שלג לגולשי סקי וסנובורד

סלבה גרדנה - מידע שימושי על העיירה

ואל גרנדה, אתר הסקי שבו שוכנות שלוש עיירות יפהפיות: סלבה גרנדה, אורטיזי וסנט קריסטינה, מציע יופי של פסגות הרים מושלגות המסתיימות בתוך עמק מיוער, בתים כפריים ואוכל בסגנון טירולי. זהו מקום מושלם לבילוי משפחתי, זוגי ואף לקצת שופינג.
מערכת אתר למטייל
תמונה ראשית עבור: סלבה גרדנה - מידע שימושי על העיירה
Shutterstock/Taiga

עדכון סטטוס קורונה נכון ל-10/10/21

• נכון לתאריך עדכון זה, איטליה הוגדרה כמדינה כתומה.
  • מי שחוסן במנה השלישית ועבר שבוע, או מי שהחלים או חוסן במנה השניה בחצי השנה האחרונה, פטור מבידוד בחזור מאיטליה.
  • כל השבים מאיטלה שאינם עונים על קרטריונים אלו, נדרשים לבידוד של שבועיים, אותו ניתן לקצר לשבוע לאחר שתי בדיקות קורונה שליליות.
  • תיירים מישראל שיכולים להציג תעודת חיסון או בדיקת קורונה שלילית, לא יידרשו לבידוד עם הנחיתה. לא- מחוסנים יידרשו לבידוד של 10 ימים עם הנחיתה.
  • לפני היציאה מישראל יש למלא ולשלוח טופס הצהרת נוסע ליציאה מישראל לינק .
  • לפני העליה למטוס יש למלא להדפיס ולקחת איתך טופס כניסה לרשויות האיטלקיות לינק
  • חובה לעטות מסכות במקומות סגורים ובתחבורה ציבורית.
  • המסעדות ובתי הקפה פתוחים, תחת מגבלות.
  • מרבית העסקים פתוחים, תחת הגבלות.
  • ישנו עוצר לילי בין השעות 00:00-05:00
  • כל החוזרים מחו״ל צריכים להציג בכניסה לארץ בדיקת קורונה שלילית מה-72 שעות האחרונות ולעשות בדיקה נוספת עם חזרתם ארצה (תקף גם למחוסנים).
לוגו וירוס קורונה
גולשים יקרים, אנו עושים כמיטב יכולתנו להציג כאן את המידע העדכני ביותר האפשרי. כיוון שהמצב משתנה באופן תכוף, המידע המוצג כאן הוא להתרשמות בלבד ואינו מחייב. לקבלת מידע מחייב על מצב ומגבלות הקורונה ביעד הנסיעה שלכם, יש לפנות אל חברת התעופה/חברת הנסיעות או רשויות המדינה ביעד הנסיעה שלכם. תודה!

נא להכיר סלבה גרנדה

בעמק ואל גרנדה שהוא חלק ממרחב הגלישה האיטלקי העצום סלה רונדה יש שלושה כפרים עיקריים - הגדול והראשון שבהם הוא אורטיזי (Ortisei), השני הוא סנטה קריסטינה (St. Christina) והשלישי סלבה גרדנה (Selva Gardena). אורטיזי היא העיירה הגדולה והתוססת שבהן ויש בה מגוון רחב יותר של אפשרויות בילוי.

סקיסקי

העיירה אורטיזי היא כפר טירולי קטן ומטופח עם נוף הרים מדהים. אורטיזי היא העיירה המומלצת למגורים למגיעים לסלבה גרדנה. היא מציעה מחירים נמוכים, מגוון אפשרויות בילוי ויופי כפרי מיוחד. העיירה סאן קריסטינה מאוד קטנה ואין בה הרבה חנויות. התושבים בסנט קריסטינה עוסקים ברובם בתיירות חורף ובקיץ מפתחים את אומנות העץ. לכן, כמעט בכל מקום בעיירה, ישנם פסלים מעץ, בגדלים שונים.

הגעה לסלבה גרדנה

שדות התעופה הקרובים לאתר הם: ורונה (180 ק"מ), ברשיה (230 ק"מ), מינכן (330 ק"מ ומילאנו (350 ק"מ). בגרמניה - ניתן לנחות במינכן (300 ק"מ), שהיא בגדר חובה, למי שמגיע עם רכב - מחירי ההשכרה זולים ורק בה מקבלים צמיגי חורף, ההכרחיים לנהיגה בכבישים ההרריים. אופציה נוספת היא טיסה מרומא לבולצאנו שנמצאת במרחק 40 קילומטר מסלבה גרדנה.

• הגעה ברכב: הנסיעה ממילאנו לאתר אורכת כ-4 שעות, 350 ק"מ, 310 מתוכם על אוטוסטרדות מהירות.
  • הגעה בתחבורה ציבורית: הרכבת לא מגיעה ישירות למקום, אך ניתן לרדת בתחנות בערים Chiusa, Bressanone או Bolzano ומשם יש אוטובוס, כל שעה, לואל גרדנה. לגבי זמני ומיקום הרכבות ניתן להיעזר באתר www.ferroviedellostato.it

פעילויות נוספות באתר

טיולי הליכה, מסלולי רכיבה למרכבה רתומה סוסים על מסלולי השלג, טיול מזחלות בלילה. ניתן לטפס על הרים בהדרכות אלפיניסטיות וכן לצנוח במצנחי רחיפה. כמו כן יש הוקי, החלקה על קרח ומכון כושר.

מסלולי טיול באזור

יום טיול בדולומיטים, רכס ההרים הגבוה בצפון איטליה בין העיר בולזאנו (Bolzano) במערב ועד קורטינה די אמפזו (Cortina d’Ampezzo). הנוף מתאפיין בהרים מצוקיים ותלולים ומתחתם מדרונות מיוערים. הנקודות המעניינות ביותר הן: עמק גרדנה, העיר אורטיסי, מעבר סלה, קנזאי ופסגת המרמולדה. טיול לאגם טובל - לאחר הטיפוס על רכס המרמולדה, סעו לאורך האגם, לרוחב הרכס, עצרו בבולזנו וטפסו עם הרכבל לעבר יער האבן. משם לחלק המערבי של הדולומיטים לכיוון מדונה די קאמפליו. עצרו בעמק נון באגם טובל (Lago di Tovel).

רוצה לקרוא עוד על סלבה גרדנה? הנה כמה קישורים נוספים שיעניינו אותך:

עדכון סטטוס קורונה נכון ל-10/10/21

• נכון לתאריך עדכון זה, איטליה הוגדרה כמדינה כתומה.
  • לפני היציאה מישראל יש למלא ולשלוח טופס הצהרת נוסע ליציאה מישראל לינק .
  • לפני העליה למטוס יש למלא להדפיס ולקחת איתך טופס כניסה לרשויות האיטלקיות לינק
  • חובה לעטות מסכות במקומות סגורים ובתחבורה ציבורית.
  • המסעדות ובתי הקפה פתוחים, תחת מגבלות.
  • מרבית העסקים פתוחים, תחת הגבלות.