קרנבל ונופים בריו

משפחת אוזן חוזרת לבקר בקורקובדו, אבל הפעם מגוונת סיור במסוק. החוויה מדהימה- עיר יפיפיה מלמעלה, הפסל מרשים עוד יותר, הכל מלא הוד והדר, אי אפשר שלא להתאהב. לסיום הם הולכים לראות את מצעד המנצחות: חגיגה נפלאה שמאפשרת לכל התיירים, להספיק ולראות קצת קרנבל.
משפחת אוזן
תמונה ראשית עבור: קרנבל ונופים בריו

ריו ממעוף המסוק

ביום חמישי, נסענו למרכז העיר לבקר באתרים בעלי עניין שם. ביקרנו בכיכר פלוריאנו, (נסיעה במטרו עד לתחנת סינלנדיה) ראינו את המוזיאון הלאומי, השתתפנו בסיור מודרך בספריה הלאומית- ביקור מרשים, שמענו שיש שם מפות משנת 1500! (הסיור בשעה 11:00 עלות 2 ריאל למבוגר). עבור הילדים זה היה מעניין עד שלב מסוים. אור לא יכול היה להתרכז ולשמור על דממה במשך כל כך הרבה זמן... כך שהוא ואנוכי ויתרנו על סוף הסיור וחיכינו לשמואליק ולאבשלום בקפטריה. אחר כך ביקרנו במנזר סנטו אנטוניו וגם בקתדרלה העירונית - מבנה שתוכנן ע"י האדריכל הנודע אוסקר נימייר. לאחר מכן התכוונו לעלות על אוטובוס לאזור סנטה טרזה, אך החום התיש והכריע אותנו - חזרנו לדירה כדי לרדת להתרענן קצת בחוף הים. זה היה יום קצת מתיש, בייחוד עבור הילדים, שהתעייפו די מהר מביקור בכנסיות ומבנים בעוד החום מעיק.

יום שישי, לקחנו את המכונית ויצאנו שוב לכוון הקורקובדו. הפעם לא עצרנו ליד הבחורים המציעים מוניות והמשכנו הלאה בנסיעתנו. עלינו בשכונה חביבה לכוון PAINEIRAS, הנוף מאוד יפה בדרך. בכניסה לכוון הקורקובדו שוב עצרו אותנו- הפעם בחור במדים- מסתבר שהכניסה לקורקובדו אכן חסומה לרכבים פרטיים, וניתן להגיע רק במוניות או רכבים מורשים אחרים, או ברכבת המיוחדת. התחנה ב-PAINEIRAS היא למעשה התחנה השניה של הרכבת לקורקובדו, אמצע העליה - אבל מבחינת המחיר אין הרבה הבדל - 22 ריאל. יש כמובן גם אפשרות להכנס ברגל לאתר- 5 ריאל כניסה, ולעלות את שארית הדרך ברגל (כ- 300 מ` גובה העליה- איני יודעת מה אורך הדרך...).

כך או כך החלטנו לא להכנס שוב לקורקובדו עם הרכבת, ועל כן, תחילה נסענו הלאה לביקור נהדר ביער טיז`וקה. זהו אחד השרידים הבודדים של יערות הגשם האטלנטיים, כבישי גישה מאוד נוחים , מתקנים לשיפור הכושר, ומקלחות טבעיות רבות בדרך, מי מעיינות שנובעים בסלע. בפינת חמד מקסימה במיוחד עצרנו לאתנחתא של ציור בטבע, היה נפלא.

מעט יותר מאוחר, המשכנו אל נקודת תצפית קרובה ושם יש גם מנחת מסוקים. הרשינו לעצמנו קפריזה אמיתית ומדהימה - סיור של הקורקובדו וחופי ריו במסוק (150 ריאל לאדם, ילדים- חצי מחיר. בכל מקרה מינימום אנשים למסוק-3). ראשית, האדרנלין מפמפם בעורקים מעצם ההמראה האנכית- ואתה מגלה את עצמך מעל כל העיר הנפלאה הזו- מסוק, גיליתי, זה כלי טיס מדהים במיוחד! קשה מאוד לתאר את ההרגשה, זו חוויה יוצאת דופן וגם.....קצרה 6-7 דקות. אח"כ יורדים מהמסוק חסרי יכולת דיבור, כשכל החוויה עדיין מופנמת ובשלבי עיכול. כולנו נהנינו מאוד - כל אחד בדרכו היה נסער מהנסיון החדש הזה. העיר יפיפיה מלמעלה, הפסל מרשים עוד יותר, הכל מלא הוד והדר, אי אפשר שלא להתאהב. בדרך חזרה לדירה עברנו דרך שכונת סנטה טרזה זו שכונה מאוד מיוחדת, יש בה בתים מאוד יוצאי דופן- כמו טירות קטנות. בלב השכונה עובר גם קרון חשמלית חביב למראה. אהבנו, היה כמו משהו מהאגדות, משהו המנותק ממציאות הסובבת אותו.

