תחבורה בלה פז

בין אם הגעתם לעיר לה פז בטיסה או באוטובוס, יהיה לכם קל לטייל בה כי האתרים העיקריים נמצאים במרחק הליכה זה מזה. יחד עם זאת, המוניות פה זולות וגם המיניבוסים, אז כדאי להשתמש גם בהם. הנה קצת על תחבורה בעיר.
צוות למטייל ברשת
תמונה ראשית עבור: תחבורה בלה פז
jkraft5/Depositphoto ©

בכתבה זו :

שדה התעופה של לה פז

אל אלטו (El Alto) הוא שדה התעופה הבין לאומי של לה פז והוא גם אחד משדות התעופה הגבוהים ביותר בעולם, הממוקם בגובה 4050 מ` מעל פני הים. לכן, כאשר המטוס יתקרב לנחיתה בשדה, אתם תופתעו איך כמעט מיד לאחר שתצאו מהעננים יתגלה לפניכם שדה התעופה ומסלול הנחיתה. בשדה התעופה של לה פז תמצאו ייצוג הולם לכל השירותים הראויים לשדה שכזה- חנויות מזכרות, מכונות משיכת כסף, אשנב החלפת כסף, מסעדות וכו`. 25 דקות אורכת הנסיעה בין השדה ובין לה פז. את הדרך היפה מהשדה אל לה פז עצמה, הנמוכה מאל אלטו בכ-200 מ`, ניתן לעשות בשלוש דרכים: מיניבוס, אוטובוס או מונית. שירותי מיניבוס אל העיר ממוקמים מחוץ לטרמינל. קו המיניבוס מחבר בין Plaza Isabel la Catolica ובין שדה התעופה (הלוך ושוב). המיניבוסים מתמלאים (עד דוחק!) כל מספר דקות ויוצאים לכיוון העיר. מחיר הנסיעה הוא כ-5 בוליביאנים. אם אתם רוצים להגיע אל העיר פחות בדוחק, סעו במונית, שתעלה לכם גם כ-50 בוליביאנים.

משדה התעופה של לה פז פועלים גם קווי אוטובוס אל מחוץ לעיר ואף למדינות שכנות. תוכלו לעלות כאן על אוטובוס לאורורו (Oruro) בשעות הבוקר, אוטובוס לילה לסוקרה (Sucre), אוטובוס לסנטה קרוז (Santa Cruz) היוצא בערב ועוד. קווי אוטובוס בין לאומיים הפועלים מהטרמינל נוסעים אל קוסקו, לימה, אריקיפה, בואנוס איירס ועוד.

תחנת האוטובוסים המרכזית

התחנה המרכזית מרוחקת מעט ממרכז העיר, ב- Plaza Antofagasta. אם הגעתם ללה פז באוטובוס, יהיה לכם כדאי לקחת מונית לנסיעה זולה של כמה דקות בלבד אל מרכז העיר. אם אתם בכל זאת מעוניינים ללכת ברגל למרכז העיר עם המוצ`ילה, רדו פשוט במורד הרחובות.

מיניבוסים בלה פז

ברחובות לה פז פועל שירות אוטובוסים הדומה מאוד למוניות שירות בערים הגדולות בישראל. מדובר במיניבוסים הנקראים Micro ו- Trufi . ישנם מסלולים מוגדרים לקווים השונים אך הם מסובכים להבנה. הדרך הפשוטה ביותר להבין מי נוסע לאיפה, היא לקרוא את השלטים או הכיתוב על שמשת הרכבים. אין תחנות מוגדרות למיניבוסים אלה. בדומה למוניות שירות אצלנו, פשוט הניפו יד ברחוב אם מתקרב מיניבוס הנוסע למקום יעדכם. כשתגיעו אל יעדכם פשוט קראו לנהג לעצור. מחירי הנסיעה זולים ביותר, בין 1.5-2 בוליביאנים.

מוניות בלה פז

בעיר לה פז ישנו מספר גדול של מוניות, כך שקשה להאמין שבמידה ותצטרכו אחת יהיה לכם קשה למצוא. למרות זאת, כדאי מאוד לשים לב להבדל משמעותי בין שני סוגי מוניות: מוניות מורשות (Radio Taxi) ומוניות רגילות. המוניות הרגילות הן בעיקר של אנשים פרטיים, שהחלו לשמש כנהגי מוניות עקב בעיית אבטלה. לא מומלץ להשתמש בשירותי מוניות אלו. המוניות המורשות והבטוחות יותר נושאות על הגג כובע מואר, המעיד בדרך כלל על חברת המוניות ומספר הטלפון שלה. בדרך כלל לא נהוג להשתמש במוניות בלה פז במונה. עלות נסיעה במרכז העיר עולה כ-7 בוליביאנים, יש לשאול את הנהג ולסכם איתו לפני היציאה לדרך.