היינו באיי סאן בלאס בחודש ספטמבר, 2010.‬ ‫היה לנו מאוד קשה למצוא מידע על האיים מראש, כדי לנסות לברר איזה אי לבחור וכו׳. כדי לשפר את המצב, החלטתי לפרסם כאן ריכוז מידע על האיים.‬

‫דבר ראשון - אתם בטח כבר יודעים שמדובר באוסף איים טרופיים, שמנוהלים ע״י שבט אינדיאני בשם קונה. האיים קטנים ויפים, החופים מדהימים, ובאמת מדובר על חוויה אחרת - שהייה על אי בודד, בבקתה על החוף, כמו בסרטים...‬
‫אני הצלחתי לאסוף מידע על 7 איים שונים (על חלקם יותר ועל חלקם פחות) - מקווה שיעזור לכם ושאנשים נוספים יוסיפו מידע כאן בתגובות.‬

‫האיים האהובים ביותר על הישראלים הם פרנקלין ורובינזון (עוד על כך בהמשך).‬
‫אחד הדברים שחשוב להבין זה שלמרות שיש שמות שונים ל״איים״, לא תמיד מדובר באמת באיים שונים. למשל - רובינזון, אינה, פרנקלין ואירון נמצאים למעשה על אותו אי.

אנחנו ניסינו להגיע למקום מבודד יותר ולא לאחד הפופולריים ולכן בחרנו באינה שלא שמענו עליו מראש. בסופו של דבר גילינו שכאמור מדובר באותו אי כמו רובינזון... בשביל הפרופורציה - באי שלנו היו בזמן ששהינו בו בערך 15 ישראלים בכל נקודת זמן (מתחלפים עם הימים שעוברים) ועוד כמות דומה של לא ישראלים. להבנתי על פרנקלין יש בערך פי 2 אנשים (הוא האהוב ביותר על הישראלים). ה״איים״ (על אותו האי) מחולקים בינם פשוט ע״י הפרדה בין קבוצות הבקתות.‬
‫סה"כ אינה הוא אי נחמד, שמגיעים אליו לא מעט ישראלים. החוף לפעמים לא כ״כ נקי והבקתות היו קצת קרובות מדי זו לזו. הבקתות לא היו ממש על החוף, אלא מעט מרוחקות יותר. יש מקלחת עם מים זורמים, שירותים עם אסלה (הדחה עם דלי מים‬
 לגבי אוכל, גאוות המקום היא בהגשת לובסטרים מדי ערב. כיוון שאנחנו לא אוכלים מאכלי ים, התאכזבנו מכך שביומיים שהיינו שם לא הייתה אופציה לעוף. אופציה צמחונית - אורז ומעט ירקות/עדשים. חלק מהזמן היה טונה. כדאי להביא תוספות אוכל מראש ליתר ביטחון (להבנתי זה ככה בכל המקומות, למרות שהבנתי שבחלקם אין לובסטר ויש יותר עוף). בתקופה שהיינו שם, המחיר היה 25 דולר לבן אדם ללילה (המחירים כוללים 3 ארוחות). המחיר לא כולל סיורים לאיים באזור (אי הכלבים למשל, שהבנתי שנחמד לטייל אליו).יש במקום קיוסק לא רע עם שתיה (מים/מיצים/בירות) במחירים סבירים וגם קצת אוכל (חטיפים/שימורים בעיקר). יש חשמל בנקודה מסוימת ורק בשעות מסוימות במהלך הערב (להבנתי זה ככה פחות או יותר בכל האיים).‬

‫אירון (כאמור - אותו אי) - המחיר הוא 50 דולר כשההבדל המרכזי הוא שלבקתות יש רצפה (באינה הבקתות הן פשוט על החול). נשמע שגם האוכל טוב יותר ויש סיור אחד כלול במחיר.‬
 ‫רובינזון ( אותו אי) - אותו סגנון, בקתות קצת פחות צמודות וממש על הים. כ-30 דולר ללילה. סיור אחד כלול במחיר.‬

‫פרנקלין (אי אחר) - הזכרתי כבר שזה האי האהוב ביותר על הישראלים. בכל מקרה, נשמע שיש לכך סיבה כי לפחות לפי הדיווחים (מאנשים שהיו גם באי שלנו) - החוף שם יותר יפה ונקי מהאחרים. גם הבקתות פחות צפופות. הבנתי שהאווירה שם קצת יותר מסיבתית/שכונתית... המחיר - בערך 21 דולר ללילה.‬
 ‫טוני - בצד השני של פרנקלין (אותו אי). בגלל הקרבה לפרנקלין, עדיין המון ישראלים באזור ואווירת מסיבה... בערך אותי מחיר כמו פרנקלין. כשאנחנו היינו באי היו שמועות שהבעלים של האי (טוני) הטריד את אחת הבחורות באי‬

‫איגואנה - גם כן אי נפרד. לפי הדיווחים הוא מבודד יותר ויש בו פחות ישראלים ופחות אנשים בכלל. נשמע שהאוכל טוב מאוד והמחיר דומה לאחרים.‬

‫אג׳וגה (אי המחט) - אי קטן, 5 בקתות. יפה ומרווח מאוד לפי הדיווחים. בקתות גדולות עם מרפסות. 35 דולר ליום. טיולים לאיים אחרים בתשלום נוסף. אוכל סביר. הרבה דגמים ובננות. מקלחות עם מים זורמים. חסרון מרכזי - האי קרוב ליבשה ובגלל זה בסופי שבוע מגיעים אליו פנמיים לקמפינג, או סופשבוע.‬

‫זה מה שהצלחתי לאסוף. מקווה שיעזור לכם לבחור ושאנשים יוסיפו עוד מידע.‬

‫לסיכום - המקום מדהים ובאמת מיוחד! תעשו חיים‬...