באפריל 2013 במהלך טראק עם אשתי בהימליה הנפאלית (לאזור שניקרא אוורסט פנורמה (4200 מ’) פגשנו משלחת שטיפסה לפסגת האוורסט. אחת המשתתפות פינית בת 50+ סיפרה לנו שחסכה כל חייה לטיפוס זה (עלות הטיפוס לאוורסט לא כולל טיסות כ 20000$) ,

נוף באוורסט פנורמה

הפינית סיפרה לנו על ההכנות למסע זה וכאן לי בתוככי ליבי עלתה המחשבה שאם היא יכולה גם אני יכול, הבעיה לא כושר גופני (שיש לי) אלה גיוס הכסף מאיזה ספונסר. לאחר מספר ימים עמדה להתחולל סופה באזור מיהרנו לרדת חזרה לשדה התעופה לוקלה ומשם לקטמנדו

שדה התעופה לוקלה

3 ימים אחרי זה חזרנו ארצה והתברר לנו שבאוורסט אכו היתה סערה רצינית ו כ 11מבני שבט ה”שארפה”

(רוב המדריכים באוורסט משבט זה) נהרגו במפולת שלגים ובוטלו כל הטיפוסים להר למשך השנה הקרובה. ואז ירד לי האסימון וויתרתי על טיפוס לאוורסט והתחלתי לתכנן את הטיפוס לקילימנג’רו

הכנה

אני ממליץ לכל אחד להיבדק אצל רופא ספורט לפני שהוא מתחיל בהכנות לטיפוס זה, ראיתי מספר אנשים שפונו במהלך הטראק.

יש מספר מסלולים בטיפוס לקילי, המסלול הקל (מרנגו-קוקה קולה) מתחיל במקום גבוה יותר, החזרה מהפיסגה מתבצעת באותו מסלול (לדעתי משעמם). אני בחרתי את מסלול המצ’מה -ויסקי) הוא נחשב לקשה יותר אך הרבה יותר מגוון מבחינת נוף.

אין אפשרות להכין את הגוף למצב של חמצן דליל אך יש אפשרות לעבוד על סיבולת לב-ראה ,דבר שעוזר בטיפוס.

הכנת הביגוד והציוד מצריכה חשיבת יתר, תכנון נכון של הציוד יעזור בהמשך המסע. רשימה של ציוד מופיעה בסוף הכתבה, ברצוני לציין שרצוי להתחיל לקחת כדורים נגד מחלת גבהים יומיים לפני תחילת הטיפוס (רצוי להתייעץ עם רופא במרפאת למטייל או משרד הבריאות), תופעת לוואי של הכדורים אצלי: כל 40 דקות הייתי צריך לתת שתן (ליטר בלילה) וכן , הכדורים גורמים גם לשתיית יתר, אל תחסכו, שתו המון מים במהלך הטיפוס זה רק עוזר!!! לגברים שביננו, רצוי להצטייד בבקבוק ריק לשתן, זה ימנע מכם לצאת בלילה (אצלי 8 פעמים) מהשק שינה להשתנה. לבחורות אין לי פתרון.

טנזניה

אני בחרתי לטוס באטיופיאן אייר, חברה שהתגלתה כאמינה ויעילה,

טסתי בקוו תל אביב-אדיס אבבה-קילימנג'רו, הסוכן חיכה לי ולקח אותי לעיירה מושי, עיירה קטנה בלי משהוא מיוחד אך מספיקה בשביל להתאקלם, ממליץ על union cafe יש גם אינטרנט, אוכל טוב נקי וזול.

למחרת הסוכן לקח אותי לשער הכניסה לשמורה, כשעה נסיעה ממושי. הייתי אמור לטפס בקבוצה עם עוד 3 קנדים אך הם בילו מספר ימים בזנזיבר והגיעו עייפים וביטלו את הטיפוס, לכן נשארתי עם מדריך, טבח ו 3 פורטרים, למעשה בהמשך זה יתגלה כיתרון עצום, אני מכתיב את הקצב ואין שום גורם שמעכב אותי, מבחינה חברתית ממילא כל הזמן פוגשים מטיילים אחרים כך שלא משעמם.

DAY 1

•Machame Gate(1828m) to Machame Camp (3020m)
 •Distance: 11 km•Hiking Time: 6 hours

שקילת המשא לפורטרים

נכנסים מיד אחרי השער ליער גשם, שביל מסודר, לקראת סוף היום הצמחייה מתדלדלת והשטח נהפך לאדמה סלעית עם טרשים

ביער הגשם

פרח ביער הגשם

day 2

• Machame Camp (3020m) to Shira Camp (3840M)
•Distance: 5 km
 •Hiking Time: 5 hours

הנוף נהפך לצחיח ממזרח רואים את הקרחונים

SHIRA מחנה

DAY 3

Shira Camp (3840M) to Barranco Camp (3950m)
•Distance: 10 km
 •Hiking Time: 6 hours

ביום זה עולים ללאבה טאוור (4600מטר), ממזרח קרחוני קיבו ולאחר מכן יורדים לעמק בראנקו

קקטוס בעמק בראנקו

מחנה בראנקו, ברקע חלק מקיר בראנקו

DAY 4

•Barranco Camp (3950m)to Barafu Camp (4600M)
•Distance: 9 km
 •Hiking Time: 7 hours

בתחילת היום מטפסים על קיר ברנקו, barranco wall) ) קטע די קשה ולעיתים רצוי ללכת על 4 , שימו לב שרצוי לצאת מוקדם כי באזור הטיפוס אפשר להיתקל בפקק תנועה אנושי וזה לוקח זמן לעבור את הקטע הזה.

