טיול אופניים לכל המשפחה בעמק המעיינות

הפעם אני ממליץ על טיול נעים בשבילי אופניים מסודרים עם טבילות כל כמה דקות במעיינות שבעמק

אומנם חם מאוד בקיץ שלנו אבל ריבוי המעיינות והמרחקים הקצרים ביניהם מאפשרים טבילה כל כמה דקות דבר ההופך את הטיול לנהדר.

אורכו של המסלול 20 ק"מ כשכול המסלולים שטוחים וברובם על שביל אספלט כבוש כך שלא נדרש ידע מוקדם.

ניתן לבוא עם האופניים שלכם ולחנות בחניון או לשכור אופניים או רכב קטן ליד הסחנה מול מקום שכירת הקלנועיות והאופניים במקום

המסלול משולט כך שדי קל להתמצא.מתחילים ברכיבה קצרה לעין שוקק

עין שוקק

מהבריכה יוצא מסלול רטוב קצר לאורכו של הנחל עד ההגעה לבריכה נוספת לאחר כ300 מטר

משם ממשיכים לכיוון עין מודע. הקפידו לרכב לפי סימון הדרכים

מבריכת עין מודע ממשיכים מזרחה על כביש הכניסה למעיין עד ההגעה לקיבוץ רשפים. נכנסים דרך השער אופניים הקטן לקיבוץ וממשיכים ישר כל הזמן עד שיוצאים מהשער בהמשך אחרי ההרחבה של הקיבוץ. מהגעה לכביש 669 פונים ימינה בשביל אופניים נוח עד הצומת עם כביש 90.

שם פונים שמאלה ומייד ימינה לכיוון כיוון קיבוץ עין הנציב. ממש בכניסה לקיבוץ אחרי מעבר שער הקיבוץ פונים שמאלה לחניה ליד עין יהודה

משם חוזרים בדרך שהגענו. אחרי 500 מטר חוצים את הכביש צפונה למפלים הלבנים

אחרי שטבלנו במים חוזרים באותו שביל אופניים לאורך כביש 669 עד ההגעה לבריכות נחל הקיבוצים

נכנסים למים ומשם ממשיכים לאורך נחל הקיבוצים עד חניון עמק המעיינות בו השארנו את הרכב.

ממש לפני החניון נובעים מי עין מגדל שחלקם נלקח ע"י מקורות אבל חלק ממלא את נחל הקיבוצים. גם שם ניתן לטבול