הדס יעקובסון, מנכ"לית העמותה החדשה לצרכנות, הגישה כאמור פניה דחופה לפיה יש לבדוק, האם אל על וארקיע ניצלו את מעמדן כשחקניות הכמעט יחידות בקווי הטיסה לחו"ל, בכך שהעלו את מחירי כרטיסי הטיסה לעיתים אף במאות אחוזים, עקב המתיחות הנוכחית מול אירן ובמהלך מלחמת חרבות ברזל.
בפניה שהוגשה לרשות התחרות וכמו כן לשרת התחבורה, שר הכלכלה ויו"ר ועדת הכלכלה, מעלה עו"ד יעקובסון חשד שחברות התעופה אל על וארקיע ניצלו לרעה את כוחן כבעלות מונופול בשוק התעופה, עקב עצירת הטיסות של חברות התעופה הזרות, שהותירה את חברות התעופה הישראליות כמפעילות היחידות של חלק מקווי הטיסה לחו"ל.
עו"ד יעקובסון דורשת להכריז על ארקיע ואל על כמונופול, ולהסדיר באמצעות צווים מתאימים את פעילותן. לטענתה אל על וארקיע פעלו בניגוד לסעיף 29 א.(א) לחוק התחרות הכלכלית, תשמ"ח – 1988: "בעל מונופולין לא ינצל לרעה את מעמדו בשוק באופן העלול להפחית את התחרות בעסקים או לפגוע בציבור".
כמו כן הפניה מעלה צורך להסדיר בחוק את פעילות חברות התעופה הישראליות בעתות חירום, כאשר הן הופכות למונופול, כדי להימנע מפגיעה עתידית בציבור הטסים לחו"ל.