אם יש בחירה שאני שמח שבחרתי לעשות בסוף הטיול שלי (שארך 6 חודשים) בדרום אמריקה, היא האופציה לסיים אותו בעיר החוף הצפונית הפרואנית מנקורה.

מנקורה הינה עיירת חוף קטנה, שלווה ומאוד תיירותית, אשר נמצאת כמספר שעות מאוד קטן ממעבר הגבול עם אקוואדור. על מנת להגיע לעיירה אפשר לקחת אוטובוס ארוך מלימה (כ-18 שעות) או טיסה לעיר צפונית במקצת - טומבס, ומשם לחזור דרומה מרחק של כשעתיים עד לעיר. כמובן שבמידה ואתם היכן שהוא במרכז פרו, אפשר להתקדם אט-אט- באוטובוסים מעיר לעיר, ובכך לצמצם את הטווחים לחופים המדהימים של מנקורה.

עם הגעתי למנקורה התברר לי המוטיב החוזר של מרבית המלונות וההוסטלים בעיירה - להיות כמה שיותר קרובים לחוף (ושלא כמו בארץ, אף אחד שם לא ניסה "לתפוס" רצועת חוף ולספח אותה להוסטל שלו). מוטיב נוסף ששמים אליו לב מיד (וזהו דבר שכיח בהחלט בלא מעט ערים בפרו כגון הווארז או איקה/וואקצ'ינה) הוא חוסר המכוניות והמוניות הרגילות והאינפלציה המטורפת בטוק-טוקים. לקחתי טוק-טוק לסיבוב בעיירה בכשני סול כדי לראות מיקום של הוסטלים ששמעתי עליהם, ולבסוף בחרתי את Loki del Mar, שעליו שמעתי בעיקר דברים טובים (שהתבררו אחרי שבוע על במקום כנכונים בהחלט).

העיירה כשלעצמה לא מרשימה במיוחד ולא סופנת בחובה הרבה מלבד המון זיעה (בשיא הקיץ הטמפ' שם מטפסות בקלות לסביבות ה-35+ מעלות צלזיוס). מה שכן קיימים במנקורה הם שוק רחב ידיים שנמצא יחסית במרכזה וכולל בעיקר תכשיטים, צמידים ושרשראות תוצרת בית, כנסייה מאוד חביבה שנמצאת במרחק של עוד דקת הליכה מהשוק ולא מעט מסעדות טובות במחירים מעולים (עוד יפורטו בהמשך).

אז למה בעצם לנסוע כל כך רחוק לצפון פרו? שתי סיבות לכך:
הראשונה והמתבקשת - במידה ואתם בכל מקרה בדרככם לאקוודור ורוצים לעצור בדרך במקום נפלא - מנקורה זה ה-מקום.
הסיבה השניה שאני יישמתי על עצמי - הרצון לסיים טיול ארוך בקצת התפננות על החוף ובניקוי הראש האולטימטיבי (מבחינתי).

רצועת החוף של מנקורה היא ארוכה ובלתי נגמרת. כמו שכבר נכתב למעלה, מרבית ההוסטלים יושבים ממש על קו החוף, כך שלדמיין את עצמך קם בבוקר, מצחצח שיניים ויורד לחוף זאת אופציה לא רק אפשרית - אלא מאוד מתבקשת. החופים לא מפוצצים באנשים (ואפילו לא מתקרבים לכך), ישנן אופציות רבות להשכרת/קניית אביזרים לחוף (כדור, מטקות ושאר ירקות) או סתם לזרוק מגבת ולהתחרדן קצת בשמש.
במידה ונמאס לכם קצת מהשמש והים, חלק גדול מההוסטלים לפי מה ששמתי לב הם עם בריכות פרטיות, ככה שגם ישיבה על שפת הבריכה עם בירה קרה וטובה (המלצה אישית - Cusquena) היא בהחלט אופציה סבירה כדי לשרוף את היום ולנקות את הראש. כאן שוב חוזרת ההמלצה שלי על הוסטל Loki del Mar, שמבחינת תנאים של בריכה ובר הוא הכי טוב בעיירה הזאת בענק...

מסעדות:
נתחיל מהאופציה הזולה והפשוטה מכולם, והיא הישיבה על אחת המסעדות שעל קו החוף (והכוונה היא ממש על קו החוף - ברמה שיושבים על כסא בחול במרחק 10 מטר מהים). ישנן לא מעט מסעדות שינסו למשוך אותכם פנימה עם הצעות לארוחה עסקית (Menu) לאורך כל היום וינסו להציע לכם את המאכל שנחשב לגאווה המקומית - סוויצ'ה (Ceviche). בסופו של יום מצאתי שרבות מהן מאוד דומות גם בטעם, גם בריח וגם במחיר (להתמקח, להתמקח, להתמקח!) ולכן אין לי המלצה על משהו ספציפי.
לעומת זאת, ישנה בעיירה מסעדה אחת שבעיניי היא מהטובות שאכלתי בהן במהלך כל הטיול, ושמה El Aji. קצת קשה להסביר איך להגיע אליה מאחר ומנקורה כשלעצמה די מבולגנת, אבל היא נמצאת בסמטה מימין להוסטל Loki, וסביר להניח שכל נהג טוק-טוק בעיירה יוכל להסביר לכם איך להגיע אליה.
 המסעדה הינה מסעדה מקסיקנית עם בעלים מאוד חביב ומציע המון סוגי בוריטו או סתם מאכלים חריפים אחרים ברוח מדינת המוצא. מנה אחת שמאוד אהבנו בפעמים שישבנו בה היא Borito El Aji - ואני ממליץ עליה בחום.