יער ראש העין וחירבת קספה

טיול נחמד במרכז הארץ באזור פחות מוכר אבל בהחלט שווה ביקור

חונים ברחוב קשת מס 51 בשכונת נווה אפק בראש העין(יש שם חניה מסודרת)

מהחניה ליד בית מספר 51 יוצא שביל אל יער ראש העין ולשביל הפריחה

ביער שבילים רבים ונוחים להליכה בתוך פריחה מרהיבה. בתחילת החורף נרקיסים וסתווניות ובהמשך רקפות לרוב, כלניות צבעונים ונוריות.

צבעונים

נוריות

רקפות

לאחר סיום הסיור ביער יורדים למטה והולכים בשביל עפר נוח לכיוון מזרח לאורכו של נחל רבה.

חוצים מתחת לגשר המכוניות לכיוון מזרח אל הגבעות מזרחית לראש העין שם נמצא את חרבת קספה

עולים בשביל הליכה ברור שעולה בנחל היוצא במדוייק לכיוון מזרח לאחר שעברנו מתחת לגשר

בחרבה מספר ברכות מים שניקוו בגתות ובבריכות שונות ומשונות

הבריכה העמוקה

ליד הגתות ניתן לראות בורות מים פעילים שהבדואים שבאזור משקים את העדרים שלהם בימי הקיץ. באחת הגתות הנמצאת מערבית לשיא גובה של החורבות ניתן לראות מרבץ מרהיב של נוריות מים בחודשי פברואר מרץ.

גת הנוריות
נוריות מים

לא רחוק מהבריכה הגדולה ניתן לראות בריכה נוספת רדודה שגם בה פורחות נוריות מים ואליה יורדות מדרגות מסותתות

מעט צפונית לבריכה הגדולה על שפת המצוק לכיוון המחצבה שמצפון לחרבה נמצא בור מים ליד גת יפה במיוחד כשלידה אבן דריכה

גת ובור מים

באמצע מאי פורח כאן בחרבה אירוס ארם נהריים שהובא לכאן לפני מאות שנים בכדי לשמח את תושבי המקום. יש אומרים שנהגו לשתול אותו ליד בתי הקברות של הישובים הקדומים

אירוס ארם נהריים

חוזרים באותה הדרך או בדרך עפר רחבה הנמצאת מעט דרומית לחרבה.