רציתי לשתף אתכם במסלול הטיול שלנו בדצמבר 2020, זוג הורים ושתי בנות , בנות 8 ו15 .

יצאנו ל-8 ימים , טיסה עם ישראייר. לנו 4 ימים באי Praslin  ועוד 3 ימים באי Round הצמוד לאי המרכזי Mahe.

נחתנו בצהריים  ומראש ארגנו המשך טיסה במסוק של חברת Zil -Air . מהיציאה מהטרמינל אספו אותנו ברכב ולאחר נסיעה של כ5 דקות הגענו למקום ההמראה של המסוק , לאחר בדיקת משקל עלינו למסוק . לאחר טיסה של -15 דקות וחוויה נהדרת נחתנו במנחת המסוקים של המלון Raffles Seychelles. ביום הראשון בילינו בברכת המלון , בברכה שבחדר וברחבי המלון עם הצבים והחוף ים המקסים .

ביום השני התעוררנו ליום של שייט עם חברת Geoli Charters, סיור פרטי עם סירה עם רצפת זכוכית .שטנו בפארק הלאומי קוריוז, וירדנו מספר פעמים לשנורקלינג באיזורים מלאי דגים , אלמוגים ואפילו צבי ים . המדריך (ובנו בן ה-12) היו אדיבים, נענו לכל בקשותנו ידעו בידיוק לאן להביא אותנו כדי להנות מהשנורקלינג . בהמשך טיול קצר באי Curieusse  ושוטטות בין הצבים הענקים.  ארוחת צהרים עם מטעמים מקומים שהחברה ארגנה לנו  על אחד החופים של אי פרסלין, עוד קצת שנורקלינג וחזרה למלון . ממליצה מאוד על Geoli תיאמתי איתם הכל מהארץ באמצעות הואטס אפ ללא צורך בתשלום מראש או התחייבות אחרת .

ביום השלישי השכמנו קום וב-7 בבוקר כבר יצאנו  בשייט לאי  La  Digue, שם תכננו מראש טרק למיטבי לכת עם רוברטו מחברת Sunny trail guide.  הטרק התחיל ב-Anse Marron  והסתיים ב-Source D`argent. הטרק לא מתאים לכל אחד, מעל גיל 6 אך לילדים הרגילים ללכת ולטפס, המסלול עובר דרך גיונגל טרופי , עובר בין סלעי גרניט , כרוך בטיפוס ומעברים צרים ומחליקים, עובר במערות ומעברים צרים, ובאמצע מגש פירות טרופים ומטעמים מקומים . ממליצה לבצע את המסלול עם מדריך בלבד וביום לא חם  .אנחנו זכינו לכשעה גשם  במהלך המסלול. בסוף אפשר היה להמשיך לבלות בחוף המקסים אך אנחנו היינו כבר עייפים ובחרנו לחזור בשייט חזרה למלון . לפני כן המדריך עשה לנו סיור ברכב באי הקטן , נחמד אך לא יותר מכך . הטרק עצמו הייתה אחת החוויות המיוחדות של הטיול . מומלץ בחום למי שאוהב ויודע לטייל.

ביום הרביעי שכרנו רכב דרך המלון (50 יורו ליום) ונסענו להסתובב באי פרסלין עצמו: ביקרנו בחוות הפנינים השחורות, בחופים היפים, קנינו קצת מזכרות וגולת הכותרת היה סיור מודרך של שעה וחצי בשמורת הטבע Valles de Mais. ממליצה בחום לארגן מדריך לסיור עצמו , כולנו וגם הבת שלי בת 8 היינו מרותקים להסברים של המדריכה על מגוון העצים המיוחדים, דרכי הגידול שלהם , סכנת ההכחדה ועוד והתמזל מזלנו לראות את הטוקי השחור הנדיר. לדעתי המדריכה שליוותה אותנו (והומלצה לנו על ידי הקונסיארגי במלון) פשוט הפכה את החוויה למרתקת לכולנו

ביום החמישי בבוקר יצאנו מהמלון באי פרסלין ועברנו בשייט למלון השני שלנו באי Round, מלון JA Enchanted resort. האי שייך לפארק  הימי וגם האיים מסביב . כעבור שייט של שעה הגענו למלון ולאחר קבלת החדרים המדהימים יצאנו עם הקייקים של המלון לשיוט עצמי  ותוך כמה דקות הגענו לאי Cousine  שהוא אי המאוכלס כולו על ידי צבים ענקים . בילינו שם כשעה בשוטטות באי והקפנו את האי במסלול הליכה חביב וקל ובסופו חזרנו למלון .

ביום השישי, בדיקת קורונה לפי חוקי איי סיישל , בית המלון עזר לנו לארגן את המועד ובהמשך שכרנו רכב ליומיים ובילינו את ימים באי Mahe, וחזרנו כל יום ב-ב17:00למלון בשאטל החינמי שלהם .  באי Mahe ביקרנו בMission Lodge   עם הנוף המדהים ועם הסיפור העצוב על העבדים, טבלנו במי המפל Port Glaud Waterfall,  עשינו גיט סקי בחוף המפורסם Beau Vallon ואומגת עצים ב-Port Launay.  בגלל הצפיפות העדפנו לא להסתובב בבירה עצמה אך כן עשינו קצת קניות במרכז הקניות שליד מזח הסירות. אכלנו בדוכני אוכל קטנים מקומים.

ביום האחרון הזמנו שוב סייט עם שנורקלינג באיזורי דגים ואלמוגים ובילינו את השעות האחרונות לפני הטיסה בחוף המקסים של המלון .

היה טיול מקסים ומגוון , התושבים אדיבים , מחייכים, ומדברים אנגלית מעולה. אפשר להפסיק הרבה ב8 ימים וגם להנות מהחופים ב"בטן גב”. אפשר לתכנן הכל עצמאי , דרך הקונסיארגי של בתי המלון שעוזרים בשמחה עוד מהארץ או ישירות מול חברות המקומיות שהמפורסמות באתרים השונים .