שלג לגולשי סקי וסנובורד

סקי בקיץ - אתרי סקי בארגנטינה במחיר תרמילאי

לכל השרופים שמבואסים מהעונה הקצרה המסתיימת באפריל... יש תקווה בחצי הדרומי של כדור הארץ. כמה אתרים נחמדים בארגנטינה - אפשר לגלוש גם בקיץ!!
תמיר גולדברג
תמונה ראשית עבור: סקי בקיץ - אתרי סקי בארגנטינה במחיר תרמילאי

הקדמה: סקי בארגנטינה

החלטתי לכתוב על מקום קצת שונה, הרחק הרחק מאירופה הקלאסית. במקום בו ניתן להנות מסקי ומתנאי שלג מצויינים לא פחותים מאשר אירופה האהובה על כולנו, במחיר של תרמילאי, הלו זוהי ארגנטינה בירת הבקר העולמית. חופשת סקי בארגניטינה היא חופשה באתרי סקי ברמה אירופאית לכל דבר!

יצאתי לארגנטינה בחודש יוני בניסיון לשלב טיול תרמילאי עם סקי. נחתתי בעיר הבירה בואנוס איירס (Buenos Aires) בטיסת לילה ממילאנו, לאחר טיסה של 13 שעות רצופות ויש להוסיף את טיסת תל אביב-מילאנו עוד 3 שעות בדרך אל האושר. בנחיתה גונבה לאוזניי השמועה כי לא פסק השלג בשלושת ימים האחרונים באזור העיר ברילוצ`ה (Bariloche) בירת המחוז ריו-נג`רו (Rio Negro). ההגעה למרכז בואנוס איירס היתה די פשוטה ונעשתה בעזרת מונית מקומית תמורת 10 דולר, מרחק של 25 דקות נסיעה והופ אנחנו כבר במרכז העיר.

החלטתי להתאכסן במלון חביב בעיר על מנת לנוח ולחפש את הדרך הפשוטה ולא בהכרח המהירה להגיע לברילוצ`ה, שתי האפשרויות שעמדו בפניי היו:

1. טיסה מבאונוס איירס-לברילוצ`ה מרחק שעתיים טיסה תמורת 150 דולר.
  2. אוטובוס (ראה פירוט בהמשך) לילה מבאונוס איירס- לברילוצ`ה מרחק 20 שעות נסיעה, תמורת 30 דולר.

החלטתי ללכת על האופציה השניה לאחר פגישה קצרה עם כמה אנשים שבהחלט המליצו לי לבחון את האטובוסים הללו. רכשתי כרטיס בתחנה המרכזית של באונוס איירס, עליתי לאטובוס ונדהמתי! אוטובוס בן שתי קומות, כורסאות מרווחות בצורה של מחלקה ראשונה בכל חברת תעופה קלאסית, כרית ושמיכה, דייל צמוד עם שמפניה, יינות ואפילו שלוש ארוחות. לאחר הקרנה של שני סרטים. איך לא? נרדמתי! התעוררתי בדרך הררית, עוצרת נשימה והופ! אנחנו כבר בעיר ברילוצ`ה אוטובוס של 20 שעות מבלי להרגיש.

הגעתי לעיר מושלגת שמזכירה מאוד עיר אירופאית קלאסית, מבני עץ, חנויות לציוד סקי, מסעדות, בתי קפה, חנויות מפעל לשוקלדים וגלידה מיוחדת. אפילו השפה הספרדית כמעט ולא נשמעה בגלל כמות האירופאים שהיו בסביבה. חיפשתי מקום לינה, לאחר חיפוש של כמה דקות הגעתי למקום שנמצא 2 דקות מהרחוב הראשי של העיר, מלון הצבי האדום (sero rojo). המלון בנוי מעץ בבעלותו של יענקל`ה שהוא ארגנטינאי במקור, החי כמה שנים בישראל. תמורת 7 דולר קבלתי מיטה עם מקלחת, שירותים צמודים וארוחת בוקר סבירה מאוד. יש לציין שהמלון פשוט מאוד ברמה של 2 כוכבים ולא מצוייד במתקנים מיוחדים. לאחר מנוחה קצרה יצאתי אל הרחוב הראשי ובתחנת המידע לתייר הצטיידתי במפת אתרי סקי של ארגנטינה בדגש על ארבע האתרים- שניים קרובים והשניים האחרים מעט רחוקים מהעיירה.

האתר הראשון - Cerro Catedral

מרחק 10 דקות נסיעה מהעיירה. יש אפשרות לנסוע בתחבורה ציבורית מהרחוב הראשי בתדירות של כל 30 דקות תמורת חצי דולר, או עם מונית מקומית תמורת 7 דולר.

