הכירו את חצי האי איסטריה

חצי האי איסטריה, משולש גיאוגרפי הנמתח מהקצה הצפון מערבי של קרואטיה, הוא חוויה למי שמחפש נופש באווירה מיוחדת. הפארק פליטיצה במרכז האי מוקף על ידי עשרות עיירות חוף, שכל אחת מהן מעלה את הרף לנופש מוצלח.
צוות למטייל ברשת
תמונה ראשית עבור: הכירו את חצי האי איסטריה

עדכון סטטוס קורונה נכון ל-17/04/2021

• הכניסה לקרואטיה מותרת לאזרחים ישראלים.
  • יש להציג בדיקת קורונה מה-48 השעות האחרונות.
  • חובה לעטות מסכות במרחב הציבורי.
  • התחבורה הציבורית פועלת בתפוסה מצומצמת.
  • המסעדות ובתי הקפה פתוחים, אך מוגבלים לישיבה בחוץ בלבד.
  • מרבית העסקים פתוחים, תחת הגבלות מרחק.
  • אטרקציות שונות פתוחות תחת הגבלות.
  • כל החוזרים מחו״ל צריכים להציג בכניסה לארץ בדיקת קורונה שלילית מה-72 שעות האחרונות ולעשות בדיקה נוספת עם חזרתם ארצה (תקף גם למחוסנים).
  • עבור אזרחי ישראל, ישנה חובת בידוד של 14 יום בשובם לארץ או 10 ימים בכפוף לשתי בדיקות שליליות. מחוסנים אינם צריכים בידוד.
לוגו וירוס קורונה

חצי האי איסטריה השוכן בקצה הצפוני של הים האדריאתי, מציין את הגבול המערבי של קרואטיה. חצי האי מאופיין במרחבים ירוקים ואתרי הנופש שלאורך קו החוף נחשבים פופולרים עוד מהמאה ה-19. משפחות אריסטורקטיות רבות בנו לעצמן פה בתי קיט לימי הקיץ. באי עשרות אתרים היסטוריים מתקופת האימפריה הרומית.

בפנים האי אפשר לטייל בפארק פליטיצה. נמל טיירסטה (איטליה) שבמפרץ גובל בחצי האי מצפון מערב. עיירת הנופש הפופלרית בצפון מערב האי נקראת אומאג Umag (או Umago) הנמתחת על פני 20 קילומטרים. האטרקציות המרכזיות בעיירה מרוכז ובעיר העתיקה שמרוצפת באבנים חלקות. לאורך קו חוף פזורים מפרצונים רבים ולא חסרים חדרי אירוח. כמו כן ישנם אתרי קמפינג ושטחים לחניית קרוואנים שנחשבים מסודרים מאוד. אומאג ידועה גם במרינה ובמרכז הטניס הנילאומי המארח את תחרות הטניס הפתוחה של קרואטיה מידי חודש יולי. מספר הטלפון של לשכת התיירות המקומית הוא 741363. מספר הפקס: 741649.

קצת דרומית ל-Umag ישנה העיירה הקולונאילית-רומאית פורץ` (Porec). זוהי עיירת הנופש הגדולה ביותר בחצי האי איסטריה. בעיר העתיקה ניתן למצוא כמה טירות שעדיין עומדות על תילן וכו מבנים היסטורים מלפני 2000 שנים ויותר. המקום מפורסם גם בזכות השימור המדהים של המוזיאקות מהמאה ה-6 בבזיליקת סנט Euphrasius השולטת בנוף העיר העתיקה. הכניסה לבזיליקה אינה כרוכה בתשלום, אם כי מקובל להשאיר תרומה בתום הביקור. בביקורכם בעיר כדאי שתטעמו מהיין המובחר של העיירה, מהגבינות, הזיתים ושאר המטעמים המקומיים. מדרום לעיירה ישנם שני מפרצים שנקראים לגונת המפרץ הירוק (Zelena) ולגונת המפרץ הכחול (plava). בשניהם מרינה, אתרי קמפינג, מרכזי קניות ואירוח. סוכנויות נסיעות מקומיות מציעות סיורים לונציה הסמוכה, לאיים של Briuni ולעיירה פולה.
כתובת לשכת התיירות המקומית:
Zagrebacka 9
טלפון: 451293
פקס: 451665

