כפרי נופש ביער השחור – גן עדן למשפחות

ברוכים הבאים ליער השחור! כל נסיעה ברחבי האזור עוברת דרך נופים מרהיבים ועוצרי נשימה, בין מפלי מים שוטפים, יערות ירוקים וגדולים, כנסיות ישנות ומסתוריות בצדי הדרכים וכפרים ועיירות קטנות וידידותיות. מוזמנים לספוג מהקסם של היער השחור שבגרמניה
לירון בונאנו שטרן

היער השחור נמצא במשולש הגבולות של שווייץ, צרפת וגרמניה. מדובר במקום קסום שתושביו האמינו שבו נמצאים גמדים, פיות ומכשפות וכאן נרקמו האגדות והמעשיות של האחים גרים. ואכן, כפרי הנופש ביער השחור מהווים גן עדן לנופש משפחתי קסום במיוחד. בקתות האירוח מאובזרות ונעימות, הכפרים ירוקים ומוריקים, והם מתאימים בעיקר לטיולי כוכב. בבוקר תיכנסו עם כל המשפחה אל הרכב השכור, תטיילו בשבילי היער השחור או באטרקציות הקרובות ובערב תחזרו אל הבקתה הנעימה שתהווה עבורכם כבית נוח למשך השהייה.

הסוד שהופך כל חופשה משפחתית בכפרי נופש לחופשה מושלמת

סגנון הלינה של כפרי היער השחור חדש ושונה מלינה בבתי מלון בלב ערים סואנות. כפרי הנופש מציעים שלווה, רוגע ומנוחה אמיתית. בכל כפר יש בקתות אירוח מאובזרות בגדלים שונים, גינה מרוהטת, מגרשי משחקים, בריכות שחייה, מינימרקט, ספא ועוד. אם תרצו תוכלו לבלות שעות בתוך המתחמים של כפרי הנופש. הנסיעה במכוניות בתוך כפר הנופש אסורה, הילדים יוכלו לשחק במתקנים השונים ללא חשש וההורים ייהנו ממנוחה אמיתית ורוגע מושלם.

המסעדות ביער השחור מציעות מבחר קולינרי מרשים. יש סוגים שונים של מסעדות, מסעדות מהירות המגישות אוכל לתיירים, מסעדות יוקרה בערים הקרובות, לבילוי של ערב חגיגי מפנק במיוחד ועוד. במקומות רבים תוכלו לקנות אוכל מוכן וטעים ממיטב המאכלים של המטבח הגרמני, שאותו תוכלו לקחת "הביתה", אל הבקתה שלכם, להתענג מהאווירה המשפחתית, מהאוכל הטעים, מהשקט ומהנופים הקסומים.

כפרי הנופש קרובים אל כל האטרקציות התיירותיות שיש באזור

כפר הנופש Roseneck קרוב אל העיירה הציורית Todtnauberg בלב היער השחור. הכפר קרוב לכל האטרקציות הפופולאריות למבוגרים ולילדים כמו חור המכשפה, אגם טיטיזי, לגו לנד, מפלי טריברג, גן החיות בבאזל ועוד. הכפר מציע מאה בקתות בגדלים שונים, כולן נעימות ומאובזרות. בכל בקתה יש מרפסת עם שולחן וכיסאות לגינה ובכפר יש פינות משחקים לילדים, בריכת שחייה, מגרשי טניס ועוד.

כפר הנופש Le Clos d'Eguisheim נמצא בלב חבל אלזס בצדו הצרפתי של היער השחור. כפר נופש זה מהווה פתרון אידיאלי לכל מי שרוצה לשלב טיול ביער השחור ובחבל אלזס האטרקטיבי. חבל אלזס מתאים במיוחד לטיולי כוכב למשפחות. אינספור ישראלים גילו בשנים האחרונות את חבל אלזס ולא צריך לשאול למה. יש בו ערים יפהפיות, טירות עתיקות, נופים פסטורליים, אטרקציות מהממות והרבה יין. ברחבי חבל אלזס פזורים מוזיאונים מעניינים לכל המשפחה כמו מוזיאון המכוניות בעיר מלוז, מוזיאון הצעצועים והרכבות ומוזיאון המורשת של אלזס.

כפר הנופש ממוקם בסמוך לעיירה היפה קולמר וארבעים דקות נסיעה מהעיר פרייבורג, בירת היער השחור. בעצם, כאשר יוצאים לטיול מהכפר, אפשר לנסוע לטיולים בשלוש מדינות שונות באזור. כמו כן, הכפר מציע פינת משחקים לילדים, בריכה, אינטרנט בתשלום, ובקתות מאובזרות המתאימות לאירוח של חמישה עד שבעה נופשים.

גם כפר הנופש החדש והיוקרתי La Petite Venise שוכן בסמוך למרכז העיירה קולמר (Colmar), בלב חבל אלזס, הצד הצרפתי של היער השחור, ובמרחק נסיעה של 10 דקות מעיירה Eguisheim הנחשבת כבר שנים לאחר העיירות היפות בצרפת. העיר פרייבורג (בצד הגרמני) נמצאת כ-40 דקות נסיעה בלבד.