• שעות פתיחה: 9:00-17:00.
  • הנקודה הגבוהה באתר: 2,050 מטר.
  • תחנת הרכבל הנמוכה ביותר נמצאת בגובה: 1,021 מטר.
  • באתר מגוון של מסלולים המתחלקים לפי הסדר הבא: מסלולים למתחילים: 30. מסלולים למתקדמים: 45. מסלולים למקצועניים: 25.
  • לרשות הגולשים באתר 35 מעליות.
  • מחיר סקי פס למבוגר ליום: 15 דולר.
  • מחיר סקי פס למבוגר לשבוע: 80 דולר.
  • לסיכום: משטחי שלג מעולים, כמעט ואין תורים בתחילת העונה.
  • האתר מתוחזק בצורה מצויינת ושירות אדיב. לגבי ציוד סקי/סנובורד אין ספור חנויות ברחוב המרכזי בעיר עם זה לקניה או השכרה ציוד ברמה גבוהה מגוןן של כל החברות הידועות.
  • מומלץ לשהות באתר לפחות שלושה ימים וללון בעיירה ברילוצ`ה שם ניתן להנות מגסטרונומיה מעולה הבעה לידי ביטוי במבחר משובח של פסטות, סטקים שהם גולת הכותרת מומלץ מאוד מסעדה בשם דה-אלברטו כלל מחירי הארוחות המלאות לא עולות על 15 דולר לבנאדם ליום. לגבי האפרה סקי די משובח ויש מגוון של פאבים בסגנון האירי הידוע, קזינו לחובבי ההימורים, דיסקוטקים וכו'.

האתר השני - Cerro Bayo

מרחק 35 דקות נסיעה צפונית לברילוצ`ה, בעיר ששמה ויז`ה לה אנגסטורה (Villa La Angostura). יש אפשרות לנסוע בתחבורה ציבורית מהרחוב הראשי בתדירות של פעם בשעה, תמורת 10 דולר, או עם מונית מקומית תמורת 20 דולר.

• שעות פתיחה: 9:00-17:00.
  • הנקודה הגבוהה באתר: 1,750 מטר.
  • תחנת הרכבל הנמוכה ביותר נמצאת בגובה: 750 מטר.
  • באתר מגוון של מסלולים המתחלקים לפי הסדר הבא: מסלולים למתחילים, מסלולים למתקדמים, מסלולים למקצועניים.
  • לרשות הגולשים באתר 12 מעליות.
  • מחיר סקי פס למבוגר ליום: 13 דולר.
  • מחיר סקי פס למבוגר לשבוע: 80 דולר.
  • לסיכום: משטחי שלג מצויינים, אופ-פיסט מעולים. מומלץ לשהות לפחות יומיים באתר ולהנות מהעיירה הציורית השוכנת בסמוך לאתר על שפת האגם הנוול וואפי (Nahuel Huapi).

האתר השלישי - La Hoye

קטן יותר מהשאר, נמצא במרחק שעתיים וחצי דרומית לברילוצ`ה ליד העיירה אסקל (Esquel) יש אפשרות להגיע לשם בתחבורה ציבורית או לשכור רכב.

• שעות פתיחה: 9:00-17:00.
  • הנקודה הגבוהה באתר: 2,050 מטר.
  • תחנת הרכבל הנמוכה ביותר נמצאת בגובה: 1,221 מטר.
  • באתר מגוון של מסלולים ברמת אופ-פיסט משובח אבל די מועטים. מומלץ לשהות יומיים אך לא יותר.
  • לרשות הגולשים באתר 9 מעליות.
  • מחיר סקי פס למבוגר ליום: 7 דולר.
  • מחיר סקי פס למבוגר לשבוע: 35 דולר.
  • לסיכום האתר השלישי: משטחי שלג מעולים, אופ-פיסט מצויין כמעט ואין תורים. האתר מתוחזק בצורה מצויינת ושירות אדיב. מומלץ לשהות בעיירה אסקל שהיא עיירה ציורית בחבל ארץ יפיפה. לגבי האפרה סקי- הוא די דל באיזור זה.

האתר הרביעי - Chapelco

נמצא מרחק שעתיים וחצי צפונית לברילוצ`ה ליד עיירה ציורית מדהימה בשם סן מרטין דל אנדס (San Martin del Andes), אפשרות הגעה באוטובוס ציבורי היוצא כל שעה מתחנה מרכזית של ברילוצ`ה, או לשכור רכב ולחצות בדרך מדהימה שנקראת שבעת האגמים. מומלץ לשהות לפחות יומיים באתר.

פרטי הגלישה באתר:

• חודשים מומלצים: סוף יוני עד סוף ספטמבר.
  • שעות פתיחה: 9:00-18:00.
  • הנקודה הגבוהה באתר נמצאת בגובה: 1980 מטר.
  • תחנת הרכבל הנמוכה ביותר נמצאת בגובה: 730 מטר.
  • באתר מגוון של מסלולים ברמת אופ-פיסט משובח אבל די מועטים מומלץ לשהות יומיים אך לא יותר.
  • לרשות הגלושים באתר 10 מעליות.
  • כמות המסלולים באתר: 32.
  • מחיר סקי פס למבוגר ליום: 15 דולר.
  • מחיר סקי פס למבוגר לשבוע: 90 דולר.
  • לסיכום: משטחי שלג מעולים, אופ-פיסט איכותי, כמעט ואין תורים.
  • האתר מתוחזק בצורה מצויינת ושירות אדיב. סנופארק איכותי ומומלץ מאוד.