יום 1:
 אחרי טיסה דרך addis ababa לוינדהק בשעות הצהריים, חיכה לנו בחור נחמד מסוכנות הרכב בה השכרנו רכב 4*4 מצוייד לקמפינג, עם אוהל על הגג.
קבלנו את הרכב עם הסברים מורכבים על כל הדברים שיש בו, ואיך להשתמש בהם. אוהל, מקרר, גלגלי ספר, ציוד לבישול, ואף גרזן
 התחלנו את הנסיע שלנו לכיוון צפון לעיריה קטנה Okahandja.

יום 2:
 קמנו מוקדם כי הזמנו מקום http://www.cheetahecolodge.com/activities/ ל Cheeta Run . זה מרכז לשימור ברדלס. ובבוקר אפשר לראות אותם רצים מאוד קרובים מאיתנו. היה יפה, אבל קצת חבל שהחיות לא באמת חופשיות. יש להם סוג של כלוב ענק, אבל עדיין כלוב.
הנוף כבר מהמם, ראינו בבונים באמצע הכביש, הרבה ציפורים. והרבה שטח ריק, ללא שום דבר.
יש שמה רק כמה כבישים סלולים, השאר זה דרכי עפר.
המשרנו לכיוון צפון, היעד הוא הפארק אטושה.
 בדרך עצרנו באגם Guinas לא היה אף אחד . מקום מדהים, אבל קצת מפריד להכנס למים, כי המים מאוד עמוקים. הוא משמש מאגר מים לכל האיזור.

המשרנו לאטושה, לקמפינג בנמוטוני. הכניסה לפארק 80 NAD לבן אדם והיא ל24 שעות. הפארק סוגר בשקיע ופותח בזריחה.
הקיפנג מאוד יפה, עם דשא, שירותים ,מים חמים. וכמובן מקום לעשות על האש, ראינו בהמשך שיש תמיד מקום לBBQ.
יש בכל קמפינג waterhole סוג של בריכת מים לחיות. ככה הם באות לשתות בד”כ בשקיעה. היינו בתקופת הגשם, אז היו די הרבה מים בפארק, אז החיות הסתדרו לבד. ולא באו במיוחד לwaterhole. אבל כדי ללכת בשקיע כי ראינו את הזברות הראשונות שלנו.:-)
 ישנו לראשונה באוהל שלנו מעל הרכב, היה פחות מפריד ממה שחשבנו, דווקא כיף לראות שמה הכל מלמעלה. האוהל חזק ועומד בגשם, לא כמו האוהלים הקטנים שאנו מכירים…

יום 3:

בבוקר מוקדם התחלנו את הספארי. כל אחד נוסעה עם הרכב שלו בפארק. הוא ענק , צריך כמה ימים בתוכו. אפשר כמובן לנסוע עם מדריך.
אחרי 5 דקות כבר ראינו זברות, springboks, אמפלות. זה פשוט מדהים, נוסעים ואי אפשר לדעת מה נראה בדרך.
עצרנו לראות תן, ובדיוק מולו הייתה ג'ירפה . צריך להסתכל טוב טוב , כי מאוד קל לפספס אותם.
עצרנו לארוחת צהריים במחנה HALALI.
והמשכנו למחנה okaukuejo שבו שראינו מקום ללילה.
 אגב כל הזמנות של קמפינג של פארקים עשינו דרך האתר של https://nwr.com.na/ , כי פניה ישירה לאטושה, אמרו שאין להם מקום. ושהגענו, היו הרבה מקומות.
זה הרבה זמן נסיעות בין נמוטוני ואוקוקויג'ו, אבל לא רצינו להאשר 3 לילות בפארק. לדעתי 2 זה מספיק. כי רוב היום ממילא עושים באוטו בפארק.
 ראינו עוד ג'רפות, פילים, תרנגולות צבעוניות….

ונסענו לראות גם את Etosha Pan Lookout, מומלץ מאוד.

