ערים בבלגיה - היכן כדאי לבקר בבלגיה?

טיול בבלגיה מאפשר לכם לצאת להיכרות עם ערים עתיקות ויפות, אתרים היסטוריים ושפע של נופים קסומים. סקירת ערים בבלגיה תעזור לכם להתכונן לטיול בבלגיה, לדעת היכן הכי כדאי לבקר ומה מומלץ לראות בכל עיר. בכתבה זו, בחרנו עבורכם את הערים המרכזיות שמומלץ לבקר בהן בבלגיה ואת האטרקציות המרכזיות בכל עיר.
מערכת אתר למטייל
תמונה ראשית עבור: ערים בבלגיה - היכן כדאי לבקר בבלגיה?
© איתמר ברק

ערים בבלגיה - בריסל

בריסל (Brussels), עיר הבירה של בלגיה, מציעה למבקר בה כיכרות יפות, סמטאות עתיקות, מוזיאונים, גנים ועוד. כיכר העיר (Grand Place) של בריסל היא אחד האתרים היפים בעיר. כל אחד מהמבנים סביב הכיכר יגרמו לכם להתפעלות. אחת מן האטרקציות המפורסמות של העיר הינה פסל הילד המשתין (Manneken-Pis), זהו פסל עשוי ברונזה, של ילד המשתין אל תוך בריכת מים קטנה. סמל נוסף של העיר הוא האטומיום (Atomium), שנבנה בשנת 1958 לכבוד תערוכת אקספו העולמית, שהתקיימה בעיר. המבנה, המורכב מתשעה כדורי ענק, המחוברים ביניהם, הוא העתק מוגדל פי 165 מיליארד של מולקולת גביש ברזל. עוד מבנה מרשים שכדאי שתפקדו, הוא בית המשפט העליון, שעוצב בסגנון אקלקטי. אל תשכחו להתרשם מהחזית המרשימה שלו, בעלת הכיפה המוזהבת.

בריסל - צילום: איתמר ברקבריסל - צילום: איתמר ברק

אל לכם לפספס את קתדרלת סן מישל וגודול (Cathédrale saints Michel et Gudule) המרשימה. הקתדרלה בעלת שני הצריחים בנויה בסגנון גותי. לסיום, תוכלו לראות את שער העצמאות (Arc de Triomphe) של העיר, הממוקם לצד פארק היובל (Parc du Cinquantenaire), שהוקם לחגיגות 50 שנות עצמאותה של בלגיה.

מבין המוזיאונים הרבים הפזורים ברחבי העיר, תוכלו ללכת למוזיאון ההיסטוריה של הטבע (Museum des Sciences Naturelles) ומוזיאון המכוניות אוטוורלד (Autoworld). מוזיאון מומלץ נוסף הוא מוזיאון הקומיקס (Centre Belge de la Bande Dessinée או Comic Strip Museum). אם אתם אוהבים מוסיקה גשו למוזיאון כלי המוסיקה (Musée des Instruments de Musique או MIM) ותוכלו לסיים במוזיאון לאמנות (Musées Royaux des Beaux Arts).

ערים בבלגיה - גנט

גנט (Ghent), היא עיר, שהפכה בשנים האחרונות לעיירה אופנתית ואטרקטיבית בבלגיה והיא מציעה אזור ימי ביניימי משומר עם נוף עתיק ומרשים. אחד המקומות שישקפו לכם את האווירה העתיקה הוא רחוב גרייסלי (Graslei), העובר לאורך נהר לי (Leie), שם תוכלו לראות בתים בסגנון גותי. בימי שישי ניתן להסתובב בשוק של העיר העתיקה ולאורך שכונת פטרשול (Patershol). מזרחית לרחוב גרייסלי, נמצאים שני אתרים שהם בגדר חובה לכל מבקר: כנסיית סנט ניקולס (St. Nicholas) והקתדרלה של סנט באוו (Bavo). משם, המשיכו לכיוון רחוב ולאנדרן (Vlaanderen) לרובע האורות האדומים, שהפך לאיזור מרכזי לקניות של בגדים, אופנה וסטייל. גנט מציעה גם מספר מוזיאונים, ביניהם מומלץ לבקר במוזיאון העיצוב (Design Museum Gent) והמוזיאון לאומנות יפה (Museum voor Schone Kunsten).

