ואל ד`יזר - דיווח מחופשה בקלאב מד

חופשת סקי בקלאב מד היא סוג של הליכה על בטוח - שלם וסע, לטוב או לרע. הנה דיווח על חופשה בקלאב של ואל ד`יזר בצרפת, שהיא בעצם עיירת תיירות, הצמודה למסלולי גלישה. קבלו מידע על הקלאב עצמו, העיירה, הגלישה ומה שמסביב.
שרון שטרית

הגעה לואל ד`יזר

סגרנו הכל ובאמצע פברואר יצאנו בטיסת סאן-דור לג`נבה. לאחר הרגעת המצפון על ידי קניית מתנות בדיוטי פרי, המראנו בהקדמה של 5 דקות במטוס כמעט ריק (מיתון?), מה שאיפשר השלמת שעות שינה על ספסל שלם! בנחיתה חיכה לנו נציג של הקלאב, שניתב כל אחד להסעה המתאימה. עלינו לאוטובוס והתחלנו נסיעה של כשלוש וחצי שעות (עם עצירה אחת) לואל ד`יזר (Val d`Isere), שבמחוז סבויה. אם לא תחשבו שהנהג תכנן לחסוך אגרה של כביש מהיר, תוכלו ליהנות מדרך מדהימה בכבישים צדדיים.

עם ההגעה לקלאב חיכו לנו נציגים חייכניים (GO שמם, שעד היום לא הבנתי בדיוק מה תפקידם חוץ מלקשקש עם האורחים במלון - אחלה עבודה). הפנו אותנו ללובי לשתייה קלה וכיבוד, כמה מילים על הקלאב וכל אחד קיבל תוך דקה מעטפה עם מפתחות החדר, מפתח ללוקר, סקי פס וכרטיס אשראי, המתאים להוצאות בתוך המלון, אותו ניתן להטעין בכסף. את המזוודות הם כבר העלו לחדרים.

השכרת ציוד

לאור לקחי העבר, הלכנו מיד לקחת את ציוד הסקי (בורדים במקרה שלנו), כדי להימנע מתורים ארוכים. הבעיה היא, שלקחי העבר ידועים גם לאחרים וכך חיכינו כמעט שעה לקבלת הציוד. זה המקום לציין, שיש להם ציוד סנובורד ברמה ירודה ביותר. הרמה הרגילה היא בורד תוצרת חברה שאני לא מכיר, ללא אפשרות לקבל קרש רחב, מה שמשאיר את בעלי הנעליים הגדולות עם בעיה. המזל הוא, שלאחר התעקשות מנומסת (בכל זאת, אירופה) אצל המנהל, שודרגנו לרמה הגבוהה (בורד רחב של רוסיניול), ללא תוספת תשלום.

מבחינת עלות, בדקתי לפני החופשה והמחירים בחנויות בעיירה למטה היו די דומים וממש לא מצדיקים את המסע לשכירת ציוד מחוץ לקלאב. כל חדר מקבל לוקר, ממש ליד היציאה מהמלון למסלולים, בו ניתן להשאיר את הציוד ולקבל בבוקר נעליים, שהתייבשו כל הלילה על מתקן מיוחד.

המלון בקלאב

המלון עצמו עבר שיפוץ מוצלח לאחרונה ומבחינת העיצוב הוא נראה מדהים. הלובי ואזור הבר נותנים תחושה מאד נעימה וכיף להעביר שם את הזמן עם החבר`ה. אם אתם ממש בקטע מזוכיסטי, אפשר לראות את הופעות הקלאב. אם אתם לא בקטע, ישנן סאונה רטובה וסאונה יבשה, שעושות פלאים אחרי יום גלישה ושיעור מתיחות בשעה חמש וחצי.

הצרפתים חשבו על נוחות הגולשים ועיצבו חדר בגודל של מזוודת טרולי, מה שמאפשר בסוף החופשה לפתוח ידית ליד הדלת ולגרור את החדר לאוטובוס וכך לא צריך לארוז. עכשיו ברצינות – אפילו לא מדובר בחדר בגודל של טרולי, אלא "Hand Bag". אפשר להעלות למטוס. האמת היא, שהם בטח מגדירים את החדר כפונקציונאלי ובצדק. באים, מתקלחים (בזהירות מהקירות כשמתנגבים) ויוצאים. לא סבלנו בכלל. בסך הכל, הצוות נחמד, האווירה טובה, יש הרבה פינוקים (על האש ואלכוהול בצהריים במרפסת).

