העיירה העתיקה בארה"ב נחשפת - מסלול מרתק בסיינט אוגוסטין

מבצר שהוקם על ידי הספרדים עם נוף לצריחים וכנסיות זו רק ההתחלה! סיינט אוגוסטין היא אחת העיירות העתיקות ביותר בארה"ב ומתחילת דרכה היתה עיר תוססת ומעניינת. כדי לשלב טיול מהנה יחד עם אתרים יפים ומרתקים, קבלו מסלול לטיול מומלץ בעיירה.
נטע דגני - מחברת מדריכי הטיולים מסדרת 'מסלולים' על צפון אמריקה
תמונה ראשית עבור: העיירה העתיקה בארה"ב נחשפת - מסלול מרתק בסיינט אוגוסטין

העיירה העתיקה ביותר בארצות הברית נחשפת

סיינט אוגוסטין (St Augistine), העיירה העתיקה ביותר במדינת פלורידה שבארה"ב (מבין העיירות שההתיישבות בהן רציפה מאז הקמתן ועד היום), הוקמה על ידי מגלה העולם הספרדי דון פדרו מננדז' דה אווילס (Don Pedro Menendez de Aviles) בשנת 1565, והייתה בירת הטריטוריה הספרדית 'לה פלורידה'. הרבה לפני ייסוד ההתיישבות האנגלית הראשונה בעולם החדש, בג'יימסטאון, וירג'יניה (בשנת 1607) והרבה לפני שמתיישבים האנגלים נחתו עם אנייתם המפורסמת מייפלאוור (Mayflower) על חופי מדינת מסצ'וסטס (בשנת 1620), סיינט אוגוסטין כבר הייתה עיר שוקקת חיים.

צילום: נטע דגניצילום: נטע דגני

כרכרה, רכבת או סיור רגלי? כאן הכל אפשרי

מומלץ להתחיל את הטיול בעיר במרכז המבקרים של העיירה (St Augustine Visitor Information Center), הממוקם מימין לכביש. במרכז ניתן לקבל מפות, עלונים ומידע עדכני.

• שעות פעילות: 17:30-8:30
  • טלפון: 904-484-5160
  • אתר אינטרנט: www.staugustinegovernment.com
  • כתובת: 10 South Castillo Dr

במרכז המבקרים של סיינט אוגוסטין ובסביבתו הקרובה ניתן לעלות על סיור בכרכרה, ברכבת (על גלגלים) או באוטובוס קרונית, הכוללים סיור בעיירה והסברים על אודותיה. פרטים בחברות הבאות:

חברת Country Carriages
 אתר אינטרנט: www.countrycarriages.net

חברת Ripley's Sightseeing Trains
 אתר אינטרנט: www.sightseeingtrains.com

חברת Old Town Trolley
 אתר אינטרנט: www.trolleytours.com

לחלופין ניתן ומומלץ יותר לצאת לסיור ברחבי העיירה ברגל ולמעשה, אין צורך לעלות על הסיורים המאורגנים (שאינם זולים בדרך כלל) ולפני הכל - יש להחנות את הרכב בחניית מרכז המבקרים (עשרה דולר) או מעט דרומה משם בחניון הממוקם משמאל לכביש סמוך למבצר סאן מרקוס (Castillo De San Marcus), יש במקום חניית מדחנים. מי שמתעתד לצאת לסיור רגלי, יקצר במעט את אורך ההליכה אם יחנה בחנייה הקרובה למבצר.

צילום: נטע דגניצילום: נטע דגני

מבצר ממוצא ספרדי בדרום ארצות הברית?

היעד הראשון של הטיול ברחובותיה של סיינט אוגוסטין הוא, ללא ספק, מבצר סאן מרקוס (Castillo De San Marcus), השוכן לגדות מפרץ מטנזס (Matanzas). מבצר זה, שהוקם על ידי הספרדים ואשר בנייתו החלה בשנת 1672, הוא ללא ספק, נטע זר בנוף של ארה"ב ולרגע נראה שהוצנח לכאן היישר מאירופה. המבצר הוקם כדי להגן על ההתיישבות הספרדית בפלורידה במסגרת מלחמות האנגלים והספרדים, שנלחמו ללא הרף על קו המדינות פלורידה-ג'ורג'יה ומפני הפיראטים, שעשו שמות במהלך המאות ה-17 וה-18 באזור זה של העולם.

ניתן להיכנס למבצר, להסתובב בין הביצורים, לעלות במדרגות המובילות לראש המבצר וליהנות מהנוף הנהדר הנשקף מלמעלה, נוף של גשרים, מעברי מים, יאכטות, בתים ציוריים, צריחי כנסיות ומגדלור. ניתן גם לוותר על הכניסה למבצר ולהתרשם ממנו ומהנוף הנהדר מבחוץ. בערבים של סופי השבוע נערכת לעתים במבצר סאן מרקוס הדגמה של הפעלת התותחים המקיפים את המבצר.

• שעות פתיחה: 16:45-8:45
  • עלות: 7 דולר למבוגר, ילדים מתחת גיל 15 בליווי מבוגר ללא תשלום
  • אתר אינטרנט: www.nps.gov/casa

הרחוב העתיק ביותר בארה"ב

בתום הביקור במבצר לכו ברגל לכיוון רחוב סיינט ג'ורג' (St George St) ופנו בו לכיוון דרום, אל לב העיר העתיקה והרובע ההיסטורי. רחוב סיינט ג'ורג' מכאן ועד רחוב קת'דרל (Cathedral Place) הוא מדרחוב נחמד ולאורכו גלריות, חנויות ומבחר מסעדות. במהלך ההליכה במדרחוב, שימו לב לארכיטקטורה יוצאת הדופן, למבנים היפים ולצריחי הכנסיות הרבים, המזדקרים מכל עבר. בפינת הרחובות סיינט ג'ורג' וקת'דרל שוכנת הקת'דרל בזיליקה (Cathedral Basilica), הממוקמת במבנה אבן מרשים מסוף המאה ה-18.

עם ההגעה לרחוב קת'דרל פנו שמאלה, חצו את השדרה (Plaza de la Constitution, שהיא הלב של העיר העתיקה) אל עבר רחוב קינג (King St) ופנו ימינה ברחוב אווילס (Aviles St). רחוב צר זה, שהוכשר על ידי הספרדים בשנת 1596 ונקרא על שם מקים העיר, זוכה לתואר 'הרחוב העתיק ביותר בארה"ב'. כיום הוא מהווה אטרקציה תיירותית ולאורכו מסעדות וגלריות הטמונות באווירה ציורית במבני אבן עתיקים. המשיכו ברגל עד רחוב קדיז (Cadiz St) ופנו בו שמאלה. לכו עד קו המים של העיירה, פנו שמאלה וחזרו ברגל למבצר סאן מרקוס ולמרכז המבקרים.

נטע דגני היא יוצרת וכתבת סדרת ספרי הטיולים מסדרת מסלולים (הוצאת העולם) - קליפורניה, אלסקה, ארה"ב מערב, קנדה מערב, ארה"ב צפון מזרח וארה"ב דרום מזרח. למידע נוסף, ליצירת קשר, לייעוץ אישי ולרכישת הספרים בהנחה: www.maslulim-america.com.