הר כחל,הר סנאים,נחל גובתה וחזורי
טיול במורדות החרמון מזכיר טיול בחו"ל. רוב המסלולים אינם מעגלים וחלקם דורשים תאום טלפוני עם הצבא.
בסופי שבוע המרחב פתוח אך בימי חול הצבא בדרך כלל לא מאשר לטייל שם. בפסח האזור פתוח ולכן זה זמן טוב לטייל עכשיו.
ניתן להתחיל בקופות הכניסה לאתר החרמון וללכת במסלול היורד לבירכת מן ומשם במסלול האדום המקיף את הר כחל ולחזור לנקודת ההתחלה. מתאים למי שמגיע עם רכב אחד. כ7 ק"מ.
במידה והגעתם עם שני רכבים ניתן להשאיר רכב אחד ליד נווה אטיב. להתחיל במסלול להר כחל ובהגיעכם לכביש היורד להמשיך בירדה ולעצור בהר סנאים ובבריכת חפור עד נווה אטיב.אורך המסלול כ7 ק"מ.
להפתעתי ראיתי סנאי נחמד בנחל חזורי למרות שיש אומרים שהם נכחדו
הטיול הארוך יותר (13 ק"מ). מתחילים כמו במסלול הקודם אבל לפני הגיעכם לנווה אטיב תראו מסלול מסומן בשחור היורד לנחל גובתה ועולה במסלול הכחול בנחל חזורי שעכשיו זורם לחניון נבי חזורי. ניתן גם להמשיך עד הבניאס ושם לסיים אך מדובר ביום ארוך מאוד.
שמו לב שהמחסום הצבאי בעליה לכיוון קופות החרמון נסגר ב16.00
מס טלפון לתאום עם חמל חרמון הוא 04-6977293
תהנו