חדשות תיירות ותעופה

מתכוננים לפסח: צפי ליותר ממיליון נוסעים בנתב"ג במהלך החג

נתב"ג ממשיך להתאושש ומתכונן לקראת פתיחת "עונת הטיסות" בפסח. לאור עלייה מרשימה בתנועת הנוסעים היומית, הנחתה שרת התחבורה לתגבר את מספר העובדים בשדה התעופה לקראת החג
אביב בצון
תמונה ראשית עבור: מתכוננים לפסח: צפי ליותר ממיליון נוסעים בנתב"ג במהלך החג
צילום: אביב בצון

איך יודעים שבא אביב? כשנתב”ג מתמלא בנוסעים שממריאים לחופשה מעבר לים! היום (חמישי, 11.4), נשבר שיא נוסף בתנועת הנוסעים, כאשר כ- 49,400 נוסעים יעברו במהלך היום בשדה התעופה ב- 304 טיסות בינ”ל. ביום ראשון הקרוב צפוי להיחצות רף 50 אלף הנוסעים, עם צפי של 52,000 נוסעים שיעברו בנתב”ג. היום העמוס ביותר בנתב”ג צפוי להיות יום ראשון, 21.4, עם כ- 60,000 נוסעים. ימי שיא נוספים צפויים להיות בימי חמישי 18.4 ו-24.4. בסה”כ צפויים לעבור בשדה התעופה במהלך החג כ-1.2 מיליון נוסעים.

משרד התחבורה, רשות שדות התעופה והנהלת נתב"ג נערכים לתנועת הנוסעים המוגברת בחופשת הפסח. לפי דרישת שרת התחבורה, מירי רגב, תוגבר מערך העובדים בטרמינל 3 ובכל ימי החג תהיה נוכחות מלאה של מנהלים בכירים בטרמינל, בדגש על הימים שבהם צפויים עומסי שיא.

"למרות שהלחימה בעזה ובגבול הצפון עדיין נמשכת, משרד התחבורה מקדם בנחישות את החזרה לשגרה בתנועה האווירית לישראל וממנה”, אמרה שרת התחבורה. “יחד עם רשות שדות התעופה והנהלת נתב'ג אנו מעודדים את חזרתן של חברות התעופה הבינלאומיות שעצרו את פעילותן כאן מאז תחילת המלחמה. אני שמחה לראות שמאמצינו נושאים פרי וחברות תעופה נוספות חזרו אלינו לקראת פסח, ומאפשרות לכלל תושבי ישראל, ובייחוד משרתי המילואים, לצאת להתרענן בחו"ל. יחד עם כל עם ישראל אני מתפללת לשובם המהיר של כל החטופים לקראת חג החירות, ושנזכה לחגוג איתם יחד את ליל הסדר."

סיירת המשפחות של נתב”ג

כחלק מהערכות נתב"ג להיקף הנוסעים הגדול, תופעל במהלך חופשת הפסח "סיירת משפחות" שתקל על משפחות עם ילדים ותדאג למעבר מהיר של הליכי הבידוק הביטחוני. בנוסף, ייפתח מתחם בידוק למחלקות היוקרה של חברות התעופה (למעט אל על) בסמוך לשער 01 במפלס G. באולם הבידוק הביטחוני של כבודת היד יפתחו מסלולי בידוק ייעודיים עבור נוסעים נעזרים ועבור מחלקות היוקרה של חברות התעופה.

רוצים להימנע מתורים ארוכים? תגיעו מוקדם!

לקראת חופשת הפסח והעומסים הצפויים בנתב"ג, קוראת רשות שדות התעופה קוראים לציבור הנוסעים לעשות צ'ק-אין מהבית ולהגיע לנתב"ג שלוש שעות לפני הטיסה. ברחבי הטרמינל פרושים קיוסקים לרישום לטיסה ולהוצאת תג המזוודה, עבור חברות התעופה המשתתפות בתהליך, המאפשרים לשלוח את המזוודה בדלפקי דרופ-אוף של חברות התעופה. נוסעים עם כבודת יד בלבד יוכלו לעבור בידוק בטחוני מהיר באזור W.

מנכ"ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, משה בן זקן: "בהנחיית שרת התחבורה מירי רגב, שמרנו מאז יומה הראשון של המלחמה על רצף תפקודי בכל ערוצי התחבורה, ופעלנו להחזרת התנועה האווירית בנתב"ג לפעולה סדירה. לאור הצפי לגידול בפעילות בנתב"ג לקראת הקיץ, וחזרתן של חברות תעופה בינלאומיות נוספות לישראל, הנחתה השרה רגב את הנהלת רש"ת להיערך לפתיחה מחדש של טרמינל 1 שיחזור לפעילות כבר בתחילת יוני”.