תעשיית התיירות באיטליה, אחת מהגדולות בעולם, נלחמת בתופעת הביקורות המזוייפות הגואה בענף. במסגרת הצעת חוק חדשה שעלתה לאחרונה לשולחן הדיונים, הרשויות מבקשות לשים סוף למניפולציות בחוות דעת על עסקים, בתי מלון ואטרקציות תיירותיות.
הצעת החוק האמורה, שזוכה לתמיכתה של שרת התיירות של איטליה, דניאלה סנטנצ'ה, מבקשת להטיל אחריות על אתרי ביקורות נסיעות כמו Tripadvisor לוודא שכל מי שהשאיר ביקורת באתר תיירות, אכן ביקר במקום ואינו מקבל תשלום כדי לכתוב הערכות חיוביות.
בתוך כך, כל תייר שישאיר חוות דעת על נותן שירות בתחום התיירות, יתבקש לאמת את הביקורת שנתן באמצעות תעודה מזהה וידרש להוכיח שביקר במקום תוך שבועיים מכתיבת חוות הדעת. במקביל, החוק החדש יאפשר לגופי תיירות לבקש הסרה של ביקורות גרועות לאחר שנתיים, בהינתן הוכחה שהבעיה עליה דווח בביקורת טופלה.
החוק, שצפוי לעבור בשני בתי הפרלמנט ללא התנגדות, נועד לצמצם תחרות בלתי הוגנת, לחסום פרסומות סמויות ולמנוע הונאות, כך על פי טיוטת הצעת החוק. "מדובר בצעד חשוב להגנה על העסקים שלנו", אמרה סנטנצ'ה כשהציגה את החוק. "אנחנו ממשים את המחויבות שלנו בהגנה על המרקם היזמי של התיירות האיטלקית על ידי הבטחת שוק הוגן ושקוף".