עשר שנים לאחר שטיפסתי לראשונה לקילימנג'רו עם חברים, בחרתי לטפס שוב, והפעם עם ארבעה ילדים.

לאחר החוויה המצוינת של 2013 , האימייל הראשון היה לדניאל מחברת tro-peaks adventures שאיתם טיפסנו גם אז. שמחתי לגלות שבעשר השנים שחלפו הם רק התמקצעו יותר והשירות אף השתפר. אך מעבר לכך, שמחתי לגלות שהם צברו נסיון רב בעבודה עם מטיילים שומרי שבת וכשרות

זה החל בבחירת המסלול: חשבתי לחזור שוב למסלול machame, אך מרגע שביקשתי לעשות שבת על ההר, דניאל המליץ על מסלול rongai שבו ההליכה ביום ששי קצרה יותר ותאפשר התארגנות נינוחה יותר לשבת. למען האמת לא כל כך הבנתי לאיזה התארגנות הוא מתכוון, אבל זרמתי... ובהמשך גם הבנתי למה התכוון המשורר :)

הבחירה במסלול rongai שמטפס על ההר מצפון התגלתה כבחירה מוצלחת. הוא יותר "פראי" עם פחות facilities לאורך הדרך, הוא לא מוצף בהמוני אנשים כמו machame או marangu ובמשך ימים צעדנו לבדנו, רק אנו, המדריכים והנופים. בנוסף הוא פחות ערפילי והרבה פחות גשום. כתוצאה מכך הנופים חשופים יותר, יבשים ועוצמתייים, כשכל הזמן ליוו אותנו פסגת הקילימנג'רו עם שלוגיות מצפון ופסגת ה mawenzi הדרמטית ממערב. עם כל זה, לא החמצנו את הפריחה ויער הגשם הקסום, אותם חווינו במהלך הירידה מההר במסלול marangu.

מעבר להובלה המקצועית, כולל בדיקות עיניים ולשון במהלך הטיפוס הלילי לפסגה, ומעבר לשירות המצוין,  ההיכרות המעמיקה של הצוות עם דיני כשרות ושבת, פינתה את ראשנו מטרדות ואיפשרה לנו להתמקד בהנאה מהטיפוס ומהביחד המשפחתי.

הצוות של tro-peaks adventures   רכש כלי בישול והגשה חדשים עבורנו (תוספת עלות זניחה) וכל המוצרים היו צמחוניים. הם אפילו הכירו את הנושא של "בישול גויים" וקראו לאחד מאיתנו להדליק את האש לבישול.

ביום ששי הבנו להפתעתנו לאיזו "התארגנות לשבת" התכוון דניאל: הם הקימו את המאהל והקיפו אותו בערוב. בנג'מין הטבח בישל אוכל לשבת כולה והניח אותו בקופסאות מופרדות לארוחת בוקר וארוחת צהריים של שבת. הם סיפקו לנו כוסות קטנות לקידוש, ואפילו הביאו נרות.

גם את טיול ההתאקלמות שעשינו בשבת  הם ידעו להגביל לתחום שבת, ואף החביאו מים בקצה העליה כדי שחלילה לא נטלטל...

הגענו כולנו לפסגה, לא מעט בזכות ההובלה המקצועית של דניאל וצוות המדריכים שארגנו לנו חוויה נהדרת.

אה... ואל תשכחו להזמין פורטר עם אוהל שרותים פרטי.... אחרי היכרות חד פעמית עם שרותי הבול פגיעה באזורי הקמפינג הסכמנו פה אחד שזה בגדר "פיקוח נפש" ולא סתם פינוק :)

בנוסף לקילימנג'רו הם גם עושים טיולי ספארי, מדריכים בטיפוס על הר קניה, רואנדה, אוגנדה ועוד