באזור 17:00. בקיצור, הרווחנו פעמיים -; הילדים התקדמו מאוד וגם נהנו מאוד מההדרכה. בסה"כ זו השנה השלישית שהילדים שלנו בהדרכה והם עושים בקלילות מסלולים אדומים. הנה אתר בית הספר.  מחירי הדרכה (שלושה ימים): קבוצת מבוגרים: 138 יורו לאדם. קבוצת ילדים (גילאים 6-12): 147 יורו לילד, כולל ארוחת צהריים.

השכרת ציוד לסקי -; לי יש ציוד מלא. אשתי שכרה מגלשיים בלבד (שאר הציוד הבאנו מהבית). לילדים שכרנו סט סקי שלם. מהמלון היפנו אותנו ל -; Matterhorn Sport קיבלנו 10% הנחה. הציוד שקיבלנו היה מעולה ובמצב כמעט חדש והיחס והשירות מעולים. בני לא הסתדר עם המגלשיים ובאותו היום החליפו לו אותם. ניתן להזמין ציוד גם באינטרנט וליהנות מ-10% הנחה. מחיר סט שלם לילד (מגלשיים, נעליים, קסדה) ל-5 ימים: 54 יורו. ( 10% הנחה). מחיר מגלשיים TOP למבוגר ל-5 ימים: 77 יורו ( 10% הנחה).

סיכום עלויות

עיירה יפהפייה וציורית. נוף משגע ואויר נקי (אין כניסה למכוניות). 313 ק"מ של חגיגת סקי. מסלולים מתוחזקים היטב, חלקם הגדול מאתגרים וארוכים. תשתית המעליות מצוינת וחדשה, ופועלת בדיוק וביעילות שוויצרית טיפוסית (תמצאו אפילו חבילת טישיו לפני רוב המעליות...). ציוד הסקי מעולה ומתוחזק היטב. אם נמאס מהיעילות והדיוק השוויצרי ורוצים לראות משהו שונה- פשוט גולשים לאיטליה. ההרפתקנים שבינינו ימצאו שלל אטרקציות -; החל מפארק סקי וסנובורד ועד הליקופטר שייקח אותם לסקי בתולי על פסגות הרים שוממות. האתר אינו מתאים לגולשים מתחילים. האתר אינו מהזולים אבל שווה כל יורו! בקיצור -; חגיגה אחת גדולה שהסתיימה מהר מידי. נשארנו עם טעם של עוד. בטוח שנחזור לשם!

סיכום עלויות: (המחירים ביורו)

פרטים
מחיר
הערות
הגעה לאתר מש"ת ג`נווה- הלוך וחזור
150€
2 מבוגרים +2 ילדים. גילאי הילדים- 13 ו-10
מלון -; 4 נפשות (2 מבוגרים +2 ילדים)
1,750€
סקי פס -; 2 ילדים
150€
(75 X2)
5 ימים, Zermatt. (כולל יום שבת חינם לילדים)
הדרכת סקי קבוצתית - מבוגר
פאבים והוצאות שונות
סיכום
3,326€
חבילה עבור 2 מבוגרים ו-2 ילדים (לא כולל טיסות)