במטרה לעודד חברות תעופה נוספות להגדיל את היצע הטיסות בקווים לצפון אמריקה, הממשלה אישרה היום (ראשון) את ההטבה במסגרת התיקון לחוק שירותי תעופה, לפיה המדינה תשתתף ב-50% מעלות הפיצויים שידרשו חברות התעופה לשלם לנוסעים בקווים הנ"ל. מדובר על פיצויים שידרשו חברות התעופה לשלם לנוסעים, עקב ביטול טיסה בשל תקלה תפעולית.
מכיוון שהיקף הטיסות בקווים לארה"ב ירד בשנה האחרונה בכ-40% ואל על נותרה כמפעילה היחידה של טיסות בקווים הנ"ל, מחירי הטיסות עלו באופן משמעותי ומספר הנוסעים ירד כתגובה לכך (לפני המלחמה פעלו בקו ארבע חב' תעופה שהוציאו כ-240 טיסות שבועיות).
כעת מקווים בממשלה שהמהלך (בעלות של 15 מיליון ₪) יעודד חברות תעופה נוספות להפעיל טיסות לצפון אמריקה, כולל את ישראייר וארקיע שנכון לעכשיו לא הודיעו על כוונתן להתחיל לטוס לארה"ב, ויוזיל את מחירי הטיסות. חשוב לציין שההשתתפות של הממשלה בפיצוי, תינתן אך ורק לחברות תעופה שיוסיפו לפחות 2 טיסות שבועיות סדירות לארה"ב וקנדה במטוסים רחבי גוף, בהשוואה לרבעון האחרון של 2024.
תיקון חוק שירותי תעופה, ממתין לאישור בקריאה שנייה ושלישית ואם יעבור, תיכנס לתוקף גם ההטבה של ההשתתפות בעלות הפיצוי.