הגענו למחנה okaukuejo , היו יותר אנשים מבנמוטוני. יש שמה בריכה, גם ווטרהול. שבו הלכנו לקראת השקיעה. שם ראינו אחד מהשקעיות הכי יפות.

יום 4:
 אחרי סיבוב קטן, חזרנו למחנה, ושמה אמרו לנו שיש 3 אריות באיזור הwaterhole, נסענו בטיל לראות אותם, וזכינו לראות אותם חוצים את הכביש 3 מטר מהאוטו. הולכים לאט, ולא נראים בכלל מפרידים. טוב אנחנו גם לא אמפלות!

המשרנו בסאפרי לכיוון שער היציאה של הפארק Galton Gate, הדרך לא תמיד פתוחה, אז יש לשאול במחנה אם אפשר לנסוע משמה.
 אחרי עוד הרבה חיות שראינו למרות שזה היה תקופת הגשם, יצאנו מהפארק לכיוון Kamanjab לקמפינג https://www.oppi-koppi-kamanjab.com/ . יש גם סוג של צימרים למי שלא רוצה לשון בקפינג. מקום נחמד אבל בעיריה אין שום דבר מיוחד. רק תחנת דלק וסופר קטן, ומוסך שישמש אותנו בהמשך…

יום 5:
האדם מתכנן דברים והאלוהים צוחק..
תכננו לנסוע לPALMWAG דרך GROOTBERG PASS , אבל כנרא ה' רצה אחרת כי אחרי שעה וחצי של נסיעה, עצרנו להסתובב רבע שעה באיזור, ושחזרנו לרכב אז הוא לא התניעה, ככה באמצע שום מקום.
 לא הספקנו להילחץ שהגיעה רכב, שעזר לנו עם קבלים. בחברת השכרה אמרו לנו לחזור לKamanjab למוסך. אז, שוב שעה וחצי בדרכי עפר. בסוף הברגים של המצבר השתררו זהו! בדקו הכל וחזרנו לדרך, אבל הפעם ישירות ללודג' לשבת (אנחנו שומרי שבת וכשרות) אז הזמנו מראש את המקומות לשבת.
 מקום נחמד עם בריכה מפנקת.

יום 6 :
נשארנו בלודג' לשבת, טיילנו קצת רגלי באיזור, יש להם מסלול בשטח של הלודג' של 3 שעות עשינו רק חלק. יש להם גם סוג של מפרסת בגבעה הסמוכה, לצפות בשקיעה.
 הם פותחים שמה בר, שאפשר לצפות בשקיעה ולהזמין שתיה.

יום 7 :

נסענו Petrified Forest הם מחייבים מדריך, זה סיבוב של 20 דקות.
ול-Twyfelfontain , גם מחייבים מדריך, זה סיבוב של שעה שעה וחצי.
 והמשכנו לOrgan Pipes לא כ”כ מיוחד אבל אם כבר באיזור, זה 10 דקו
ת רבע שעה לא יותר. גם היער השרוף שליד.
נסענו ליעד הבא Spitzkoppe לשון שמה. מקום מדהים, הקמפינג הוא ענק, כל אחד יושב לבד בשטח ללא אף אחד מסביב. השירותים ומקלחות יש רק בכניסה. אז צריך לדאוג למספיק מים.
 באמת שווה למי שאוהב שקט, ונוף.

בלילה די קריר, צריך סק”ש טוב. ביום חם.

יום 8:
עשינו סיסבוב ל2 הרים בSpitzkoppe . וחזרנו לכניסה, שם חיכה לנו מקלחת חמה וטובה, עם גג פתוח :-).
עם ריח של סבון, נוסעים עכשיו לאוקניוס לCape cross.
שמתקרבים לים, השמיים נהיים אפורים, נהיה קר, הכל שונה לגמרי. גם הכביש נהיה סלול.
 בCape cross יש באמת אלפי כלב ים, אבל הריח פשוט נורא! אי אפשר להשאר הרבה זמן שמה.

