שלג לגולשי סקי וסנובורד

סקי בפמפורובו: 10 סיבות להגיע לאתר המפתיע בבולגריה

עם לוקיישן מזמין, אפרה סקי תוסס, מלונות מפנקים בניחוח כפרי ומרחק טיסה קצר, אתר הסקי פמפורובו הוא יעד משתלם לגולשים מתחילים ומשפחות. הנה 10 דברים שכדאי לדעת על אחד מאתרי הסקי הפופולאריים בבלקן
קורן דור, ארקיע
תמונה ראשית עבור: סקי בפמפורובו: 10 סיבות להגיע לאתר המפתיע בבולגריה
Pamporovo resort ©

עדכון סטטוס קורונה נכון ל-14/06/2021

• כניסה לבולגריה מותרת לאזרחים ישראלים, בהצגת בדיקת קורונה שלילית, בתוקף מ-72 שעות לפני מועד הטיסה.
  • חובה לעטות מסכות במרחב הציבורי.
  • התחבורה הציבורית פועלת כסדרה.
  • המסעדות ובתי הקפה פתוחים.
  • מרבית העסקים בבולגריה פתוחים.
  • כל החוזרים מחו״ל צריכים להציג בכניסה לארץ בדיקת קורונה שלילית מה-72 שעות האחרונות ולעשות בדיקה נוספת עם חזרתם ארצה (תקף גם למחוסנים).
  • עבור אזרחי ישראל, ישנה חובת בידוד של 14 יום בשובם לארץ או 10 ימים בכפוף לשתי בדיקות שליליות. מחוסנים אינם צריכים בידוד.
לוגו וירוס קורונה

פמפורובו (Pamporovo) הוא אחד מאתרי הסקי הגדולים בבולגריה. האתר כולל 65 ק"מ של מסלולי סקי במגוון דרגות קושי ובמיקום מקסים - דרום הרי רודופי, בטווח הגובה 1,620 עד 1,925 מטרים מעל פני הים. האתר מומלץ במיוחד לגולשים מתחילים, שיוכלו לשפר את ביצועיהם באחד מבתי הספר ללימוד סקי וסנובורד, וללמוד טריק או שניים בסנופארק.

כמו כל אתר סקי שמכבד את עצמו, גם פמפורובו מציע סצנת אפרה סקי מקומית, עם טברנות בולגריות אותנטיות, פאבים ומועדונים, הופעות חיות, וגם ספא ובתי קזינו מושקעים. האתר נחשב לאלטרנטיבה זולה יחסית בהשוואה למערב אירופה, וזאת מבלי להתפשר על הפינוקים והבילויים האופייניים לחופשת סקי.

1. באתר 65 ק”מ של מסלולים

תשתית המסלולים של פמפורובו מציעה תנאים אידיאליים לגולשים מתחילים ובינוניים, שיוכלו לגלוש על פני 65 ק"מ של מסלולים, מתוכם 30 ק"מ שעוברים ביער יפהפה, בסמוך לכפר הציורי מוגלה (Mugla). באתר 19 מסלולים שנחלקים באופן הבא: חמישה מסלולים ירוקים, ארבעה כחולים, שבעה אדומים ושלושה שחורים. אורכו של המסלול הארוך ביותר באתר הוא 5.1 ק"מ. 21 מעליות סקי מקשרות בין חלקי האתר השונים, ואין מה לדאוג לגבי התחזוקה – כיסוי השלג במסלולים הוא טוב מאוד, תודות למערכת תותחי השלג היעילה. לצפייה במפת המסלולים בפמפורובו »

2. יש גם סנופארק וקרוס קאנטרי

פמפורובו מציע כ-38 ק"מ של מסלולי קרוס קאנטרי, וגם סנופארק עם מסלול חצי צינור (Half-pipe) ועוד כמה מכשולים ואתגרים לגולשים מתקדמים וחובבי אקסטרים. כמו כן, קיים מסלול ייחודי שמואר בין השעות 18:00-22:00 לסקי לילי חוויתי.

3. מקום משתלם ללימוד גלישה

בפמפורובו בית ספר ללימוד סקי וסנובורד, עם למעלה מ-100 מדריכים. בדומה לאתרים אחרים במזרח אירופה והבלקן, התעריפים נוחים במיוחד ולא כדאי לוותר על הדרכה. משפחות יגלו גן סקי לילדים בגילאי 4-7 ובית ספר שבמסגרתו ניתן ליהנות משיעורי סקי פרטיים או קבוצתיים לגילאי 7-12. כמו כן, משמרות סקי מפטרלות במסלולים ותורמות לבטחון הגולשים המתחילים.