האוכל, הוי האוכל - יש הרבה ומהכל. אין מצב שמישהו ימצא על מה לקטר. הכל, אמנם, בהגשה עצמית ובדרך כלל בלי תור, אבל יש אגפים לגריל (דגים ובשר, המבורגר, צ`יפס וכו`), פיצות ואגף שם מוגשות מנות שף מעוצבות, מכל סוג שאפשר לתאר. בנוסף, ישנם סלטים ותוספות מכל מיני סוגים, לחמים, שתייה, בירות, יין, קינוחים שחבל על הזמן והכל בשפע.

חווית הגלישה וההדרכה

הקלאב ממוקם ב-Espace Killy, מרחב הכולל כ-300 ק"מ של מסלולים מכל הסוגים והרמות. יש כאן מעליות בכמות גדולה ורמה טובה, בהן לא נרשמו תורים, למעט בזמן הלחץ – בבוקר ואחרי ארוחת הצהריים, וגם אז, ההמתנה היא של מספר דקות ורק בשתי מעליות ראשיות. אחר כך כולם מתפזרים ואין בעיות וזה עוד בזמן החופשה של הצרפתים. במהלך השבוע היו לנו יומיים וחצי מעוננים עם שלג קל מידי פעם והשאר ימי שמש. גלשנו גם בימים של מינוס 20 מעלות ולמען האמת, לא אסון גדול. שמים את מחמם הצוואר על הפנים במעלית ונגמר הסיפור. גם גטקס טרמי לא מזיק.

/השלג היה מעולה, למעט בוקר אחד בו היה קרח על המסלולים, בחלקו אפילו שקוף כמו משטח החלקה על הקרח. המסלולים מדהימים, מכל המינים, הסוגים והצבעים, רחבים, ארוכים ומגוונים. מומלץ לגלוש גם לאזור טין (באותו סקי פס), שם גם ניתן למצוא מסלולים מעולים, שטחים רבים לגלישת Off Piste והכי כיף- מעין גאיות, שיוצרים מסלולים שהם בעצם Half Pipe טבעי ומפותל (אני עכשיו מוצא את עצמי כותב עם חיוך דבילי על הפנים).

ההדרכה היא דרך הקלאב מד. היינו קבוצה של שבעה גולשים בגילאים שונים עד 17, חוץ מאיתנו, כמובן! המדריך בקבוצה היה הטוב ביותר שהיה לי עד היום. ממש לימד, תיקן, השקיע, גיוון מסלולים ואזורים ונתן הרגשה טובה. ביום השני, כשראה שלא כולם ברמה שווה, ערכו מיון נוסף עם שלוש קבוצות אחרות, כדי להביא לרמה הומוגנית ככל שניתן ולהביא לרמת מיצוי טובה יותר. מקצוענים אמיתיים.

העיירה ואל ד`יזר

ואל ד`יזר היא בעצם עיירת תיירות, הבנוייה ממספר רחובות סביב רחוב ראשי וצמודה למסלולים. יש בה שתי חנויות סופר-מרקט נחמדות, חנויות ציוד גלישה, מסעדות וברים. אפשר להגיע אליה עם הסקי בס (מאד פשוט עם החלפה באמצע של אוטובוס) או ברגל מהקלאב באותו זמן כמעט, רק עם טיפה יותר מאמץ בעלייה חזרה. ליד העיירה ישנם כפרים קטנים ונחמדים, אליהם ניתן להגיע בגלישה או באוטובוס, אבל אין ממש מה לעשות שם. הגענו אליהם בסוף הגלישה רק כדי לקחת את הסקי-בס למלון.

מבחינת אטרקציות - אפשר, אם בא לכם, לגלוש קצת ולהיזכר בשיאון. אם נמאס, אפשר לקפוץ מצוק עם מצנח רחיפה קשורים למדריך (80 יורו) או לקחת את הסקי בס לכיוון הסכר או לכיוון טין ולטייל באזור קצת שונה.

עלויות החופשה

העניין די פשוט - סוגרים את הכל מראש דרך הקלאב מד. מעבר לחבילה, שכוללת את הטיסה, העברות, לינה, סקי-פס ואוכל, צריך להוסיף רק על ציוד סקי. המחיר לשבוע בו היינו הוא 2,200 יורו, אבל ברגע האחרון אפשר להשיג הנחה של 400-500 יורו. שימו לב, שהמחיר למי שלא סגר שכירת ציוד מראש, יקר ב-15-25 יורו (תלוי בציוד). עבור בורד בלבד שילמנו 90 יורו. עבור קסדה – 12 יורו לכל השבוע (מומלץ מאד. אין מה להתבייש - כמעט כולם היו השנה עם קסדות). מעבר לכך, הכל בקלאב חופשי כולל האלכוהול, האוכל, הנשנושים, הספא וכו'. מי שרוצה להשלים קלוריות בעיירה, זה כבר משהו אחר. העלויות לא בשמיים (הגופרה ה"בלגית" כן).