אטרקציות בצפון ונקובר

פארקים וגשרים תלויים, בריכות דגי סלמון וסכרים יפים, עמודי טוטם אוטנטיים ופסלי עץ נוספים - כל זאת תוכלו לראות בצפון ונקובר.
עליזה אוקו וסילית בר
תמונה ראשית עבור: אטרקציות בצפון ונקובר
Dollarphotoclub ©

פארק קפילאנו והר גראוס

פארק קפילאנו והגשר התלוי CAPILANO SUSPENSION BRIDGE AND PARK: זוהי האטרקציה העתיקה ביותר בואנקובר. הגשר התלוי הראשון נבנה כבר בשנת 1889 וכיום הגשר התלוי מעל נהר הקפילאנו הוא הרביעי במספר שנבנה באותו המקום. הגשר, שאורכו 145 מטרים תלוי בגובה של 74 מטרים מעל הנהר ומחבר בין שני חלקי הקניון. כאשר הולכים על הגשר הוא מתנועע ומתנדנד, מה שמשמח את מרבית הילדים והצעירים בנפשם. הגשר נחשב לגשר התלוי הארוך ביותר בעולם למעבר הולכי רגל. ההליכה עליו אינה מומלצת לסובלים מפחד גבהים וסחרחורות אך מהווה חוויה מהנה לכל השאר.

בפארק אטרקציות חביבות נוספות, כגון: פארק עמודי טוטם בו נצבים זה לצד זה 25 עמודי טוטם אוטנטיים ופסלי עץ נוספים, שבילי טיול ביער ותצוגה אינטראקטיבית על החי והצומח ביערות הגשם. בבקתה הנקראת "הבית הגדול" BIG HOUSE מדגימים אינדיאנים מקומיים שיטות פיסול ויצירה ומסבירים על המסורת והמנהגים שלהם. בפארק גם בית קפה, מסעדה וחנות מזכרות.

הר גראוס GROUSE MOUNTAIN: נמצא ב- NANCY GREEN WAY (המשך רחוב קפילאנו) במרחק נסיעה של כרבע שעה ממרכז העיר. הוא מתנשא לגובה של 1200 מטרים ומפסגתו נשקף נוף נהדר של כל ואנקובר, האוקיאנוס והאיים שבו ואף ההרים צפונה משם. כאשר הראות טובה ניתן לראות גם את האי ואנקובר ואפילו את העיר סיאטל. האתר פעיל במשך כל השנה ומשמש בחורף כאתר הסקי הקרוב ביותר לעיר ואנקובר. בקיץ הוא משמש כמרכז נופש פעיל, שופע אטרקציות כבר למעלה ממאה שנה ומן הראוי להקדיש לביקור בו חצי יום לכל פחות. למרומי ההר מגיעים ברכבל מודרני ששמו "סקיירייד" SKYRIDE, שיכול להכיל עד מאה איש בכל נסיעה. זהו הרכבל הגדול ביותר בקנדה. במהלך הנסיעה שאורכה 8 דקות ניתנים הסברים על הנוף המרשים ומידע על הפעילות המתקיימת בפסגת ההר. הרכבל מגיע למבנה המרכזי בהר הנקרא: PEAK CHALET בו יש חנויות, מסעדות ואולם סרטים הנקרא: "התיאטרון בשמים" THEATER IN THE SKY בו מוקרן הסרט: "נולד לעוף" BORN TO FLY .

שבילי טיול רבים יוצאים מאזור המבנה המרכזי, כולל שבילי רכיבה על אופניים. ניתן לשכור אופניים במקום. בנוסף מתקיימים במקום מופעים מגוונים, כגון: מופע ציפורים ששמו "ציפורים בתנועה" BIRD IN MOTION ומופע תחרותי של חטיבת עצים LUMBERJACK SHOW בו שתי קבוצות מתמודדות ביניהן בתרגילים שונים של חיתוך וניסור עצים, טיפוס על עצים לגובה רב ועוד. מופע מומלץ ביותר לכל המשפחה. בנוסף כדאי להצטרף לסיור מודרך בין 30 פסלי עץ גדולים שפוסלו מגזעים שלמים ע"י חוטבי הלמבר ג`ק. חובבי החיות יכולים לבקר את דובי הגריזלי שהובאו לפסגת ההר במסגרת פרויקט להצלת דובים יתומים. הם נמצאים בתוך אזור טבעי מגודר ואפשר לצפות בהם וגם לשמוע הסברים על אורח חייהם. לנקודה הגבוהה ביותר בהר (כמאה מטרים מעל המבנה המרכזי) מגיעים ברכבל כסאות (כלול בתשלום) ממנו נשקף נוף פנוראמי נהדר. הנסיעה ברכבל הכיסאות נמשכת כשמונה דקות.