4. מזג אוויר נוח לאורך העונה

אוהבים לגלוש תחת השמש? ודאי תשמחו לשמוע שפמפורובו נהנית מכ-100 ימי שמש בשנה, כך שרוב הסיכויים שהאתר יתפקד גם אם קר ובהיר. הטמפרטורה השנתית הממוצעת באזור עומדת על 5.5 מעלות. עונת הסקי נמשכת בין אמצע דצמבר לאמצע אפריל, כך שיש מספיק זמן לגלוש כאן בשיא החורף ואפילו לקראת האביב.

5. להתפנק במלונות יוקרה במחיר שווה

נבחרת המלונות של העיירה מפרגנת לגולשים, באירוח אקסקלוסיבי עם ניחוח כפרי. תמצאו כאן קומפלקסים של דירות יוקרה בשיק אלפיני, כמו Kamelia Apart, ועד מלונות 5 כוכבים כדוגמת
Orlovetz – מלון שזכה בפרסים על מבנהו הארכיטקטוני המיוחד. המלונות הטובים באתר מצוידים במתקני נופש מפנקים, לרבות בריכות שחייה מחוממות, חדרי עיסוי, סאונה, ג'קוזי, וגם מסעדות בסגנון ים תיכוני.

6. אפרה סקי אותנטי עד השעות הקטנות...

בבולגריה יודעים לחגוג. מרחק קצר מהמלונות תחשפו לאוסף מגוון של פאבים ודיסקוטקים עם מוזיקה חיה, מכונות קריוקי, שולחנות ביליארד ובר קוקטיילים. כדאי לבדוק את Plan b בו נערכות הופעות חיות בכיכובם של הרכבים מקומיים, ואם אתם מחפשים מסיבות – קפצו לרקוד במועדון Sogo או ב-Night Flight disco bar.

7. שופינג זול ואותנטי

בולגריה נחשבת לוקיישן מצוין לקניות בזול, ובפמפורובו תוכלו לממש את חדוות השופינג במרכזי הקניות הבולטים שבה. כאלה, למשל, הם מרכזי הקניות בקומת הקרקע של מלון Perelik ובמלון Murgavets, שכוללים חנויות לבגדי וציוד סקי, קרמים טבעיים, כלי קרמיקה בעבודת יד, תכשיטי כסף, בובות דקורטיביות ועוד שלל “מציאות” מקומיות.

8. מהמרים על המזל

מי מכם שבעניין ההימורים, יוכל לפשוט בסוף היום את ביגוד הסקי ולקפוץ לאחד מבתי הקזינו במלונות העיירה, שם תוכלו לנסות את מזלכם במכונות מזל, רולטות, משחקי בלאק ג'ק, פוקר ועוד. אחד המומלצים הוא הקזינו של מלון Royal Lodge, בו מגוון משחקים רחב ובר אלכוהול משובח.

9. ממעיינות חמים ועד מנזר מופלא

מעבר לגלישה, יש הרבה מה לראות בסביבה גם בעונה הקרה. אפשר לעשות גיחה קצרה במרחק 35 ק"מ, לעיירה דווין (Devin), שמפורסמת במעיינות מינרליים תחת כיפת השמיים. ניתן גם לצאת לסיור מודרך במנזר Bachkovo, השני בגודלו בבולגריה, שממזג בין תרבות ביזנטית, בולגרית וגיאורגית ומשופע ציורי קיר מרשימים ומוזיאון מסורתי מקסים.

10. סקי קרוב לבית

אפשרויות ההגעה לאתר הסקי פמפורובו מרובות. הפתרון הנוח ביותר, הוא להגיע במסגרת חבילת סקי של חברת ארקיע, שכוללת את הטיסות הישירות וההעברה משדה התעופה לאתר. מי שיבחר להרכיב חבילה באופן עצמאי יוכל לסגור טיסה ישירה עם אחת מחברות התעופה: Wizz Air, Bulgaria Air ואל-על, שטסות באופן תדיר לסופיה בירת בולגריה. הטיסות הישירות אורכן קצת פחות משלוש שעות. מסופיה ניתן להגיע לפמפורובו בנסיעה של כשלוש שעות, אם באמצעות שאטל אקספרס בעלות של 7 יורו לאדם (בכיוון אחד), או עם רכב שכור.

אתר הסקי פמפורובו הוא בהחלט פתרון לחופשת סקי נוחה ולא יקרה. מסלולי הגלישה מתוחזקים היטב על רקע של רכס הרים מרהיב. בנוסף, יש בעיירה אפרה סקי שכולל מגוון בילויים, וגם מבחר מלונות מפנקים במחירים משתלמים ביותר.

הכתבה באדיבות חברת ארקיע.

עדכון סטטוס קורונה נכון ל-14/06/2021

• חובה לעטות מסכות במרחב הציבורי.
  • התחבורה הציבורית פועלת כסדרה.
  • המסעדות ובתי הקפה פתוחים.
  • מרבית העסקים בבולגריה פתוחים.