קו החוף של פרו

קו החוף - זהו אחד האזורים הנחמדים בפרו, אזור כיפי עם אפשרויות לספוג קצת מתרבות האינקה, להתרשם מקווי נסקה, לנוח בנווה המדבר הוואקצ`ינה, לעשות סקי חולות ולראות חיות בפיסקו.
מורן שר
תמונה ראשית עבור: קו החוף של פרו
© עידו ויסמן

קו החוף - זהו אחד האזורים הנחמדים בפרו, אזור כיפי עם אפשרויות לספוג קצת מתרבות האינקה, לנוח בנווה המדבר הוואקצ`ינה, לעשות סקי חולות ולראות חיות בפיסקו.

נסקה Nasca היא עיר שממוקמת בהרים. בגלל גובהה - 498 מטרים מעל פני הים, היא מוסתרת מהערפל האופף את כל קו החוף. בשנת 1996 היתה רעידת אדמה קשה והעיר ניזוקה רבות לכן ניתן לראות הריסות רבות לצד בתים משופצים וחדשים רבים. המיוחד בעיר זו הם קווי נסקה - אלו הם ציורים שנפרשים על פני אלפי קילומטרים המהווים תעלומה - לא ברור מי יצר אותם, מתי ולמה. ניתן לראות את כ- 4-5 ציורים ממגדל תצפית שנמצא במרכזם, אולם כדי לראות את הציורים במלואם צריך לתפוס טיסה שחגה מעליהם במשך 40 דקות. הטיסה עולה 35 דולר (נכון ליוני 2000). הסיור ממשיך לעוד כמה נקודות כמו בית הקברות Chauchilla . זהו בית קברות מקורי של תרבות הנסקה, שנשמר בצורה מדהימה. המומיות משומרות להפליא עד שלעיתים זה נראה מלאכותי.

בבית החרושת לקרמיקה משחזרים בנאמנות את תהליך הייצור של הקרמיקה ותוכלו להכיר מקרוב את תהליך יצירת וצביעת כלי הקרמיקה של תרבות הנאסקה ובבית החרושת לזהב תוכלו להתרשם מאופן יצור הזהב.

הנסיעה מנסקה לאיקה נמשכת 4 שעות ולארקיפה 11 שעות. הנסיעה מנסקה ישירות לקוסקו ידועה כמסוכנת בגלל מתקפות שודדים בדרך ולכן רבים מעדיפים לנסוע לנסקה דרך ארקיפה, אפילו אם אין להם כוונה לעצור שם.

כ- 4 שעות צפונה נמצאת איקה Ica. איקה היא עיר נחמדה ומודרנית, מרכז היין של פרו המושכת בשל כך מבקרים למפעלי היינות. מבקשים מנהג מונית להגיע לבית חרושת ליין, שם מקבלים הסבר על הייצור מאחד העובדים במפעל ואיך לא - טעימות. הסיור אינו כרוך בתשלום (אך נהוג להשאיר תרומה) והעיקרון הוא שהם רוצים למכור מהיין שלהם. למעשה, העיר משמשת יותר כנקודת מעבר ללנווה מדבר, שנקרא הוואקצ`ינה Huacachina.

זהו בעצם אגם שמסביבו כמה בתים, 3 מלונות, 3 מסעדות ודיונות חול אדירות שמקיפות את נווה המדבר. זהו מקום מקסים, רגוע, כיפי ויפה, נעים לנוח בו ולרוב מגיעים לכאן כדי לגלוש על הדיונות (סקי חולות). ניתן להשכיר גלשנים בכל מלון, עולה 5 דולר ליום -נכון ליוני 2000.

הנסיעה לנסקה נמשכת 4 שעות, נסיעה לפיסקו אורכת כשעה וחצי. דבר נוסף, באיקה ובהווקצ`ינה שווה לנסות את הממתק המקומי טחס Tejas (פרוש המילה- רעפים) זהו ממתק שעשוי מסוכר והוא מעין שילוב של טופי ושוקולד.

כשעה וחצי לכיוון מערב, נמצאת פיסקו Pisco, עיר מקסימה וקטנה על החוף, ממנה יוצאים לפארק פאראקס Paracas בו לוקחים סירה לאיי בלסטאס Ballestas island`s. האיים נמצאים 15 ק"מ מהחוף והמקום מכונה "גאלאפגוס לעניים" כיוון שהסירה מגיעה לאי שהוא מקום עגינה של מאות אריות ים ועופות מיוחדים. השייט עולה 12 דולר (נכון ליוני 2000) ונמשך 3 שעות. ניתן לסגור את השייט בפיסקו. נסיעה לאיקה אורכת שעה וחצי ומפיסקו ללימה - 4 שעות.