טיפים נוספים על תחבורה בבליז ”מעבר לבליז ממקסיקו במעבורת“

קנינו את הכרטיסים באינטרנט בעלות של 60.5 דולרים (אמריקאים) באתר של San Pedro Express.
 יש לציין שקיימות 2 חברות (השם של החברה השנייה הוא Water Jets International) .שאפשר לבצע דרכן את המעבר ולפי מה שהבנתי אין הבדל ביניהן (כדאי לבדוק אם בכל יום יש מעבורת) .

יצאנו מבקאלאר באוטובוס של Ado לצ''טומל ומשם לקחנו מונית בעלות של 100 פזו למקום ממנו יוצאת המעבורת.
 בעמדה של San Pedro Express נתנו לנו את הכרטיסים למעבורת וטפסים שצריך למלא לפני שנכנסים לבליז (טפסים שגרתיים) .
 את המזוודות השארנו בצד להעמסה ואז המשכנו לעמדת ההגירה שם מחתימים את הדרכונים (יציאה ממקסיקו) .
 חשוב לציין כי ישנם מיסים בעלות של 575 פזו שצריכים לשלם בעקבות יציאה ממקסיקו, אך מומלץ לבדוק אם בתשלום על כרטיסי הטיסה למקסיקו (אם הגעתם בטיסה למקסיקו) שילמתם על המיסים.
 אנחנו לא שילמנו מיסים כי הגענו למקסיקו מקובה בחברה Interjet והמיסים היו כלולים בכרטיס הטיסה.
 לאחר שפקיד ההגירה חתם לנו על הדרכון חיכינו למעבורת (לא לצפות למעבורת גדולה) ואז שמנו את התיקים בשורה (יחד עם כל מי שעולה למעבורת) וחייל יחד עם כלב עבר על התיקים.
 לאחר שסיימנו עלינו על המעבורת והפלגנו לסן פדרו.
 על המעבורת עבר דייל שהציע להמיר פזו מקסיקני לדולר בליזיאני (1 דולר בליזיאני שווה לכ9.5 פזו מקסיקני) .
 ההפלגה נמשכה כשעה ארבעים דקות עד לסן פדרו.

לאחר ההגעה לסן פדרו, החתמנו דרכונים (שם גם הפקידים לוקחים את טופס הכניסה לבליז שמילאתם) ושילמנו מס כניסה של 5 דולר בליזיאני או 2.5 דולר אמריקאי.
 לאחר כשעה ועשר דקות של המתנה חזרנו לאותה הסירה יחד עם התיקים שלנו והמשכנו לקיי קולקר, הפלגה שנמשכה כשלושים וחמש דקות.