דרומית יותר (לאורך קו החוף) ישנם מספר אתרי נופש המרוכזים ב-Rovinj וב- Vrsar ובנוסף ישנם עוד כמה איים קטנים המפוזרים לאורך החוף. Rovinj (או Rovigno) הינה עיירה ציורית יפייפה עם רחובות צרים מרוצפים אבנים חלקות. בעיירה נמצאת קתדרלת סנט Euphemia (משנת 1736) המפורסמת הנחשבת לגבוהה שבכנסיות הקיימות באיסטריה. גובהה 60 מטרים. בעיירה בתי קפה ומסעדות לרוב, גלריות, מוזיאון, אקווריום ונמל דייגים משגשג. קו החוף מפורץ מאוד ויוצאות ממנו לשונות יבשה. כמו כן לאורך החוף ישנם מספר אתרים אקולוגים מרשימים בינהם הפארק Punta Corente-Muntrav,וארכיפלג St. Andrea, ביצת פאלוד, Limski kanal Fjord ומערת Monfiorenzo. כ-15 דקות שיט מ- Rovinj נמצא האי האדום (Crveni Otok) שנחשב לגן עדן עלי אדמות עבור נודיסטים. לשכת התיירות נמצאת ב- Obala P. Budicina
טלפון: 811566
פקס: 816007

אתר נופש נוסף ישנו בורסאר,(Vrasar Orsera). אתר הנופש מציע סוגי אירוח שונים- החל ממלונות, דירות נופש, קמפינגנים וכלה בבתים פרטיים. בקצה הדרומי של חצי האי שוכנת העיר פולה Pula עם היסטוריה בת 3000 שנים. בתקופת האימפריה האוסטרו-הונגרית היה לעיר מעמד חשוב משום ששימשה כמעגן הראשי לצי האוסטרי . כיום העיר ידועה בזכות האמפיתאטרון הרומי השמור להפליא, אשר נבנה בסביבות שנת 80 לספירה. בקיץ נערכים בו פסטיבלים של האופרה של פולה ובשאר ימות השנה מתקיימים בו ארועים שונים. אתרים מעניינים נוספים בעיר הם הקשת של סרגיי, מקדש אוגוסטוס, הקתדרלה והכנסייה הפרנסיסקנית. במשך השנים העיר שימשה מקור השראה לסופרים ומלחינים רבים. יש בה שילוב מיוחד בין עבר להווה, בין חדש לישן. לשכת התיירות נמצאת ב- Matka Laginje 7 טלפון: 212987.פקס: 211855.

מפולה, אם נעים צפונה ומזרחה מגיעים למדולין Medulin (או Medolino) הידועה גם בשם מוטילה העתיקה ול- Rabac, כפר דייגים עתיק שנתגלה ע"י הסופר פרנסיס בורטון ב-1876. הסופר כתב ספרון על המקום ועל חצי האי ובעקבות כך החלו לזרום לכאן אירופאים מכל רחבי היבשת. באתו הזמן, פחות או יותר החלו משפחות אריסטורקטיות מוינה לבנות וילות אירוח בעיירה אופטיה (opatjia) שעסקי התיירות בה פורחים גם בימינו. אתרי הנופש של איסטרה והאיים מהווים יעד פופולרי והיצע ורמת השירותים המוגשת לתייר המערבי רבה טובה למדי, ומותאמת גם לחובבי השחיה והשיזוף בעירום. אם אינכם רוצים להגיע לחופים נודיסטים התרחקו מאזורים בהם מופיע השילוט עם הסימן FKK. תנועה מזרחה לכיוון פנים היבשה לאזור ההרי מקדם אותנו לעבר פנינת חן קסומה, קי הפארק הלאומי פליטביצה בו 16 אגמים והאבה מאוד מפלים.

תחבורה לאזור:שדה התעופה הבינלאומי של קרואטיה נמצא בבירה זאגרב אך השדה רחוק ולכן עדיף לטוס דווקא דרך לובליאנה שבסלובניה. אפשר גם לטוס לרייקה שגם בה שדה בינלאומי בו נוחתות הטיסות של הדילים לאופטיה ופולה. דרך נוספת להגיע לכאן היא לטוס לשדה התעופה המקומי של פולה או לטוס לונציה ומשם להמשיך ברכבת לטרייסטה ומשם לחצות לאיסטרה. מאיטליה אפשר להגיע במעבורות המקשרות בין אנקונה, בארי, טרייסטה ו- Adriatica ל- Porec ואף לספליט ודרוברובניק.

עדכון סטטוס קורונה נכון ל-17/04/2021

• הכניסה לקרואטיה מותרת לאזרחים ישראלים.
  • יש להציג בדיקת קורונה מה-48 השעות האחרונות.
  • חובה לעטות מסכות במרחב הציבורי.
  • התחבורה הציבורית פועלת בתפוסה מצומצמת.
  • המסעדות ובתי הקפה פתוחים, אך מוגבלים לישיבה בחוץ בלבד.
  • מרבית העסקים פתוחים, תחת הגבלות מרחק.
  • אטרקציות שונות פתוחות תחת הגבלות.