משפחת שפירא ברפוחיו

תמונה ראשית עבור: משפחת שפירא ברפוחיו

בית אחוזת פפגיו

03/07/03

אתמול נסיתי להחזיק את עדי ערה. הג`אט לג משכים אותנו כבר בארבע בבוקר והלילה, הלילה השלישי למסענו, החלטתי למשוך בתחבולות את השעות. בערב התכנסה מול האח חבורת ישראלים שחזרה מהר הגעש קטופקסי. לא היה צורך ביותר מכך. בעשר בלילה עוד היו הילדות עירניות מתמיד והבוקר, חרופות. יצאתי מוקדם כדי ללכוד את קרני השמש על בית אחוזת פפגיו ולהריח את ריחות הבוקר. ערן, הבעלים, קידם אותי עם כוס קפה בחלב הישר מעתיניה של לופו, פרת המשק. בעוד שעה כבר נהיה בדרכנו לקטופקסי בניצוחו של יפתח, המתנדב בחווה. הערפל הכבד לא הבטיח טובות אך מזג האויר ההפכפך והרבה מצב רוח הותירו בנו תקוות.

יצאנו מהרכב בחניון הממוקם בגובה 4600 מטר, הישר לסופת אבק וגשם כפורי. עננים ציירו לרגלינו מערבולות מהירות ובתוך ערפל הענן יכולנו לראות מעלינו את הרפוחיו הצהוב, לשם מועדות פנינו. טקס העליה על ארבע שכבות היה מקפיא ונראה היה שידרשו לעדי אבנים בכיסים כדי שלא תתרומם עם הרוח. תחילת הטיפוס היתה קשה. היה ברור שעבור עדי, ההתאקלמות לגובה עדיין לא הושלמה. ירדתי איתה לרכב, ומשהתאוששה, מיניתי אותה לצוות הבסיס והצטרפתי במעלה השפך לכוחותינו למעלה. נשמע קל, אך הטיפוס לווה בלא מעט עצירות ביניים כשמזג האויר ממאן להשתפר.

אל הקטופקסי

מצאתי בבקתה את מאי ועדי עסוקות בשיחה עם בנות שלוש עשרה מקיטו המבלות במחנה קיץ יוקרתי. מראה סוריליסטי היה כשהחלו פתאום לשיר לכבודנו בעברית בהרמוניה מושלמת ביחד עם מורתם. מזג האויר גילה לנו טפח שמיים כחולים ופסגתו המושלגת של הקטופקסי התנשאה מעלינו לפרקים. יפתח הוביל אותנו למצבור מהמם של נטיפי קרח נחבא במעלה הקרחון. הדרך חזרה לוותה במנות שמש הולכות וגדלות והצצות לנוף מרהיב שבא והלך. תוך שאנו מדלגים מטה על מתלול החול, נחלשה מעט הרוח ואיפשרה דהירה באופנים אל העמק. הבנות ליוו הפעם מהרכב. למטה, בלגונה יפה, בינות סוסי פרא, חשף ההר את הדרו מול שמיים כחולים, מותיר בי התפעמות מכוחו הרב ורצון לטפס עליו שוב. הפעם עד לפסגתו.

נסיעה קצרה ואנו שוב בפפאגיו מבעירים את האח לאחר מקלחת חמה. בשבע בערב כבר נפלנו שדודים למיטות. שוב חזר הג`ט לג...