חדשות תיירות ותעופה

ישראל סגרה את המרחב האווירי; עשרות טיסות בוטלו

הסלמה במתיחות עם איראן: לאור עדכון הנחיות פיקוד העורף וההמתנה לתקיפה איראנית באדמת הארץ, ישראל סגרה את המרחב האווירי שלה בין השעות 00:30 עד 07:00. כל העדכונים והביטולים - בפנים
אביב בצון
תמונה ראשית עבור: ישראל סגרה את המרחב האווירי; עשרות טיסות בוטלו
Depositphotos/photoncatcher63

בזמן שבארץ ממתינים למתקפה האיראנית ודובר צה”ל מעדכן על הנחיות חדשות של פיקוד העורף, ישראל מצטרפת לירדן ולאיראן והחליטה לסגור את המרחב האווירי שלה הלילה (13-14.4), החל משעה 00:30 ועד 07:00 בבוקר.

הודעת רשות שדות התעופה בנוגע למצב

מרשות שדות התעופה נמסר: “בהתאם להנחיות מערכת הבטחון, החל משעה 00:30 בלילה, המרחב האווירי של מדינת ישראל ייסגר לטיסות בינלאומיות ופנים ארציות. עקב העיכוב בהגעת טיסות לישראל, לוח הטיסות מנתב"ג צפוי להשתנות. נמל התעופה רמון ייסגר לתנועה. ציבור הנוסעים מתבקש להתעדכן מול חברות התעופה ובאתר רשות שדות התעופה לגבי מועדי הטיסות החדשים, טרם הגעתו לשדה התעופה”.

יום ראשון ה-14.4 היה אמור להיות יום השיא בתנועת הנוסעים בנתב”ג, אך כרגע נראה כי חלק משמעותי מהטיסות שצפויות לצאת במהלך היום, לא ימריאו ליעדן. חברת התעופה הלאומית, אל על, הודיעה על ביטול מספר טיסות שהיו אמורות להמריא בשעות הבוקר מנתב”ג, ואף מספר טיסות שהיו אמורות להמריא לישראל הלילה.

בנוסף, סגירת המרחב האווירי של ירדן גרמה למספר טיסות שהיו בדרכן לישראל והיו אמורות לעבור מעל שמי המדינה, לחזור על עקבותיהן. מדובר בשתי טיסות של חברת FLY DUBAI, שהמריאו מדובאי לת”א, ובשתי טיסות של אל על, שהמריאו מבנגקוק לנתב”ג.

הודעת אל על בנוגע למצב

“חברת אל על פועלת ע״פ הנחיות גורמי הביטחון ועומדת בקשר ישיר עימם

טיסות LY082 ו-LY088 מתאילנד חוזרות על עקבותיהן וינחתו בבנגקוק עקב סגירת המרחב האווירי מעל ירדן”.

לאחר מכן, הודיעה החברה על ביטול חלק מהטיסות לאור סגירת המרחב האווירי מעל ישראל. עוד הודיעה החברה כי “עדכונים שוטפים יעלו באתר אל על וברשתות החברתיות, ולקוחות שטיסתם תבוטל יעודכנו בחלופה לכשיתאפשר. נזכיר כי חברת אל על עומדת בקשר עם כוחות הביטחון ועם רשות שדות התעופה, ותפעל על פי ההנחיות שינתנו לה”, ופרסמה את השינויים בלוח הטיסות שלה ללילה הקרוב:

הודעת ארקיע בנוגע למצב

חברת ארקיע מודיעה הלילה, כי לאור סגירת המרחב האווירי בין השעות 00:30-07:00 יערכו שינויים בלוח טיסות הבוקר של החברה:

• טיסה 611 לסיישל תמריא בשעה 07:30
  • טיסה 073/4 לרודוס תמריא במועד בשעה 08:00
  • טיסה 771 לגנובל תמריא בשעה 09:00
  • טיסה 211/2 ל/מ אתונה נדחתה למועד מאוחר יותר
  • טיסה 338 ממילאנו נדחתה למועד מאוחר יותר
  • טיסה 779/780 ל/מ ג'נבה נדחתה למועד מאוחר יותר

טיסות הפנים ארציות למחר מבוטלות.

פרטים נוספים ועדכון לוח הטיסות הבאות יימסרו בהמשך ובהתאם להתפתחויות.

הודעת ישראייר בנוגע למצב

חברת ישראייר מעדכנת את ציבור הנוסעים, כי לאור המצב הבטחוני וסגירת המרחב האווירי, תבצע שינויים בלו”ז הטיסות היוצאות ביום ראשון (14.4). במקביל, הודיעה כל כל טיסות הפנים הארציות מתל אביב לאילת ומאילת לתל אביב מבוטלות.

לפניכם הטיסות אשר נכון לרגע זה לא יוצאות במועד המתכונן:

• לרנקה 585
  • אתונה 563/4
  • דובאי 66½

הודעות יישלחו לנוסעים הרלוונטיים, כאשר מומלץ להתעדכן באתר האינטרנט של החברה באשר לשינויים.

הודעת חברת הביטוח הראל-למטייל

חברת הראל-למטייל הודיעה למבוטחיה השוהים בחו”ל כי בעקבות המצב, ביטוח הנסיעות יוארך אוטומטית עד לתאריך 16.4.24, עבור כל המבוטחים שטיסתם בוטלה או נדחתה, ללא צורך בבקשה יזומה וללא עלות נוספת.

מוקדי החירום של הראל עומדים לרשות המבוטחים בכל שעות היממה בטלפון 03-7547030 או בוואטסאפ 052-7544589.