מצעד המנצחות

ביום שבת בערב כולנו הולכים למצעד המנצחות, זה ממש שואו, כי כבר אין מתח של תחרות, אך אלה גם הקבוצות שהכינו את ההצגה הטובה ביותר השנה. כדי להתכונן בצורה הטובה ביותר, אנחנו מחליטים לעייף את הילדים כהוגן בשעות היום כדי שיירדמו לכמה שעות לפני התהלוכה, לשם כך החלטנו לנסוע לפארק המים RIO WATER PLANET. מקום מאוד יפה עם המון מגלשות מים מכל מיני סוגים, בריכת גלים ושעשועים לכל גיל, המקום בנוי על צלע ההר, ויש לציין שנעשה ניצול מאוד יפה של המבנה הטבעי של השטח להתאמתו למגלשות המים ושאר המתקנים. (כניסה 36 ריאל בסופישבוע, 24 ריאל בימי חול, פתוח בין השעות 10:00 עד-17:00. כולם חייבים בתשלום. מיקום: מחוץ לעיר, אחרי ברה דה טיז`וקה, נסענו ברכב). במקום שפע של אפשרויות לאוכל ושתיה. בילינו נהדר. אלא מה - הדברים כמובן לא קורים בדיוק כפי שמתכננים אותם - חזרנו הביתה, די מותשים והילדים - לא נרדמו לרגע אחד. לא היתה שום ברירה אלא לצאת למצעד המנצחות בתנאים הכי פחות טובים שאפשר, עם שני ילדים מותשים ושני הורים מיואשים...

מצעד המנצחות: חגיגה נפלאה שמאפשרת לכל התיירים, גם התפרנים יותר, להספיק ולראות קצת קרנבל, ולמקומיים שלא יכולים להרשות לעצמם כרטיס מאוד יקר להנות מקרנבל. ישבנו ביציע 6 בכסאות השמורים- ההתנחלות הישראלית בריו דה ז`נרו. כל החבר`ה שהגיעו מכל רחבי ברזיל שם חגגו את הקרנבל- סלבדור, אולינדה, רסיפה, וכו`, הצטופפו ובאו ליציע 6, בחסותו של ג`ורג` הידוע. כפי שכבר דיווחתי מן הקרנבל, לדעתי מקום ביציע הזה, בשורה הראשונה, כפי שהיה לנו, הוא מעולה! הילדים ראו מצויין ואף אחד לא הסתיר להם, וגם לנו לא.

ובנוסף - הצ`ופר - מאחר וזהו היציע האחרון בתהלוכה, לפני היציאה מהסמבודרומו, נוהגים רבים מהמשתתפים לחלק לצופים חלקי תחפושות. זה כמובן גורר התלהבות גדולה מאוד של הקהל, וכולם מנסים להשיג עוד ועוד פריטים- מה יעשו איתם בעוד כמה חודשים? בכל אופן גם אנחנו על ילדינו התלהבנו כמובן, והילדים מעצם היותם קטנים וחמודים גרמו ללא מעט רקדנים לזרוק פריטים רבים לכיוונם. לאחר 2 בתי ספר, אור נרדם על הכסא. אבשלום היה עייף מאוד ולאחר רגע של קושי כאילו התעורר שוב והמשיך לצפות בהתלהבות, כך עברו בסך עוד שני בתי ספר וגם אבשלום נפל שדוד מעייפות. נאלצנו לארוז את שללנו בשלב זה, ולצאת הביתה משאירים מאחורינו עוד שני בתי ספר שאמורים לצעוד- כמובן את הטובים ביותר, שכן במצעד המנצחות הזוכה צועדת אחרונה. הגענו הביתה בסביבות 4 לפנות בוקר, עמוסים תחפושות לעייפה.

למחרת גילינו שלמצוא קופסת קרטון גדולה בריו זה ממש מבצע מודיעיני. בדואר מוכרים רק קופסאות קטנות ובינוניות - אך למי שצריך לארוז תחפושת של קרנבל נחוצה קופסא גדולה במיוחד... לבסוף באדיבותם של כמה בעלי חנויות חביבים במיוחד הצלחנו לארגן את האריזות המתאימות. גילינו גם ששירותי הדואר מצוינים, ממוחשבים, לא מאוד יקרים - בייחוד בהשוואה לארגנטינה, ויחסית מהירים - הובטח לנו שהמשלוח יגיע תוך 23 ימים. עתה, יכולנו להפרד מריו דה ז`נרו הנהדרת ולהמשיך ליעד הבא.

מפאתי ריו, זה הרגע לפרגן לג`ורג` שבאמת התגלה כאיש אשכולות, יעץ לנו בנושאים שונים ובכל הזדמנות גילינו שעצתו היתה נבונה, קיבלנו ממנו שירות מצוין והתרשמנו שגם החבר`ה הצעירים הרבים מאוד שראינו תמיד אצלו מטופלים כהלכה ומקבלים יחס הוגן.