שלג לגולשי סקי וסנובורד

בנסקו - היכרות עם אתר הסקי הגדול בבולגריה

אתר הסקי בנסקו עבר שדרוג רציני בשנים האחרונות. בזכות מערכת מעליות חדשה ויכולת מאסיבית של ייצור שלג מלאכותי, הפך לאתר סקי מרכזי במזרח אירופה ופופולארי בקרב גולשים מתחילים. על עוד על מסלולים, מעליות, סנובורד, הדרכה ומסעדות בבנסקו - בכתבה הבאה
מערכת אתר שלג
תמונה ראשית עבור: בנסקו - היכרות עם אתר הסקי הגדול בבולגריה
צילום: יניב אלעד

עדכון סטטוס קורונה נכון ל-18/01/2021

• כניסה לבולגריה מותרת לאזרחים ישראלים, בהצגת בדיקת קורונה שלילית, בתוקף מ-72 שעות לפני מועד הטיסה.
  • חובה לעטות מסכות במרחב הציבורי.
  • התחבורה הציבורית פועלת כסדרה.
  • המסעדות ובתי הקפה עובדים במתכונת טייק אווי ומשלוחים בלבד.
  • אטרקציות שונות פתוחות תחת הגבלות. קניונים, חדרי כושר ומועדוני לילה סגורים.
  • עבור אזרחי ישראל, ישנה חובת בידוד של 14 יום בשובם לארץ או 10 ימים בכפוף לשתי בדיקות שליליות.
לוגו וירוס קורונה

איזורי גלישה, מסלולים ומעליות

במדרונות בנסקו, מהנקודה של בונדרישקה (Bunderishka), שתי מעליות מושב מהירות לוקחות עד הנקודה הגבוהה ביותר של האתר, במעלה המדרון שפונה צפונה. משם ניתן לגלוש במורד מסלולים כחולים או אדומים עד לשיליגארניקה (Shiligarnika), או אדום נוסף שמתחבר לשחור (Tomba) עד לבונדדרישקה בחזרה. קיימים גם כמה מדרונות ליד תחנת הגונדולה בחצי גובה - אלו נגישים בעזרת רכבל ומעלית חדישים.

המסלולים בדרך כלל מהוקצעים ומטופלים, אולם מקצתם לא תמיד פתוחים - לכן חשוב להתעדכן עם ההגעה ולאמת את הנתונים בשטח אל מול המפה. באתר יש כמה מעליות מהירות, רובן מסוג מושבים. התורים לגונדולה יכולים להיות ארוכים, בשעות השיא. האתר מספק, כיום, כיסוי מקסימלי (100%) של שלג מלאכותי לכל המסלולים - המשמעות היא שלג ברמה טובה יותר מהרמה המזרח אירופאית. למקצוענים אין פה ממש אתגר, המסלול השחור יכול להיות גם אדום, אולם יש כמה מסלולי סקי עצים טובים או סיכוי טוב ליהנות ממסלולים לא מסומנים בליווי מדריך.

פרטי הגלישה באתר:

• הנקודה הגבוהה באתר נמצאת בגובה 2,600 מטרים.
  • תחנת הרכבל הנמוכה ביותר נמצאת בגובה 990 מטרים.

פרטים על מסלולי הגלישה:

• אורך המסלולים באתר כ-70 קילומטרים.
  • מספר מסלולי הגלישה באתר: 20.
  • מסלולים ירוקים 3

• מעליות מושב 7
  • מעליות קרון 1

סנובורד בבנסקו

מבחינת הסנובורדיסטים, קיים מגוון, אך עדיין מוגבל. אפשר להימנע ממעט הכפתורים באתר בבנסקו. עדיין, אוהבי הסנובורד יכולים בהחלט ליהנות באתר זה, עם פארק הסקי הראשון באיזור הבלקן. הגולשים יכולים לבנות מקפצות בדיוק לפי טעמם ורמת הקושי שלהם. בכל יום, סנובורדיסטים וגולשי סקי, יכולים לקחת חלק בתחרויות המתקיימות, במסלול היחסית חדש, בשיליגארניקה.

בתי ספר לסקי והדרכה

מקור ההדרכה העיקרי הוא, בית הספר אולן (Ulen) ובית הספר פירין 2000 (Pirin), שנחשבים לאיכותיים ולגמישים, על מנת להתאים לקהל הגולשים.

מסעדות ואפרה סקי בבנסקו

באתר הסקי של בנסקו קיים פיזור לא רע של מקומות בילוי אלו, על גבי ההר המושלג והיפה. חלקם ממש שיקים ומודרנים, אולם לעתים אין מספיק מושבים ושולחנות במסעדות השונות. ניתן למצוא טברנות רבות ברחוב פירין, סמוך מאוד לגונדולה הראשית. מסעדות אלה מציעות ארוחות טובות וזולות, לדוגמא: מרק עוף ב-2.50 אירו, ארוחת ערב ב-5-10 אירו, בירה מחבית (1/2 ליטר) ב-0.50-2 אירו. אנחנו מצאנו מסעדה איטלקית מעולה ברחוב פירין, קרוב מאוד ל-Lion Pub, על הפיצול ל-V, מצד ימין. המסעדה מגישה פיצות ופסטות מעולות, במחירים הנעים בין 5-10 אירו.

הכתבה נבחרה ותורגמה מאתר www.telegraph.co.uk על ידי מערכת אתר שלג.

רוצה לקרוא עוד על בנסקו? הנה כמה קישורים נוספים שיעניינו אותך:

עדכון סטטוס קורונה נכון ל-18/01/2021

• חובה לעטות מסכות במרחב הציבורי.
  • התחבורה הציבורית פועלת כסדרה.
  • המסעדות ובתי הקפה עובדים במתכונת טייק אווי ומשלוחים בלבד.
  • אטרקציות שונות פתוחות תחת הגבלות. קניונים, חדרי כושר ומועדוני לילה סגורים.