מסלול ארוך באנקורג'

עמית פ.

”מסלול טיול באלסקה“

קרא עוד

1.הגעה לאנקורג` בטיסה - 2 לילות. 2. נסיעה דרומה לחצי האי קינאי להומר – 256 מייל -2 לילות.

3. חזרה לעבר סיוארד – 245 מייל, 2 לילות. לקחנו שייט בקנאיי פיורדס (אמנם חזרנו בקרוז לואנקובר אולם שייט בספינה יותר קטנה מאפשרת לצפות ביותר בעלי חיים וכן להתקרב לקרחונים המתנפצים לים).

4. נסיעה צפונה – מעבר דרך אנקורג`- המשך עד העיירה טוקיטנה (שער יציאה לטיסות מעל הדנאלי) - 250 מייל. לילה. לקחנו טיסה מעל הר המקינלי הגבוה בצפון אמריקה מעל 6000 מ` (עם מסיכות חמצן).

5. נסיעה לדנאלי, 226 מייל, לינה באיזור. יש אפשרות לקחת אוטובוס לתוך הפארק כ-8 שעות נסיעה באוטובוס סטייל שנות הששים - שבעים כדי לצפות בבעלי חיים. אנו ויתרנו בגלל המלצה מאד חמה של חברים. נכנסנו להופעה - Alaska Cabin Nite Dinner Theatre.

5. צפונה לפיירבנקס , 240 מייל (כולל מרחצאות), לינה. ביקור במכרה זהב, נסיעה של 60 מייל לצפון מזרח למעיינות החמים, צינור הנפט, המוזיאון באוניברסיטה.

6. בשעות הערב ירדנו דרומה על ריצ`ארדסון הייווי עד לדלתה ג`אנקשן ללינה, כדי להקל על הנסיעה הארוכה ביום המחרת לעבר מקארתי. 142 מייל ( כולל הנסיעה למכרה).

7. נסיעה למקארתי קניקוט 280 מייל, 2 לילות. תחילה הבהרה, הנסיעה על דרך מקארתי 60 מייל זו דרך עפר וחברות השכרות הרכב בדרך כלל לא מאשרות נסיעה על דרך זו. בעבר הגשרים והדרך בחלקה עברו על שרידים של פסי רכבת (אדנים) שמסמרים בלטו מהם וגרמו לתקרים. אנו לא נתקלנו בזה. כנראה שהאגדה ממשיכה. ממליץ בחום להזמין מקום בקניקוט לודג` לפחות יומיים לא זול. רצוי לקרוא חומר על שתי העיירות (מוסיף לחוויה). לקחנו מדריך פרטי לחצי יום סיור על קרחון – חוויה מדהימה (לא קשה). אפשרות לטיסה מעל פארק סנט ריינגל, שמעתי שיותר יפה מאשר בדנאלי. ביקור במפעל הנחושת שנסגר ב-1940 ולשמוע את כל ההיסטוריה של האיזור.

8. המשך נסיעה לואלדז, 185 מייל, לינה. הדרך לואלדז מדהימה אגמים, קרחונים, מפלים על הכביש ללא מאמץ. בואלדז יש אפשרות לקחת שייט בדומה לשייט בסיוארד, או לחזור לוויטאר עם הרכב על גבי מעבורת ומשם שעה נסיעה לאנקורג`. אנו לא עשינו זאת היות והיה לנו זמן ורצינו לעלות על עוד קרחון בשם מטנוסקה שמצא בחצר האחורית של תושב המקום.

9. נסיעה חזרה לאנקורג`, 326 מייל, 2 לילות נוספים.

10. ירידה לסיוארד באוטובוס שהזמנו כחודשיים מראש. עליה לקרוז של חברת Celebrity 7 ימים לואנקובר. השייט היה נהדר אין מילים. המסלול שלנו היה לסקאגווי, ג`ונו בירת אלסקה, קצ`יקאן ן- Icy Strait Point. שמעתי שרצוי לקחת מסלול שכולל את Glaicer Bay. יש אפשרות לקחת סיורי חופים שאינם זולים. אנחנו אחרי השבועיים באלסקה ולאחר שראינו את הסיורים ויתרנו ועשינו סיורים יפים באופן עצמאי.

