שלג לגולשי סקי וסנובורד

פנטזיה כחולה: 5 מסלולי סקי כחולים מומלצים באירופה

מסלולים כחולים מיועדים למתחילים, אבל כחול מקפל בתוכו גוונים רבים. מכחול שהוא "ילד טוב ירושלים" מתון ומנומס, ועד לכחול חצוף, תלול וקצת מפחיד, שלפעמים מתפרע כמו אדום. אנחנו ממליצים לכם כאן על 5 מסלולים כחולים שבחרנו, כולם מדהימים אחד אחד
גל פרידמן, SkiDeal
תמונה ראשית עבור: פנטזיה כחולה: 5 מסלולי סקי כחולים מומלצים באירופה
© עמית להב

1. להחזיק ידיים בכיף - Les Arcs, צרפת

מסלול Forêt בלז ארק (Les Arcs), מתחיל בחלק העליון של רכבל Grizzly ומסתיים בעיירה הקסומה Vallandry (אפשר להשתלב לתוכו בנקודות רבות באמצע). במסלול הזה גולשים בתענוג גדול עם חיוך דבילי. השיפוע שלו כל כך מתון, עד שבחלקים גדולים ממנו לא צריך לבצע שום סלאלום, אלא פשוט גולשים גלישה תיירותית בכיף (אל תדאגו סנובורדיסטים). יש מספיק זמן להסתכל לצדדים ברוגע וזוגות יכולים גם להחזיק ידיים. רובו מתפתל בתוך יער עבות, כך שמדובר בטיול טבע רומנטי אמיתי. מקסים!

2. חתיך וצר במתניים - Mayrhofen, אוסטריה

מסלול מספר 20 במאיירהופן (Mayerhofn) מתחיל ב-Knorren, בגובה 2,081 מטרים ומתגלגל ומתפתל בזיג-זג עד למטה לקצה רכבל Horbergbahn. מדובר במסלול כחול לא קל ואף מאתגר מעט. הוא אינו תלול כלל, אבל מידותיו מחייבות את הגולש להיות עירני מאוד בפניות, כי בחלקים מסוימים הוא הופך לצר מאוד. גולשים מתחילים שמרגישים כבר נוח בכחולים, יגלו את המסלול המושלם עבורם להתאמן בפניות מהירות, אבל בלי שום סיכון, היות והשיפוע מתון למדי.

3. נגיעות אוף פיסט - Les Arcs, צרפת

בלז ארק, ישנו רצף כחול קסום ומרגש. המסלול מתחיל בפסגה גבוהה, מתחיל בקצה מעלית Arcabulle) 48) במסלול Plan Vert, אחר כך מתחבר ל-Lac, משייט עם מדבריות שלג אינסופיות ומסיים ב-Edelweis באווירה פסטורלית בין העצים. יש שני מקומות באמצע המסלול, בהם אפשר לקצר דרך אוף פיסט כלל לא מפחיד, אבל מספיק כדי שתוכלו להשוויץ "אני כבר עושה אוף פיסטים, חופשי!". זהירות, אם תעשו את זה פעם אחת אתם עלולים להתמכר, לשכוח משאר המסלולים ולחזור על הרצף הזה שוב ושוב ושוב...

4. הלו, זה כחול זה? Saalbach, אוסטריה

מקצה רכבל Schattberg, פנו שמאלה אל מסלול 4, שהופך אחר כך ל-2b, המסלול הארוך ביותר בסאלבאך-הינטרגלם (Saalbach-Hinterglemm). זהו מסלול כחול לא פשוט, מאתגר ובחלקים מסוימים נדמה שהוא נוגע באדום, אבל הוא רחב ולכן אל דאגה. המסלול משלב נוף פראי הנשקף מהפסגה ואחר כך גלישה בין העצים במסלול מהודק ומתוחזק היטב.

5. רחב ומהיר - Madonna di Campiglio, איטליה

אפילו שנסיעה של 24 דקות במעליות נשמעת כחוויה לא כיפית, העליה עד לפסגת Passo Groste באתר הסקי מדונה די קאמפיליו (Madonna di Campiglio), בגובה של כמעט 2,500 מטר, שווה לגמרי את הזמן שלכם. המסלול הכחול, בן שבעת הק"מ, המתפתל עד לעיירה למטה, הוא חוויה עוצרת נשימה, גם בגלל הנוף המהמם לתוך העמק וגם בגלל חמוקי המסלול עצמו. המסלול מתאים לכאלה שכבר שולטים בגלישה והוא מאתגר מאוד בגלל רמת השיפוע שלו. מצד שני, הוא רחב ידיים ויש מספיק מקום לסיבוב בקוטר אצבע הגליל, אז אין ממש בעיה לשלוט במהירות הגלישה. תמיד אפשר להשלים את הסיבוב ולעלות קצת כדי להאט.

חשוב לזכור: ישנם אינספור מסלולים כחולים באתרי הסקי השונים ולא נוכל לסקור כאן את כולם. אנחנו ממליצים לכם להתייעץ עם הנציג באתר, מומחה הסקי של החברה בה הזמנתם את החופשה, הוא מכיר את האתר כמו את כף ידו והוא יידע לשלוח אתכם לכחולים המתאימים לרמתכם.