מסלול עד שבוע במדבר סהרה

אנונימי

”היי דרומה לסהרה!“

קרא עוד

טוב, אז לכל מי שנוסע ורוצה להגיע לסהרה והוא לא מתכונן לשכור רכב - כשמגיעים למרקש, אפשר ללכת למלון ALI שנמצא ממש בכיכר (ג`מאע אל פנה) והם עובדים עם חברה שמארגנת טיולי יום ואפילו 4-5 ימים. אנחנו רצינו להגיע לדיונות של מרזוגה (סוף העולם שמאלה ליד הגמל :) וראינו שיש טיול ל-3 ימים שעושה את המסלול עד לשם וכמובן בדרך עוצרים בכל מיני מקומות יפים שגם רצינו לראות. המחיר לטיול כולל לינה וארוחות בוקר וערב (צהריים על חשבון הטייל) - בערך 105$.

אין מזגן באוטו, אז חשוב לדעת גם את זה. כל אחד דואג למים בעצמו. אז אקדים ואומר שהטיול שווה כל גרוש! יוצאים בבוקר, מתחילים לנסוע... מכירים את החבר`ה (16 איש, בריטים, קיווי`ז, אוזי`ז, צרפתים ועוד), וישר לדחקות. אפשר לומר שכבשנו אותם במהרה ונהיינו מסמרי הטיול (ישראלים תמיד בולטים, כמובן לטובה). אני לא זוכר בדיוק כל מקום שעצרנו, אבל אמנה כמה שאני זוכר.

ווארזאזאת - יש שם עיר סרטים וקסבה מדהימה שבה צילמו חלק מהסרט ``גלדיאטור``. טינריר - עיירה פורחת וירוקה, שבתקופת האביב מגדלים שם שושנים, אז זאת בירת המדבר. עמק הדאדס - רצועה מדהימה עם מים וערוצים בתור ההרים, פשוט מחזה יפה. עמק הטודרה - עוד ערוץ מהמם עם מים קרירים ומספר בתי מלון ומסעדות.

בלילה הראשון ישנו בעמק הדאדס במלון מגניב שנקרא - Le Vieux Chateau Du Dades. טירה עתיקה שתקועה באמצע שומקום, עם חדרים מצויינים ומים חמים. במקרה ירד לנו גשם, אז המים החמים היו מצרך שמיש ביותר. היתה אחלה ארוחה לצמחוניים ולבשריים שביננו. אחר כך הלכנו לטייל לאורך העמק, מסלול יפה ומפותל. אחר כך הביאו להקה מקומית של ברברים והם ניגנו לנו והיה שמח! הפלאתי את כולם כשתופפתי על הדרבוקה כמו ישראלי מצוי ואף אחד לא הבין איך אני יודע.

למחרת המשכנו לכיוון דרום מזרח, כשהיעד הסופי הוא הדיונות במרזוגה. בדרך עצרנו בעוד כמה כפרים שתקועים להם בתוך ההר, עם מקומיים שבקושי ראו מערביים שכמותינו, וזה היה כל כך אותנטי ויפה! אחלה סברס והופ לאוטו.

בסביבות 6 בערב התחלנו לראות את הדיונות. מחזה שאי אפשר להעביר במילים. דיונות ענקיות שמשתרכות לאורך הגלות, מסוטטות ע``י הטבע העצום, בצבע זהב, פשוט תאווה לעיניים. הגענו למחנה (מין טירה ענקית) וישר ארזנו תיק קטן (כי הולכים לבלות שם את הלילה), לקחנו שמיכה ועלינו על הגמל. בשיירה ארוכה התחלנו לצעוד לכיוון המאהל הבדווי ששם נבלה את הלילה. בערך שעה וקצת של צעידה איטית ושקטה, ספגנו את המדבר ואת קרני השמש האחרונות, והגענו אל המאהל. החנינו את הגמלים (במעגל מסודר, בלי אזעקות) והתקבלנו ע``י המקומיים בכוס תה (ויסקי ברברי) מקומית.

לאט לאט הגיעה החשיכה, ואחרי שטיפסנו לדיונה הגבוהה שמעל למחנה, ירדנו לארוחת ערב שכללה טאג`ין צמחוני וגם בשרי (עם עוף) וזה היה נהדר. שוב ניגנו לנו לאור הירח המדהים, ולאט לאט כל אחד תפס את מקומו באוהל או מחוצה לו לקראת שינה. בלי מקלחת או צחצוח שיניים, כולם כמקומיים, צנחו להם בעילפון על השטיחים ונרדמו אל תוך הלילה המדהים.

6 בבוקר. יקיצה. תוך 10 דקות כולם על הגמלים, אין מקלחות או מים זורמים. שוב צעידה איטית ומחזה מדהים של זריחה על הדיונות. הגענו לטירה, מקלחות, וארוחת בוקר שכללה באגטים (לא טריים - לא מגיעה לשם אספקה), חמאה וריבה. וכמובן הקפה...איזה קפה!!! אין טעים ממנו בעולם כולו. 4REAL.

זהו, נסיעה חזרה לכיוון מרקש שארכה 9 שעות, עם עצירות לאוכל ושתייה. סיכום - היה מדהים, הכרנו המון חברים חדשים, חווינו 48 מעלות חום!, ראינו מחזות שטרם נראו, ואפשר לומר שהיה שווה כל דירהאם. אז לכו על זה. לרוחניים שביננו - הסהרה זה ה-מקום בשבילכם.

הטיפ עזר לך?

מתוך הבלוגים - פוסטים על מסלול עד שבוע במדבר סהרה

אין עדיין פוסטים על מסלול עד שבוע במדבר סהרה.