נוסעים עכשיו לSwakopmund עיריה ליד האוקינוס, עם בתים צבעונים, חניות, בתי קפה. אחרי כמה ימים שלא ראינו סיוויליזציה, זה קצת מוזר.
יש TURIST INFORMATION שבו אפשר להזמין כל האטרקציות שרוצים באזיור, ויש הרבה.
 בחרנו הפלגה בWALVIS BAY לראות חיות ים.

ישנו שמה בקמפינג VIP : http://www.altebrucke.com/, יש דשא, ושירותים ומקלחות פרטיות לכל רכב.

יום 9:

יש לנו הפלגה ב9 בבוקר בWALVIS BAY, לנסות לראות דולפינים, דגים ואפילו לוייתן, אבל בסוף, היה מאוד קר, השמיים היו אפורים, היו רק דולפנים ודג ענק בשם sun fish. וכמובן עוד כלבי ים.
 אני לא כ”כ ממליצה על הפלגה הזאות

נוסעים לDUNE7 נמצאת לא רחוק מWALVIS BAY, האתגר הוא להתפס עליה. מלמעלה יש נוף על כל האיזור.
 הטיפוס היה קשה, יותר קל כמובן לטפס מהצד..

ממשיכים בנסיעה שלנו לכיוון SESRIEM. אבל יש לנו תחנות בדרך, כי זה רחוק.
אז עוצרים לשון בקמפינג Kries se Rus Campsite, אין שום דבר שמה, לא מים, לא חשמל לא שירותים (שירותים בכניסה ללא מים), יש רק שולחן לפיקניק. צריך לשלם לפני באחד ממשרדי הפארקים הלאומים.
 הקמפינג אומנם מבודד, אבל זה באמת חוויה, לראות שמה את השקיעה, לראות את הכוכבים, ממולץ.

יום 10:

כרגיל מתעוררים עם הזריחה, עדיף להתחיל את היום שעוד לא חם מדי.
בדרך ל-Sesriem יש לנו כמה תחנות:
 -המערה של Henno Martin, שביל קטן שמוביל למערה, עם מבט לקניון KUISEB

-Solitaire תחנה דלק, בית קפה , ומכותל קטנה באמצע שום מקום.

החלטנו לעשות עיקוף דרך Naukluft Park, הגענו לשערי הפארק, יש שמה קפה קטן והקבלה לקמפינג.
המליצו לנו מסלול טיול קטן של שעתיים, עם בריכות מים, כך אמרו. האמת שלא חשבנו שיהיה מים, ככה באמצע החום והמדבר, אבל כן!
 זה הזכיר לי אין שמורת נחל פרת

אחרי טיול מרעננן, חוזרים לחניה. מסתבך ששכחנו לנעול את הרכב, ושהיו בבונים מסביב שרצו “לפרוץ” לרכב! אבל אנשי המקום הבריחו אותם, למזלנו.

צריכים עכשיו להגיע לקמפינג שלנו לערב בSESRIEM כי כבר מאוחר.

יום 11:

אחד הדברים שאמרו לנו שאסור לפספס, היא הזריחה בדיונה 45. לשם כך, צריך לקום השכם בבוקר, לנסוע 45 דק' עד לדיונה 45 (קוראים לה ככה, כי היא נמצאת בקילומטר ה45 מססריהם).
והתחיל לטפס.. משימה לא פשוטה, אבל עוד קריר, אפשר להעלות יחף, החול נעים.
מתחילים לטפס מהצד, יותר קל. (לא רוצה כמו הדיונה 7 שטיפסתי ישירות).
 עולים, עולים, השמיים מתחילים להתבהר, החול האדום, הנוף האין סופי, אין מילים כדי לתאר.