ערים בבלגיה - ווטרלו

מה שהביא את העיר ווטרלו (Waterloo) לתודעה, הוא דווקא שדה הקרב, שהכניס אותה אל דפי ההיסטוריה. בסמוך לעיירה הקטנה ווטרלו, שנמצאת במרחק של 20 קילומטרים מבריסל - נמצא מקום הקרב הנודע בו הובס המצביא הצרפתי הדגול, נפוליאון. האתר המרכזי בעיר הוא מוזיאון, אשר מוקדש לתיאור הניצחון הבריטי על הצבא הצרפתי ביוני 1815, מכאן מומלץ להעפיל אל מצפה תל-האריה (Butte du Lion), המאפשר תצפית נרחבת על שדה הקרב בו נחל נפוליאון את תבוסתו הסופית. במרחק נסיעה נוסף מווטרלו נמצא מוזיאון קאיו (Caillo), הממוקם בבית בו התאספו קציני המטה של נפוליאון בערב שלפני הכרעת הקרב. המוזיאון מכיל כמה מחפציו האישיים של נפוליאון.

ערים בבלגיה - אנטוורפן

העיר אנטוורפן (Antwerp) היא השניה בגודלה בכל בלגיה, אחרי בריסל. העיר זכתה להכרה עולמית בזכות הצייר הפלמי הנודע פאול רובנס, שחי ופעל מן העיר. אנטוורפן נחשבת גם לבירת תעשיית היהלומים העולמית. במרכז העיר נמצאת הכיכר הגדולה (Grote Markt), שבמרכזה ניצבת מזרקת בראבו (Brabo). דרומית ל-Grote Markt נמצאת הקתדרלה על שם גבירתנו (Onze Lieve Vrouwe Cathedral), שנחשבת לאחת מהכנסיות הגותיות המרשימות ביותר בבלגיה.

Antwerp Tourism & ConventionAntwerp Tourism & Convention

לא הרחק משם, בכיכר Vrijdagmarkt נמצא מוזיאון פלאנטין מורטוס (Museum Plantin-Moretus), מכאן, תוכלו להמשיך לביקור בשני מוזיאונים: המוזיאון המלכותי לאומנויות יפות (Museum voor Schone Kunsten) ומוזיאון מוזיאון מאייר ואן דן ברג (Mayer van den Bergh Museum). במרחק הליכה קצר משם, תוכלו לבקר במוזיאון Rubenshuis ששימש בעבר כבית וכסטודיו של הצייר פאול רובנס.

עוד אתר שכדאי לראות בעיר הוא השטיין (Steen), המבנה העתיק ביותר בעיר, המשמש כיום כמוזיאון הימי הלאומי המכיל תצוגות שונות על ניווט, ספנות וכדומה. כדאי לראות גם את כנסית St Pauluskerk, כנסיה גותית משנת 1517 ובה תגליפים יוצאי דופן. פארק Nachtegalen הוא, למעשה, קומפלקס של שלושה פארקים (Den Brandt, Middelheim ו-Vogelenzang), הנמצאים בחלקה הדרומי של אנטוורפן.

ערים בבלגיה - ברוג'

ברוג' (Bruges) היא אחת מהערים העתיקות, שנשתמרו בצורה יוצאת דופן ביחס לערים אחרות במערב אירופה. בעת שתהלכו בעיר, ברחובותיה המתפתלים סביב תעלות צרות, תוכלו להביט אל בניינים עתיקים וליהנות מיופיה המיוחד ורחובותיה המטופחים. החלק העתיק של ברוג' מתחיל מכיכר השוק (Markt), המוקפת בבניינים מרשימים ועתיקים ובצדה הדרומי נמצא מגדל פעמונים, שנבנה במאה ה-13. כיכר בורג' (Burg), הכיכר המרכזית השנייה של העיר, היא זו שחותמת, למעשה, את העיר העתיקה. אחד המבנים היפים ביותר במקום הוא בזיליקת הדם הקדוש (Heilig Bloed Basiliek) ולצידו ניצב בית העירייה היפהפה של העיר ה-Stadhuis, שחזיתו כולה מפוסלת.

ה-Vismarkt, שוק הדגים העתיק וגוש הבניינים הציורים שסובב את כיכר Huidenvettersplein, נמצאים מדרום לכיכר בורג'. מכאן, חובבי המוזיאונים ביניכם יוכלו להמשיך לרחוב Dijver, המשתרך לאורך התעלה ומוביל למוזיאון גרנינגה (Groeninge Museum). מוזיאונים נוספים שתוכלו לבקר בהם הם - Gruuthuse Museum ובו אוסף מגוון של אומנות יפה ואומנות שימושית. מאחורי המוזיאון נמצאת הכנסיה על שם גבירתנו (Onze Lieve Vrouwekerk) ממול לכנסיה נמצא בית החולים St Jans מהמאה ה-12. תוכלו לבקר גם במוזיאון ממלינג (Memling Museum) ואיך אפשר שלא לבקר במוזיאון השוקולד Choco-Story - בלגיה ידועה בשוקולד המשובח המיוצר בה ובמוזיאון זה תוכלו ללמוד על תהליך הפקתו.