כדור השלג שהחל להתגלגל ב-7 באוקטובר סחף אחריו את רוב חברות התעופה הזרות, שהשהו את טיסותיהן לארץ, למעט שמונה מהן שממשיכות לטוס.
כמובן שישנן סיבות רבות לביטולי טיסות בזמן מלחמה, מהלך הרוח של הקהל הישראלי שלא נלהב לתכנן חופשה כרגע - מה שמוביל לביקושים נמוכים לטיסות, ועד לחששות לגיטימיים של צוותי האוויר הזרים להגיע לארץ.
עם זאת, נראה שחברות התעופה הישראליות ממשיכות לטוס כרגיל, מדוע זה קורה? הסיבה העיקרית לכך היא דווקא ביטוח. חברות הביטוח שמספקות כיסוי ביטוחי לחברות התעופה, מסרבות לכסות נזקים שיגרמו כתוצאה מטיסה או שהייה באיזור מלחמה.
במקרה של החברות הישראליות, כדי לדאוג להמשך רציף של התנועה האווירית אל ישראל וממנה, מדינת ישראל סיפקה ערבות לא מבוטלת של 6 מיליארד דולרים לחברות הביטוח שמבטחות את החברות הישראליות. כך שבמקרה של נזקים כתוצאה מהמלחמה, מדינת ישראל תהיה אחראית על הכיסוי הביטוחי ולא חברות הביטוח.
מספר חברות זרות פנו בבקשה למדינת ישראל, לספק להן ערבות דומה כדי שיוכלו לחדש את הפעילות שלהן בקווים לתל אביב, אך ערבות מסוג זה לחברות תעופה זרות היא מורכבת יותר ולכן הנושא נמצא כרגע בבדיקה של משרד האוצר, כדי להבין האם האופציה הזו אפשרית.
כתבות נוספות ששווה לקרוא: