פנינת טבע מופלאה שמשום מה מדלגים עליה באתרים שלנו.

כפר דייגים החולש על לגונה ענקית המוקפת בעצי מגרובה. המים רדודים מאוד והסיורים בלגונה מתבצעים בסירות דייגים קטנות עד 4 איש. בעבר הם היו דייגים שהמירו את מקצועם למדריכי תיירים ועושים זאת בחיוך ובנעימות. אנחנו טיילנו בחודש אפריל, רגע לפני עונת המונסונים והלחות הגבוהה.בתקופה זו ולאורך כל הטיול ליווה אותנו מזג האוויר מושלם ללא נחילי תיירים ובכל האתרים היה רגוע וללא תורים. כך גם במקום הזה. המון סירות דייג עוגנות לאורך המזחים יתומות מתיירים.

הראשון שפגש אותנו בכביש הגישה לכפר היה Fidencio Celis, נייד 9861038467, שהציע את שירותיו הימיים. בדיעבד אומר שהבחירה היתה מוצלחת. בחור חייכן ובעל יכולת תקשור סבירה באנגלית. לאחר משא ומתן קליל השארנו אצלו 600 פזוס ועקבנו אחריו למעגן. פידנצ'יאו הרכיב את הצאלון (חובה לבקש) שהוכיח עצמו כהגנה סבירה כנגד השמש בשעתיים הפלגה.

גם חגורות הצלה הביא לבקשתנו דבר שבהמשך התגלה כלא הכרחי היות והמים מאוד רדודים ומתוכם מפעם לפעם מבצבץ ראש קרוקודיל ….

וכך אישתי ואני יצאנו לדרך. הסיור כאמור משתרע על שעתיים בלב הלגונה המשלבת ירוק, לבן וטורקיז. המדריך (הדייג לשעבר ולצורך העניין גם הסקיפר) עצר מידי פעם והראה לנו סרטנים, מיני עופות וגם קרוקודילים חייכנים.

לאחר כשעה הפלגה הגענו ללב העניין: נחילי פלמינגו ורודים רועים במרחבי הלגונה להנאתם. כמעט בדממה עשה הדייג דרכו לחלקה חולית והוביל אותנו בחצי זחילה תחת מסתור עצי המנגרובה להציץ בהם מקרוב. מיותר לספר שמי שאינו בוגר סיירות לא ממש יודע לזחול בשקט ותוך מספר שניות להקות שלמות של פלמינגו התרוממו לאוויר במנוסה. חווייה בפני עצמה. אגב, דקות אחרי שהתרחקו משם הם כבר חזרו לרבוץ באותו המקום.

בדרך חזרה למעגן עצירה נוספת בבריכות המלח שם ניתן לטבול ולצוף בדומה לים המלח שלנו.

המדריך בשלו מורח אותנו בשכבות בוצה לבנה רוויית מלחים ולהשלמת התחפושת גם שם מיני עשבייה על ראשינו.

לקראת העגינה מבקש מאיתנו המדריך לקפוץ למים לנקות את הבוצה ולא התעצל לסנן מבין שיניו שנזהר מהקרוקודילים באזור …. אז נזהרנו(?)

זהו. חזרנו למעגן. נפרדנו לשלום והתיישבנו על המזח ליהנות מהבריזה ומהשחפים ולאכול סנדוויצים שקנינו בדרך ב-Subway. יש על קו המזחים מספר מסעדות וכן מקומות לינה.

מכאן המשכנו ל-Playa del Carmen לבטן-גב ביומיים האחרונים לפני החזרה הביתה.