שלג לגולשי סקי וסנובורד

על ההר בואל טורנס - מסלולים, הדרכה, סנובורד ומסעדות

ואל טורנס, שנמצא באזור שלושת העמקים, הוא אתר הסקי הגבוה באירופה. מבחר המסלולים שבו גדול והוא מתאים לגולשים בכל הרמות וגם לגולשי סנובורד המעוניינים לרחף על הפאודר באוף-פיסט
מערכת אתר שלג

אזורי הגלישה והמסלולים

הנקודה הגבוהה באתר נמצאת בגובה 3,200 מטרים.
 תחנת הרכבל הנמוכה ביותר נמצאת בגובה 1,850 מטרים.

באתר ואל טורנס (Val Thorens) יש מסלול רחב, אשר מוביל אל אזור שבו יש מספר מעליות שונות. הגונדולה Péclet יכולה להכיל עד 30 אנשים ומטפסת 700 מטרים עד לקרחון Péclet, ממנו יוצאים כמה מסלולים אדומים. אחד מהם מתחבר לאזור שבו מספר מסלולים המתאימים לגולשים ברמה בינונית ואשר מגיעות אליו מעליות בכל אחד מצידי Pointe de Thorens.

אפשר לגלוש במסלולים כחולים או אדומים לכיוון Maurienne שמכונה ה-Fourth Valley מ-Col de Rosaël בעזרת הגונדולה Fond 30, מעל Orelle. בעמק זה יש שתי מעליות כסא איטיות, שמטפסות עד לגובה 3,230 מטרים לכיוון Pointe du Bouchet, זוהי הנקודה הגבוהה ביותר באזור שלושת העמקים, שניתן להגיע אליה עם רכבל. המסלול הסמוך, שסווג בעבר כשחור הוא כיום מסלול אוף פיסט.

הרכבל שמוביל ל-Cîme de Caron יכול לשאת עד 150 איש והוא אחד מהרכבלים הגדולים בכל אזור האלפים. מהנקודה העליונה אליה הוא מגיע, ניתן לצאת לגלוש במסלולים אדומים ושחורים. אזור Boismint הוא נמוך יחסית ואינו פופולארי בקרב הגולשים. יחד עם זאת, מדובר בגבעה יחסית תלולה שגובהה האנכי הוא 860 מטרים. מעליות כסא שפונות צפונה מהאתר מגיעות למסלולים שטופי שמש מעל העיירה ומקשרות למסלולים במריבל ובלה מנוויר. החיסרון העיקרי של ואל טורנס הוא היעדר עצים. שלג כבד או רוחות עזות גורמות לסגירה של כל המסלולים והמעליות וגם אם אלה נשארים פתוחים, הראות בעייתית.

מסלולי הגלישה
התאמת האתר לגולשים בינונים: 45%
 התאמת האתר לגולשים מתקדמים: 11%

מסלולים לגולשים מקצועיים

המסלולים המקומיים של ואל טורנס מתאימים בעיקר לגולשים ברמה בינונית ורבים מהמסלולים המסווגים כשחורים יכולים להיחשב כאדומים. מעלית הכסא המהירה Cascades מגיעה למסלול שחור קצר אך תלול ובעל מוגולס. המסלולים שיורדים מהרכבל Cîme de Caron מאתגרים, אך לא תלולים במיוחד. מסלול שחור טוב יורד לתוך העמק הרביעי. המסלולים האדומים Chamois, Falais ו- Variante יורדים מ-Col de Rosaël הם מאתגרים ויכולים להיות בעלי מוגולס רבים. מסלול Marielle שטוף השמש, אחד המסלולים שמגיעים מעמק מריבל, הוא אחד מהמסלולים השחורים הקלים, אך הוא נוטה לצפיפות ולהצטברות קרח בבקרים. יש שטח אוף פיסט נרחב וטוב, אליו אפשר להגיע בעזרת מדריך.

מסלולים למתקדמים

מבחר המסלולים עבור גולשים ברמה בינונית הוא עצום ומי שירצה, יוכל להגיע בגלישה של כשעה וחצי לקורשוול (Courchevel) שנמצא בקצה השני. רוב המסלולים הם מסלולים אדומים קלים וכחולים (המסלולים בחלקו העליון של ההר תלולים יותר מאלה הקרובים יותר לאתר) וכשהשלג מצויין ההנאה גדלה. השלג במסלול האדום Col הוא בדרך כלל מצויין. המסלול הכחול Moraine הוא עדין ופופולארי בקרב בתי הספר לסקי. הגונדולה הגדולה Fond מובילה למבחר נאה של מסלולים אדומים והמסלולים האדומים והכחולים שיוצאים מגונדולת Péclet מצויינים. מסלול Pluviomètre, שיורד מהמעלית Trois Vallées הוא נפלא ורחוק מהמעליות. לגולשים הרפתקנים מומלץ לנסות את המסלולים ב-Cîme de Caron ולא לחשוש מהמסלול השחור, שכן הוא רחב ומאפשר גלישה מהירה. אסור לפספס גם את אזור Boismint הסמוך ל-Caron.

