מסלול חד יומי בלייק לואיס ”אזור אגם לואיז. Lake Louise , טיול בהרי הרוקי הקנדים“

טיול בהרי הרוקי הקנדים - סוף מאי 2019

לינה במלון בבאנף.

לאחר ארוחת הבוקר המפנקת במלון יצאנו לכיוון אגם לואיז - נסיעה של כ-60 ק”מ - הטיול היום התמקד באזור Lake Louise.

הקדשנו יום אחר לאגם לואיז והיום חזרנו אליו לזמן קצר בבוקר כי חובה לראות את האגם בשעות השונות של היום.

לאחר בילוי כשעה באזור אגם לואיז המקסים נסענו לאגם הסמוך אליו - אגם מורין (Lake Moraine) . למרות החום של סוף חודש מאי, האגם הזה היה חצי קפוא. ממש אפשר היה ללכת עליו באזור הקפוא. וחצי אחר כבר מבצבץ הטורקיז שלו. לא היה קר במיוחד אבל המראה היה מדהים של כל הקרח. ראינו משפחת ברווזים שטה באגם. היינו כשעה באגם הזה והתפלאנו שאין הרבה מבקרים.

נסענו לגיחה קטנה למרכז המבקרים בעיירה לואיז, ושם הדריכו אותנו לאיפה לטייל. מסתבר שהיו דרכים סגורות בגלל שיפוצים בכביש וחלק בגלל שעדיין קפוא ויש קרח בכביש.

החלטנו לעלות על רכבל ולצפות בכל ההרים מלמעלה. הם קוראים לרכבל גונדולה. העליה אורכת כרבע שעה. יש גונדולה סגורה ואפשר בכיסאות פתוחים. לא היה קר בכלל ולא הייתה רוח חזקה. מזג האוויר היה ממש נחמד.

שוב, לא היו תורים ולא היו הרבה תיירים. מסתבר שהתצפית הייתה לא ממש שווה.

קיבלנו חוויה מתקנת בהמשך. משם, נסענו לפארק יוהו Yoho Park לכיוון העיר פילד (Field) לאגם אמרלד (Emerald Lake) ובדרך עצרנו במפלים (Natural Bridge The) . מפל המים נוצר מכח הטבע דרך הסלע. האגם היה ממש כחול ויפה והייתה שם אזהרה על מפולת שלגים. כל המסלולים הם קלים להליכה, גיחות קצרות מהאוטו, ומאוד מרשימים ויפים.