נחל כלח/גלים ועין קדם(10ק"מ)

תמונה מתוך אתר למטיילנחל כלח/גלים מתוך אתר טיולי

מסלול נחל כלח ונחל גלים מוכר לרבים כמסלול מעגלי בו חונים ליד צומת דמון ויורדים בנחל כלח וחוזרים בגלים או אפילו חוזרים במסלול האדום הקצר יותר היוצא מחציית גשר מצדה בכרמל

הפעם הלכנו את המסלול כולו שאינו מעגלי ומצריך שתי מכוניות או הקפצה עם מונית. רובו של המסלול מוצל בחורש טבעי נהדר.

השארנו רכב אחד ליד מלון קדם בטירת הכרמל ועם הרכב השני הגענו לתחילת המסלול ליד צומת דמון. חונים שם בחניון מסודר ומשם מתחילים ללכת בירידה בנחל כלח לכיוון מערב

גשר מצדה בכרמל

הנחל נוח להליכה ומידי פעם מקפצים מעל בולדרים גדולים. ההליכה בתוך החורש שכבר הפך ליער עבות נעימה מאוד

בדרך כאמור עוברים באתרים היסטורים שאינם מוכר לרבים. יש הקוראים לשרידים ,שרידי מצדה בכרמל ,המזכירים שבתקופת מלחמת העולם השניה הוקמו כאן בכרמל ביצורים ודרכים לטובת ההתבצרות האחרונה מחשש להגעת הצבא הגרמני לארץ. כאן תכננו את הקרב האחרון בגרמנים והשם מצדה מרמז על מה חשבו שתיהיה התוצאה של הקרב האחרון שלשמחתנו לה קרה.

גולת הכותרת של המסלול הוא כמובן מעין עין קדם. נקבת מים עמוקה שאינה נגמרת ובתוכה מים זכים ונקיים.(תביאו פנס ראש)