בריכות דגים, סכר ופארק קניון לין

בריכות גידול הסלמון של קפילאנו CAPILANO SALMON HATCHERY: הן בריכות דגים המחוברות לגדת הנהר בפארק האזורי קפילאנו שנבנו על מנת לנסות לשמר את אוכלוסיית דגי הסלמון ההולכת ומתמעטת באזור ולעזור לדגים במסעם המפרך נגד הזרם. דרך חלונות זכוכית ענקיים ניתן לצפות בדגי הסלמון השוחים במעלה הנהר. מדי שנה עוברים במקום כשני מיליון דגי סלמון. בתוך מיכלים ניתן לראות דגי סלומון בשלבי גדילה שונים החל מדגיגים קטנים ועד לבוגרים. בסמוך תצוגות המסבירות את תהליך הגידול הטבעי הייחודי של דגי הסלמון משלב הטלת הביצים ועד שלב הבגרות. הכניסה חינם. מומלץ לטייל בפארק על שבילי עץ בתוך יער עתיק ולהתרשם מהנוף המרשים הנשקף מהפארק. טלפון: 604-666-1790.

סכר קליבלנד CLEVELAND DAM: תוחם את אגם קפילאנו המספק מי שתייה באיכות גבוהה למרבית אזורי ואנקובר רבתי. המראה של המפל השוצף הבוקע מהסכר מרשים. מהמקום נשקף נוף מרהיב של הפסגות התאומות של הרי הליונס LIONS. נמצא צפונית לבריכות גידול הסלמון במרחק קצר ביותר. הכניסה חינם. טלפון: 604-224-5739.

פארק קניון לין LYNN CANYON PARK: נמצא בתוך יער גשם שהיה ידוע בעצים הגבוהים שלו. עקב כריתת העצים הרבה בשנים עברו, לפני שהוכרז כפרק עירוני (בשנת 1912) נשארו רק שרידים מהעצים שהתנשאו לגובה 90 מטרים, אך עדיין ניתן להתרשם ולהכיר את הצמחייה האופיינית ליערות הגשם של אזור החוף בצפון מערב אמריקה. במקום שבילי טיול רבים בכל דרגות האורך והקושי וגשר תלוי העובר מעל קניון לין שאמנם אינו ארוך ומרשים כמו גשר קפילאנו, אך בנוי בעיקרון דומה ונמצא בגובה דומה מעל לתהום. החשוב מכל הוא שהכניסה לפארק, כולל המעבר על הגשר היא חינם. בפארק מרכז אקולוגי בו תצוגה על החי והצומח באזור וסרטים קצרים. טלפון: 604-981-3103

לצפון ואנקובר מגיעים (בגשר שער האריות שכבר הוזכר) בין היתר גם על מנת עבור במעבורת אל האי ואנקובר, ויקטוריה ואיי המיצר. המעבורות יוצאות מהמעגן הראשי ב-Horseshoe Bay, מפרץ קטן עם נמל שמתחלק לשניים -; מסוף המעבורות ונמל דייג שהרבה מקומיים באים לכאן לשכור בו כלי שייט לדייג או לסתם הפלגה. עם כל הנוסעים המחכים פה למעבורת שלהם, וסתם משוטטי יום שמחפשים מקום נחמד, צמחו פה מסעדות דגים טובות (ה`פיש אנד צ`יפס` פה מעולה) והמקום הומה. למי שעתותיו בידו כדאי לעלות אל שכונת המגורים המדהימה שיושבת מעל המפרץ. הרחובות הצרים מתפתלים במעלה הגבעה, מוקפים בתים קטנים עם גינות מקסימות וצופים אל אחד הנופים היפים ביותר בסביבה. אם ממשיכים עוד קצת מגיעים לגן נהדר שעוצב באופן טבעי לגמרי ומשמש מקום התכנסות לקראת השקיעה למקומיים. מכאן -; וגם מכמה נקודות לאורך הכביש המוביל למעגן המעבורות -; אפשר לרדת אל כביש החוף הצר שמתפתל לאורך קו החוף ומביל לכמה משכונות המגורים היותר יפות (והיותר יקרות) של ואנקובר. אין פה מדרכות ואין שום פאר -; רק בתים יפים עם חופים פרטיים, לאורך קו חוף מפורץ ויפהפה.

ממפרץ המעבורות יש פניה למעבר פנימה, לאורך מיצר ים יפה, זרוע איים Howe Strait, אל אזורי הנופש והסקי שבהרים. בין אלה המפורסמת ביותר היא העיירה וויסלר, שנראית כמו פרודיה על עיירה שוויצרית. הנסיעה לאורך המיצר יפה ומשובצת במפלים- Shanon Falls, סדרת מפלים גבוהים ונמוכים היא היפה מכולם ואגמים הנחבאים בתוך יער עבות, כמו אגם אליס (Alice Lake). מוויסלר ניתן להמשיך במסלול מעגלי, דרך פמברטון ולילואט, ולחזור לואנקובר דרך ערוץ הפרייזר.

נכתב ע"י עליזה אוקו וגפ על ידי סיגלית בר מנהלת האתר המדריך למטייל בארה"ב, יועצת טיולים ומחברת מדריך הטיולים ארצות הברית למשפחות. ניתן לקבל מידע מפורט נוסף בנושא זה וברבים אחרים ויעוץ אישי ומקצועי לתכנון מסלולי טיולים כבקשתכם במחיר סמלי.