הטיפ עזר לך?
תמונת הפרופיל של אנונימי
אנונימי

”כמה המלצות לאלסקה לצעירים עניים“

קרא עוד

אם אין לכם את הכסף לטייל באלסקה, אז תראו איך עושים את זה בזול. לא לוקחים שייט אלא טיסה! כמה שתזמינו מוקדם יותר בארה``ב, ככה זה יצא זול יותר, כמו כן אל תטוסו בסופ``ש, צרפתי לינק עם אתר ישראלי שיתן לכם את הטיסות הכי זולות (הלוך חזור 250 דולר).

באנקורג` אתם הולכים לישון בהוסטל (נקרא SPENARD) חפשו אותו בלונלי פלנט. בהוסטל הזה יש כל מה שאתם צריכים כולל מטבח ומלא אוכל משותף שנשאר. באלסקה אפשר לישון גם באוהלים בקיץ, כן, כן ומלא עושים את זה.

למרות שבאנקורג` אין יותר מידי מה לעשות היא נקודת מוצא מצויינת לאזור, ולמרות זאת אפשר גם בה להנות: פאבים מצויינים וגם אפשרות להשכיר אופניים או רכב. ועכשיו לאקשן: אז למה באתם לאלסקה אם לא לראות קרחונים, דובים את אורות הצפון, לעשות שייט קיאקים, מזחלות שלג, סקי ולדוג סלמונים?

אז זהו שיש המון לראות ולעשות: אפשר ללכת לראות מליון קרחונים כמו כל התיירים או שאפשר לטפס עליהם. במקרה זה לא צריך להיות מטפס קרחונים כי לא באמת תטפסו עליהם אלה תלכו עליהם. באנקורג` יש חנות שאפשר לשכור בה ציוד הליכה על קרח, שוכרים נעלי קרח עם דוקרנים, גרזן קרח ולוקחים כפפות (צריך רק להיזהר מחריצים בקרח) כשאתם הולכים צריך להקפיד לנעוץ את הנעל חזק בקרח ולהיזהר לא לנעוץ את הדוקרנים ברגל השניה שלכם (קורה), אפשר גם לצאת בסיור מאורגן על הקרח אבל כבר דיברנו שזה טיול לעניים. אפשר לשכור באנקורג` גם קיאק! ולקחת אותו על הרכב השכור שלכם.

דובים תראו בכמויות אבל צריך לקחת תרסיס נגדם! (אם ישנים בחוץ האוכל עלול למשוך אותם אליכם). אורות הצפון זה בחינם אבל צריך שעות של המתנה כל לילה עד שבסוף תראו אותם (יותר נפוץ בחורף). בנוסף למדריך הרגיל של לונלי פלנט לאלסקה יש מדריך ``להם``- מדריך נוסף של טרקים באלסקה, שפשוט כולם שם מדהימים!

לאלסקה אפשר להגיע מיוני עד ספטמבר, כאשר ספטמבר הוא החודש הכי סבבה כי אין כמעט תיירים ואלסקה שלכם, אבל חלק מהכבישים עלולים להיות סגורים וכבר אין מזחלות שלג וקיאקים. יש אפשרות ממש ממש מגניבה וזה להשאר בהוסטל כל החורף (שלהזכיר לכם הוא חשוך כל היממה) זה מן קטע כזה של מלא בנות ובנים שמגיעים לאלסקה בחורף להעביר ביחד את החורף של מינוס 30 מעלות ביחד).

אני הגעתי עם כרטיס חיוג מאד זול שקניתי בקליפורניה והוא עבד כאן, בחלק מהמלונות יש אינטרנט חינם (יש המתפלחים אליהם) ובחלק זה עולה כסף!

הטיפ עזר לך?

מתוך הבלוגים - פוסטים על מסלול ארוך באנקורג'

אין עדיין פוסטים על מסלול ארוך באנקורג'.