חמישה מעיינות באזור בית שמש

לא רחוק מהמרכז נובעים מספר מעיינות קטנים הנשפכים לבריכות קטנות שבנו אנשים טובים. זרזיפי המים הקטנים ממלאים אותן ולידן עצי תאנה,תות ושיחי פטל גדולים המסמנים את המים שבמקום.

המעיינות נמצאים לא רחוק מישובים קטנים ורובם מקבל את שמות הישובים שלצידם הנביעות.

אזהרה- הכבישים באזור צרים ומפותלים יש לנסוע בזהירות ולא לחצות קווים לבנים גם אם זה אומר לנסוע עד הכיכר או הצומת הבאה ואז לחזור אל החניה שלנו.

צינורות רבים של מקורות מרמזים על כמות הנבעות האמיתיות במקום אך לצערנו מקורות שואבים את כל מי המעיינות ופה ושם משחררים או זנחו נביעות קטנות שבהם טיילנו. לו היו פותחים ומשחררים חלק קטן מהמים היה המקום גן עדן לטיולים אבל נראה שלאיש לא אכפת וכך אנחנו מפסידים כולנו.

עין כסלון

מעיין קטן הנובע מבין שכבות הסלע ונשפך לבריכה יפה בצילם של עצי תאנה גדולים.

חונים בחניון יער הקדושים על כביש 395 המגיע מבית שמש הנמצא מעט מזרחית למעיין ומשם הולכים לאורך הכביש בזהירות מערבה עד שרואים שביל עפר היוצא דרומה. 3 דקות הליכה ומגעים לבריכת המעיין.

מאותו חניון ניתן ללכת לעיינות בוקר בשביל עפר היוצא צפונית לכביש ומיד פונים מזרחה. אחרי 500 מטר לאחר פניה חדה בשביל חונים ויורדים בשביל צר לכיוון הנחל. לאחר 100 מטר פונים שמאלה לאורך מדף הסלע ומגעים אל הבריכה

עיינות בוקר

לא רחוק משם נימצא את עין רזיאל.

נוסעם לכיכר הנמצאת ממש לפני מושב רזיאל ופונים צפונה לכביש היורד עד הלולים של המושב.

חונים לפני הלולים ומשם יוצא שביל עפר לכיוון מזרח לאורך קו הגובה עד שרואים ירידה קטנה צפונה הנמצאת מתחת למערה קטנה ובנויה ממש ליד השביל שממנה משכו צינור המוליך את המים אל הבריכות הקטנות שלמטה.

עין רזיאל

לו היו משחררים מעט יותר מים היו המים צלולים יותר

זרזיף המים בעין רזיאל

משם ניתן ללכת למעיינות נוספים הנמצאים ליד הישוב מטע . המעיינות מוכרים לרבים שהלכו את שביל ישראל

עין מטע

נוסעים לחרבת חנות הנמצאת צמוד לכביש מס 375 משם הולכים לאורך השביל השחור עד המעיין (כ20 דקות) הנמצא בנחל למטה.

תפוקת המים כל כך קטנה שהמים במעיין אינם נקיים

בהמשך נמצא את עין תנור שבו אין מים כלל

נקבת עין תנור

צינור המים של מקורות עובר ממש צמוד למעיין ורק ממחיש את גודל ההחמצה. בקיץ לא מומלץ ללכת למקום. נכון לכם מפח נפש.

צינור המים של מקורות

הטיול במעיינות כאן ברכסים מעל בית שמש עורר בי מחשבה מה היה קורה אם היו משחררים קצת יותר מים אל הנחלים שבסביבה. איזה גן עדן היה לנו כאן. אם משהו מוכן להרים את הכפפה ומכיר משהו מהרשות להגנת הטבע ,קק"ל או ממקורות אשמח לסייע בהחזרת הטבע לנו האזרחים.