מסלולים למתחילים

המסלולים שנמצאים בתחילת האתר משמשים סביבה נוחה לתרגול ולימוד. השטיחים שפועלים בה הם בחינם ויש פס מוזל לארבע מעליות במסלולים הנמוכים. אין מסלולים ירוקים אליהם ניתן להתקדם, אבל המסלולים הכחולים שנמצאים ממש מעל העיירה קלים.

מעליות באתר

בשנים האחרונות הושקעו כספים בשיפור מערכת המעליות באתר וכיום יש שם גונדולות ענק ומעליות כסא מהירות ברוב המקומות המרכזיים. לאף אחד מהכסאות אין באבלס (Bubbles) ושטיחים הולכים ומחליפים את מעליות הכפתור באזורי הלימוד. תורים לרכבל Cîme de Caron הם דבר קבוע ואי אפשר להמלט ממנו, אלא אם כן מגיעים מוקדם. כשמעליות העיירה הופכות צפופות מתחילים תורים באזור מעלית הכסא Deux Lacs במורד המסלול. כשמזג האוויר נאה, מעלית הכסא Rosaël היא צוואר בקבוק. חוץ מבעיות אלה, מערכת המעליות היא ללא דופי. בתקופה בהן כמות השלג מועטה באתרים אחרים, גובר הלחץ על מעליות ואל טורנס. הבעייה במסלולים הצפופים היא לא המעליות כמו הגולשים שגולשים במהירות, דבר שעשוי להיות מפחיד עבור גולשים מתחילים.

סנובורד בואל טורנס

ואל טורנס היה מאז ומתמיד פופולארי בקרב גולשי סנובורד, שכן הוא האתר הגבוה ביותר ובעל השלג הבטוח ביותר בכל אזור שלושת העמקים. גם האווירה בו צעירה יותר והמחירים סבירים יותר מקורשבל ומריבל הסמוכים. המסלולים חשופים יחסית, אך יש מסלולים תלולים ומתחוזקים המתאימים לכל הרמות. שווה לבקר בפארק השלג, המעליות הן בעיקר מעליות כסא וגונדולות.

פארק שלג

פארק השלג של ואל טורנס נמצא באזור מישורי ובשנים האחרונות עבר שדרוגים. אפשר להגיע אליו בעזרת כמה מעליות. הוא מחולק לארבעה אזורים שמחולקים לפי רמות ויש בהם מגוון של מקפצות, מתקני Box ו- Kickers ובורדרקרוס. הפארק מתחוזק היטב ומדי פעם מוסיפים לו אלמנטים חדשים לצורכי תחרויות. בפארק קיימת גם מקפצת Airbag ענקית. פארקי שלג טובים נוספים נמצאים באתר השכן לה מנוייר. אתר אינטרנט: www.snowparkvalthorens.com

קרוס קאונטרי

אין שבילי קרוס קאונטרי בואל טורנס. האופציה היחידה באזור הוא המסלול בן 28 הקילומטרים בין Les Menuires ו-St-Martin-de-Belleville.

בתי ספר וסקי עם ילדים

בואל טורנס פועלים ארבעה בתי ספר לסקי ובית ספר נוסף L'Ecole de la Montagne, שמארגן טיולי טיפוס לילדים מדי שבוע. בתי הספר מציעים שיעורי סקי וסנובורד לכל הרמות.

מסעדות על ההר

• Chalet de la Marine נמצאת על המסלול Dalles. זוהי מסעדה פופולארית עם טראסה גדולה, שמשמיעה מוסיקה טובה מדי יום אחרי 15:00. יש אזור של שירות עצמי ואזור של שירות לשולחן.
  • Chalet des 2 Ours במסלול Blanchot זוכה לביקורות חיוביות שוב ושוב בשל האוכל הטוב, המחירים ההוגנים והנוף היפה.
  • ב-Chalet des 2 Lacs הפופולארית יש טראסה שמשית, שירות אדיב ואוכל ומחירים טובים.