מידע כללי על סן פרנסיסקו

סן פרנסיסקו ידועה ביופיה הרב, ברחובותיה המטופחים ובארכיטקטורה הצבעונית כמו גם בחיי תרבות עשירים, באוכלוסיה צעירה בגיל ובנפש, בפתיחות, באווירה ליברלית, במזג אוויר מצוין ובהיסטוריה מעניינת. העיר יושבת על חצי אי, כשממערב נמצא האוקינוס השקט וממזרח מפרץ סן פרנסיסקו. מספר רעידות אדמה פקדו את העיר מאז הקמתה ובכל פעם היה הכרח לבנות מחדש חלקים ניכרים ממנה.
צוות למטייל ברשת
תמונה ראשית עבור: מידע כללי על סן פרנסיסקו
Depositphoto/Kropic

אחד מסימני ההיכר הבולטים של סן פרנסיסקו הוא גשר הגולדן גייט (Golden Gate), שנפתח בשנת 1937 וקנה לו מוניטין עולמי. מהגשר, הכולל בתוכו ששה מסלולי נסיעה ומסלול להולכי רגל, אפשר לראות נוף עוצר נשימה. סימן היכר בולט נוסף של סן פרנסיסקו הוא מגדל Coit, שנבנה בשנת 1933. את המגדל אפשר לראות ממרבית חציה המזרחי של העיר והנוף שנשקף מקומת התצפית שבו הוא יפהיפה.

בקומת הלובי אפשר לראות ציורי קיר מעניינים. הציורים נוצרו בשנת 1934, בתקופת השפל הגדול, כשהממשלה החליטה לתמוך בקבוצת ציירים והציעה להם את פרויקט הציורים הזה, המתאר סצינות יומיומיות מהווי החיים בעיר. אזור הנמל ורציף הדייגים נוסד בשלהי המאה התשע עשרה. זהו אזור מלא אטרקציות מהנות, מסעדות דגים מצוינות, חנויות מגוונות ואומני רחוב. באזור נמצאים גם מוזיאון שעווה, צוללת ממלחמת העולם השנייה - USS Pampanito בה נערכים סיורים מוסברים, ומרכז החנויות שפעל בעבר כבית חרושת לשוקולד - Ghirardelli Square. דרומית לנמל משתרע האזור הידוע כ"איטליה הקטנה"- מומלץ ביותר לשיטוט מענג בין בתי קפה, מאפיות ושפע מסעדות איטלקיות מצוינות.

כדאי להסתובב גם באזור המסחר והפיננסים. הרחוב הראשי הוא רחוב מונטגומרי (Montgomery) ובו בניינים מרשימים מתחילת המאה (חלקם שימשו כבנקים) לצד ארכיטקטורה מודרנית. כל מה שקשור בבורסה, עורכי דין, בנקים, ברוקרים ועוד- נמצא כאן. שתי שכונות מעניינות שכדאי לבקר בן הן שכונת הייט אשבורי ושכונת פסיפיק הייטס: שכונת הייט אשבורי (Haight Ashbury) היתה לקראת סוף המאה התשע עשרה שכונה שקטה הרחוקה מהמולת העיר ומהמרכז.

בין שנות השלושים לשנות השישים השתנתה השכונה והפכה מפרבר בורגני למרכז שמשך מאות אלפי ילדי פרחים, הציע אווירה ליברלית ועודד את סצינת המוסיקה המקומית שהצמיחה אגדות כמו ג`ניס ג`ופלין והגרייטפול דד. היום השכונה היא מקום נהדר לשיטוטים: יש בה חנויות ספרים ומוסיקה מצוינות, בניינים צבעוניים ובתי קפה. שכונת היוקרה (Pacific Heights), הממוקמת על גבעה ממנה נשקף נוף מקסים, החלה להתפתח כבר בסוף שנות השמונים של המאה התשע עשרה. בשכונה ישנם בתים ויקטוריאנים מעניינים רבים, חנויות יוקרתיות ובתי קפה יפים.