15 ק”מ אחרי זה, הנסיעה מותרת רק לרכבים 4*4. יש הסעות שלוקחות אותנו להמשך לכיוון DEADVLEI. בכלל ממליצים לקחת את הסעות כי הדרך מלאה בחול וקשה (אומנם רק 4 ק”מ).
וטוב שעשינו ככה, כי היו כמה רכבים תקועים בחול בדרך.
 צריך ללכת בערך עשרים דקות לראות את המראה הזה:

אפשר גם לטפס על הBIG MAMA הדיונה הכי גדולה באיזור, אבל לנו הספיק הטיפוס של DUNE 45
למרות החום, מחליטים לטייל בקניון של סיסריהם שנמצא ליד הקמפינג, צריך לנסוע חזרה שוב 65 קמ.
הקניון נחמד אבל משהו באמת מיוחד בו, אחרי כל מה שראינו.
אחרי 2-3 בקניון, צריך רק לחכות שיהיה יותר קר, ליד הבריכה, בצל.
 לקראת השקיעה נוסעים לראות הDUNE ELIM.

יום 12:
 היום יום שישי, אנחנו צריכים להגיע ליד MARIENTAL
אחרי שנעסנו כמעט 10 ימים בכבישי עפר, מתחברים פתאום לכביש נורמלי. אבל להפתעתנו, בכלל לא כיף לנסוע בהם.
כי הכל ישר ומשעמם, רק להחזיק את הגה והרגל על הגז…
 עוצרים בדרך לhardap national park יש שמה אגם (אבל לא כדאי להכנס למים), עם מלא ציפורים, חיות, סכר והשומר הנחמד שעשה לנו סיור מודרך על הסכר, היה לו משעמם הוא שמה כל השבוע ויושן גם שמה ואין אף אחד שבקר כמעט!

יום 14

לאחר שבת שקטה ועם עוד חיות שבאו לבקר. עוזים את נמיביה לזימבבואה למפלי ויקטוריה.
המפל הארוך בעולם 1,700 מטרים
יש לנו טיסה עם air namibia לvitoria falls זימבבואה.
חשוב לדעת שמפלי ויקטוריה נמצעים על הגבול בין 2 מדינות : זימבבואה – זמביה. ויש 2 שדי תעופה:
vic falls – זימבבואה
livingstone – זמביה
שעה וחצי של טיסה במטוס קטן, מגיעים עם הגשם. יש לנו הסעה של המלון שבא להסוף אותנו.
 רק 20 דקות נסיעה והגענו לעיירה VICTORIA FALLS. קצת מוזר, יש חנויות, אנשים, גשם, כבישים.. דברים שלא ראינו הרבה זמן..

טוב, הגענו בסביבות 16:00 ואין זמן לטייל בשמורה של המפלים. אז מצאנו בית קפה מעל הנהר הגועש.

אפשר לראות רק את העשן של המפל ליד הגשר, נראה אותו מקרוב מחר.

יום 15
היעד שלנו להיום הוא השמורת טבע של מפי ויקטוריה. הכניסה היא 30 $USD. כדי לקחת מעיל גשם בכניסה, אפשר להזכיר אחד תמורת 3 $.
 אבל בכל מקרה תיהיו רטובים, אם זה תקופת הגשם . בתקופה שלנו המפל היה מלא מים, עם המון רעש וגשם שנוצר מהפל עצמו. כאילו המים שנופלים מהפל, יוצרים ענן מלא מים וגשם. חוויה מדהימה!!

בצהריים הלכנו לצד השני לזמביה, דרך הגשר שמחבר בין שתי המדינות, שמה יש להם גם שמורת טבע של המפלים.
צריך ויזה לזמביה גם. אפשר לרכוש בשדה התעופה בזימבבואה ויזה לשתי המדינות. 50 $ USD ללא הגבלה.
 השמורה בצד השני יותר קטנה, אבל אנחנו ראינו יותר טוב, ענן/עשן הגשם היה יותר דליל.

קשה מאוד לתאר את מה מה שראינו, זה משהו מרשים במיוחד.