אטרקציות בעיירה מיסטיק - לא רק מיסטיק פיצה

העיירה מיסטיק, אשר במדינת קונטיקט, ארצות הברית, היא יעד חביב לטיול יום משפחתי. העיירה, שהתפרסמה בזכות הפיצריה מהסרט "מיסטיק פיצה" בכיכובה של ג'וליה רוברטס, מציעה אטרקציות נוספות לכל המשפחה, בהן אקווריום מצויין ומוזיאון ימי מעניין.
מערכת אתר למטייל
תמונה ראשית עבור: אטרקציות בעיירה מיסטיק - לא רק מיסטיק פיצה

מיסטיק סיפורט

המיסטיק סיפורט (Mytstic Sea Port), אשר בעיירה מיסטיק (Mystic), קונטיקט, הוא אחד המוזיאונים הימיים המובילים בארצות הברית. זהו נמל משוחזר, בו מוצגות ספינות עתיקות מהן ניתן ללמוד על ההיסטוריה הימית האמריקנית. מלבד התרשמות מקרוב מהספינות, נמצא במקום גם שחזור של כפר דייגים מהמאה ה-19, שמלמד על אופי החיים של תושבי אזור ניו-אינגלנד (New England) באותה תקופה. המבקרים במיסטיק סיפורט יוכלו להכנס למבנים שונים, בהם בית מקומי ובית המרקחת של העיירה, ולהתרשם גם מהביגוד התקופתי המקובל, אותו לובש הצוות במקום. בחודשי הקיץ מתקיימות במקום פעילויות שונות לילדים. בין היתר, אפשר לבקר במוזיאון הילדים, בו יוכלו הזאטוטים להתנסות בעבודתו של מלח, להתבונן בכוכבים בפלנטריום ואף לצאת לשייט בנהר. שלל ההפעלות מתאימות לבילוי של כמה שעות במתחם. מומלץ לחפש מבצעים באתר האינטרנט של המקום, לעיתים מוצעות כניסות מוזלות ואף חינמיות לילדים.

הסיפורט, צילום: דוד פלברגהסיפורט, צילום: דוד פלברג
  • כתובת: 75 Greenmanville Avenue
  • שעות פתיחה: 29 בנובמבר-25 במרץ בימים ה'-א' - 10:00-16:00, 26 במרץ-אוקטובר-כל יום, 09:00-17:00
  • אתר אינטרנט: www.visitmysticseaport.com

האקווריום של מיסטיק

אטרקציה נוספת וידועה במיסטיק היא האקווריום (Mystic Aquarium & Institute for Exploration). הביקור באווקריום מתאים לכל המשפחה ומבטיח הנאה לכולם. מלבד צפייה בכל זן אפשרי של בעלי חיים ימיים, בהם זנים נדירים כמו לוויתנים מסוג "בלוגה", כרישים, פינגווינים, מדוזות, פרות ואריות ים, מתקיימים בו מופעי דולפינים ולווייתנים והאכלת בעלי החיים. פעילויות נוספות כוללות היכרות מקרוב עם דגים כמו כרישי במבו מנוקדים ודגי מנטה, בהם ניתן לגעת בבריכות רדודות מיוחדות.

• כתובת: 55 Coogan Blvd
  • שעות פתיחה: 1בדצמבר-1 בפברואר - 10:00-17:00, 1-31 במרץ- 09:00-17:00, 1באפריל-28 באוקטובר-09:00-18:00, 1-30 בנובמבר- 09:00-17:00
  • אתר אינטרנט: www.mysticaquarium.org

הפיצרייה "מיסטיק פיצה"

הפיצריה, שנפתחה בשנת 1975, הפכה בשנת 1988 למוקד הסרט המפורסם "מיסטיק פיצה", בכיכובה של ג'וליה רוברטס, אז עדיין שחקנית אלמונית. הסרט לא צולם במסעדה עצמה, שהיתה קטנה מדי, אלא באתר צילומים סמוך שהוקם במיוחד. למרות זאת, הפך המקום למוקד עלייה לרגל למבקרים במיסטיק, שמגיעים לכאן גם בעקבות הסרט וגם בעקבות הפיצה הטעימה והפריכה, אשר עשוייה מחומרים טבעיים בלבד.

מיסטיק פיצה, צילום: ענת ורוןמיסטיק פיצה, צילום: ענת ורון

אטרקציות מחוץ למיסטיק

מוזיאון Mashantucket Pequot ליד פוקסוודס (Foxwoods) הוא מוזיאון, המתעד את חיי האינדיאנים, מהתקופה שלפני גילוי היבשת על קולומבוס ועד ימינו.

בעיר גרוטון (Groton) הסמוכה למיסטיק נמצא ה- Submarine Force Museum, מוזיאון צוללות מעניין, בו, מלבד מבחר מעניין של סוגי צוללות שונים, עוגנת גם ה"נאוטילוס", הצוללת הגרעינית הראשונה.

• כתובת: 1 Crystal Lake Rd
  • שעות פתיחה: 1 במאי-31 באוקטובר-09:00-17:00, 1 בנובמבר-30 באפריל-09:00-16:00, סגור בימי ג'.
  • אתר אינטרנט: www.ussnautilus.org

במרחק של כרבע שעה נסיעה מהעיירה נמצאים מרכזי הקזינו MGM Grand ב- Foxwoods ו-Mohegan Sun ב-Uncasville. מדובר בבתי קזינו מפוארים, שמציעים, מלבד אפשרויות הימורים מגוונות גם מסעדות ומופעי בידור.