שלג לגולשי סקי וסנובורד

אתר הסקי אולודה

מבקרים בטורקיה אינם צריכים להרחיק עד להרים במזרח המדינה בשביל לגלוש במדרונות. 40 ק"מ מהעיר בורסה ו-240 ק"מ מאיסטנבול נמצא אתר הסקי אולודה, בו במהלך ימי החורף אפשר לצאת לסקי ולהנות מפעולות אחרות כשברקע תפאורת שלג לבנה.
צוות למטייל ברשת
תמונה ראשית עבור: אתר הסקי אולודה
© איתמר ברק

אתר הסקי אולודה ממוקם באזור דרום מרמרה בפארק הלאומי אולודה. המקום נמצא כארבעים קילומטרים מהעיר בורסה וכמאתיים וחמישים קילומטרים מאיסטנבול. מסלולי הגלישה באתר מתפתלים בין 1750 מטרים לגובה של 2547 מטרים.

בין דצמבר למרץ האתר מושלג והעצים הרבים שמכסים את שטחו מעוטרים בפתיתים לבנים נהדרים. בחורף ממוצע גובה השלג על המסלולים הוא 3 מטרים ויש כ-120 ימים בהם ניתן לגלוש בשנה. באתר ניתן להנות מסקי אלפיני וגם מקרוס קאנטרי, הליסקי, סנובורדינג, החלקה על קרח, טיולים רגליים ופעילויות נוספות.

ניתן להגיע אל האתר עצמו ברכב או באמצעות רכבל. האתר נמצא במרחק של כארבעים דקות נסיעה מהעיר בורסה, טורקיה. הדרך הנוחה ביותר להגעה ברכב היא על כביש Cekirge. יש להצטיד בשרשראות לרכב בטרם היציאה לדרך. ניתן להגיע גם באמצעות מיניבוסים שנוסעים מהעיר אל האתר. הם יוצאים מבורסה כל שעה.

מי שרוצה להגיע בדרך מקורית אל האתר יעדיף ודאי את הרכבל. יש 4 רכבלים שמובילים אל האתר. שניים מהם יוצאים מבורסה ולוקחים אל מישור Kadi (1235 מטרים) ושניים נוספים מחברים בין קאדי ל-Sari Alan (1621 מטרים). בכל קו שכזה יש קרונית שיכולה להכיל עד 30 נוסעים. הקרונית יוצאת כל עשרים דקות. פרט חשוב שיש לדעת הוא שלא ניתן לנסוע ברכבל עם ציוד סקי. הנסיעה ברכבלים אורכת כחצי שעה. כשמגיעים אל Sari Alan ניתן לעלות על מיניבוס שנוסע אל אזור בתי המלון של האתר שנמצא כשבעה קילומטרים מתחנת הרכבל.

יש באתר יותר מעשרים בתי מלון וכן מספר רב של חנויות, מסעדות, בתי קפה, בארים ומרכזי בריאות וספא.

ניתן לגלוש באתר על 13 מסלולים אליהם מובילות 14 מעליות. ניתן לשכור מדריכי סקי וגם ציוד באתר.