חדשות תיירות ותעופה

מדרגות הייקו, המוכרות גם בשם "מדרגות לגן עדן", הן מהאטרקציות הפופולריות בהוואי. בעקבות הסגת גבול של מטיילים לאורך השנים, הורתה מועצת הונולולו על הריסת המדרגות בשנת 2021. בסוף חודש אפריל 2024, המדרגות יוסרו לצמיתות וישימו קץ לביקורים של משפיעני רשת ומטיילים הרפתקנים
לירז שפר
תמונה ראשית עבור: המדרגות לגן עדן נסגרות: הוואי תהרוס אטרקציה פופולרית החודש, בעקבות התנהגות התיירים
צילום: depositphotos_RDStockPhotos

מדרגות הייקו, המכונות גם מדרגות לגן עדן, הן מהאטרקציות המובילות באי אואהו בהוואי, שמושכות אליהן אלפי מבקרים מדי שנה. המדרגות, נבנו במהלך מלחמת העולם השנייה על ידי הצי האמריקני וכוללות 3,922 מדרגות, המתפתלות דרך שביל הררי בגובה 2,800 רגל, בקאנהה שבמזרח אואהו.

למרות שמשמר החופים סגר את האטרקציה לציבור בשנת 1987 בעקבות ריבוי מקרים של הסגת גבול, בשנים האחרונות המדרגות המרהיבות זכו לקאמבק כאשר יוטיוברים, טיקטורים ושאר מטיילים הרפתקנים, החלו לפקוד את המדרגות בהמוניהם, בחיפוש אחר הסלפי המושלם. טיפוס לאורכן של מדרגות הייקו לא מהווה רק הסגת גבול, אלא מהווה סכנה בטיחות של ממש ומטרד לתושבים הסמוכים, שנאלצים להתמודד במשך שנים עם שיבושים והפרעות בשגרת חייהם.

לאחר שגם הקנסות הגבוהים שהטילה על המטיילים לא עזרו, אישרה מועצת הונולולו את הריסת המדרגות בשנת 2021. בסוף חודש הקרוב (אפריל 2024), יוסרו המדרגות לצמיתות, כך על פי הודעה שהוציאה עיריית הונלולו לעיתונות. ראש העיר, ריק בלנג'ארדי, ביקש להבהיר לציבור “זו לא הייתה החלטה קפריזית”. עוד הוסיף ואמר “ההחלטה התקבלה על בסיס כבוד לאנשים שחיים בסביבת המדרגות וכבודנו הן לעתיד והן להיסטוריה ועברה של קהילת האיקו”.