במרחק קצר מבית הדירות תוכלו ליהנות מעיירות ציוריות, מבנים עתיקים, מסעדות מעולות וכבישים נוחים. הדירות מעוצבות בסגנון עכשווי, ואורחי הקומפלקס ייהנו מבריכה מקורה, ואזור פעילויות לילדים, הכפר מהווה נקודת מוצא אידיאלית למשפחות המעוניינות לבקר באטרקציות המרכזיות של היער השחור.

אז איפה חייבים לטייל ומה חייבים לראות?

אגם טיטיזי נמצא בלב היער השחור. אחת הפעולות המהנות באגם היא פשוט לשוט בו. אפשר לשוט לבד עם סירת תיירים או לשכור סירת פדאלים או סירת מנוע. על שפת האגם שוכנת עיירה קטנה ומקסימה, כיף לטייל בה, לשוטט בנחת לאורך הטיילת המלאה בחנויות מזכרות ובמסעדות טעימות. בחודשי הקיץ מתקיימים על שפת האגם מופעי זיקוקים ופסטיבלים ססגוניים עם פעילויות לילדים. במרחק של כמה דקות הליכה מהטיילת לכיוון דרום מערב יש חוף רחצה מסודר, תוכלו לבחור בין רחצה באגם או באחת משתי הבריכות הנמצאות בקרבת החוף.

העיר פרייבורג היא בירת היער השחור. במרכז העיר יש שוק ססגוני שוקק חיים עם סמטאות צרות המקנות לעיר אווירה מיוחדת. תוכלו לשכור אופניים ולרכוב בין הסמטאות הצרות, לבקר באוניברסיטה המפורסמת הבנויה בסגנון גותי ולא לוותר על מנזר מימי הביניים, מנזר מרשים ביופיו הבנוי בצורה ארכיטקטונית מיוחדת. העיר מציעה מגוון של פעילויות ספורט, ספא, מעיינות מינרליים ושפע של בילויים ופעילויות לילדים.

פארק אירופה הנמצא בעיירה רוסט הוא אחד הפארקים המעניינים והאטרקטיביים באירופה כולה. הפארק מחולק לשישה עשר מתחמים, כל מתחם מציין מדינה אחרת באירופה ומעוצב לפי המאפיינים שלה. זהו פארק מלא באתגרים, יש בו מבחר ענק של רכבות הרים מרשימות, מגוון פעולות לילדים, מסעדות ועוד.

העיר טריברג היא בירת שעוני הקוקייה. כאן מייצרים את שעוני הקוקייה המפורסמים בעבודת יד ובאומנות מיוחדת העוברת מאב לבן. בדרך אל העיר תעברו בין מפלים גדולים ובנופים מהממים. תוכלו לעצור בדרך באחת מנקודות התצפית, לעצור, להתפעל ולהשתכר מהנוף.

מגלשות ההרים בטודנאו סומנו על יד מטיילים ישראלים רבים כאטרקציית חובה באזור היער השחור. בתוך כל קרונית קטנה יכולים לשבת שני אנשים ולגלוש על מסילת ברזל המתפתלת במסלול של שלושה קילומטרים במדרון ההר. תוכלו לשלוט על המהירות, להאיץ או להאט, ובדרך לעבור בין עיירות ציוריות ויערות ירוקים. בפסגת ההר יש בית קפה המשקיף על הנוף.

רכבל שאואינסלנד עולה להר הנקרא באותו השם ועובר מסלול ארוך מול נוף מרהיב. זוהי הנסיעה הארוכה ביותר ברכבל בגרמניה והיא נמשכת כעשרים דקות. ביום יפה אפשר לראות מפסגת ההר את מרחבי היער השחור, את האלפים השוויצרים ואת ההרים בצרפת. אפשר להגיע אל פסגת ההר גם ברכב דרך כביש L124.

צפון היער השחור הוא אזור פחות מתויר, אך הוא שופע מסלולי הליכה רבים בתוך יערות ירוקים וצפופים. הדרך של צפון היער השחור היא הדרך הראשית של היער, זוהי דרך יפהפייה עם מספר אטרקציות לכל המשפחה. כדאי גם לטייל ב”שביל חתול הבר”, דרך מעגלית של חמישה קילומטרים עם תחנות עצירה ופעילויות לילדים.

העיר באדן באדן היא העיר המרכזית בצפון היער השחור. זוהי עיר עם אטרקציות המתאימות יותר למבוגרים, יש פה בית קזינו, מרחצאות מפורסמים ומדרחוב עם חנויות יפות ואלגנטיות.

כתבות נוספות בנושא כפרי נופש באירופה:

מתארגנים לטיול: ציוד, ביגוד, המלצות וטיפים לדרך

ביטוח נסיעות לחו"ל: כל מה שצריך כדי לטוס בראש שקט

מגזין החיים הטובים: לייפסטייל והשראה לחופשה

פסח 2024 -לאן לטוס לחופשה הבאה?