שימו לב: למי שקשה יכול לחלק יום זה ליומיים ולעצור במחנה קרנגה(KARANGA) דבר זה יהפוך את הטראק ל 7 ימי הליכה.

אזור מחנה בראפו כאן כבר ממש קר...

DAY 5

1 Barafu Camp (3950m) to summit (5895M)(uhuru peak)

2 summit (5895M) to Barafu Camp (3950m)

3 Barafu Camp (3950m) to Mweka camp (3100M)

לילה+יום קשים במיוחד, מתעוררים ב 2300 שותים קפה ומתלבשים עם כל הציוד החם!!! ב2400 מתחילים בעליה, במהלך הדרך יש לנוח הרבה מנוחות קצרות לפי הצורך, אני עליתי עם 3 בקבוק ימיים 2 בקבוקים בצדי התרמיל ואחד עטוף בבגד בתוך התרמיל. בשלב מסוים הבקבוקים החיצונים קופאים ויש להחליף עם הבקבוק העטוף. העליה מאד קשה, יש קטעים של חול ודרדרת טוף, קחו את זה לאט לאט. לקראת אשמורת הבוקר מגיעים ל stella point 5745M כאן ניפגשים עם מטפסים שבאים ממסלול אחר. לאחר 40 דקות נוספות מגיעים לפיסגה מצטלמים ומתחילים בירידה . מגיעים חזרה למחנה בראפו, נזרקים על שק השינה לשעה מנוחה אוכלים משהוא ויורדים למחנה Mweka

הזמנים שלי ליום זה : בראפו- פיסגה חמש שעות וחצי (הגעתי ב 5:30 שימו לב לצילום עם פלאש)

פיסגה-סטלה 20 דקות, המתנה לאור יום, צילום קחונים

סטלה-בראפו שעתיים ועשרים דקות, מנוחה של שעה בבראפו, ארוחה קלה

בראפו- מוואקה 3.5 שעות, בסוף הליכת צב עם כאבי ברכיים . סה"כ כ 14 שעות מתישות!!! אך הסיפוק מלוא העוצמה

uhuru peak 5895

אזור הפיסגה

אזור סטלה

DAY 6

•Mweka Camp (3100M) to mweka gate (1830M)
•Distance: 10 km
 •Hiking Time: 3-4 hours

אני אישית מלבד היום החמישי לא נעזרתי במקלות הליכה, הוצאתי אותם לפני העלייה לפסגה ולאחר ההגעה למחנה מווקה הכנסתי אותם חזרה לתרמיל. אני ממליץ להשתמש במקלות ביום האחרון כי הדרך עוברת ביער גשם, היא מאד חלקלקה ובוצית והברכיים כבר על הפנים.

סדר יום בטראק:

השכמה , הטבח מביא לאוהל קערת מים חמים לשטיפה, מתלבשים, הטבח מביא לאוהל ארוחת בוקר+קפה,תה, אריזת ציוד מילוי מים, יציאה לדרך במשך היום או שנפגשים עם הטבח לפריסת ארוחת צהריים או שלפני היציאה מקבלים קופסת קרטון עם ארוחת צהריים, הגעה למחנה לרוב הפורטרים כבר יקדימו אתכם ויקימו עבורכם את האוהל , שתיה חמה ועוגיות, הטבח כבר ידאג להביא לכם קערת מים חמים- (אפשר לסגור את הרוכסנים באוהל ,להתפשט ערומים ולהתגלח ולהתקלח עם קערת מים אחת),מנוחה קלה, עוברים המחנה ומחליפים חוויות עם מטפסים נוספים, ארוחת ערב ולישון.

נספח ציוד:

טייץ , מכנס טרמי , חולצות תרמיות, פליז , סופטשאל , שק שינה , חם צוואר , בנדנה , כובע עם כיסוי לפנים , כפפות , תחתונים , חגורה ,נעלי הרים אטומות מים , שקיות ניילון , שקית אטומה לפספורט ,משקפי שמש , משקפי רוח , משקפיים אופטיות , 2 פנסי ראש , מקלות הליכה , מצלמה , בטריות נטענות, דגל ישראל,תיק גב אישי +כיסוי, תיק גב גדול לפורטר, כלי רחצה , מגבת , קוצץ ציפורניים , סיכת ביטחון , 3 נייר טואלט , שרוכים ,

עזרה ראשונה + תרופות: אורמוקס , טבליות לטיהור מים , אופטלגין , פראמין , קל בטן ,

אולטרסול , קרם , דוחה יתושים , חטיפי אנרגיה, נישנושים , 3 בקבוקי מים (750CC)

לגברים: בקבוק ריק להטלת שתן בלילה

(הפורטר סחב 14 קילו ציוד שלי, אני סחבתי 7 קילו)

אני השלתי 3 ק”ג ממשקלי במהלך 6 ימי טיפוס

מחירים:

טיסה 1170$ , ויזה 50$

טראק 1370$ (כולל :הסעה משדה תעופה למושי,לילה במושי,הסעה ממושי לתחילת טראק, הסעה מסיום טראק למושי, לילה במושי,הסעה ממושי לשדה תעופה)

טיפ 310 $ (למדריך+פורטרים+טבח) שימו לב: אני הייתי לבד בקבוצה, החיסרון היחיד היה שהטיפ היה מעט גבוה

הערה: אני שילבתי בסוף גם יומיים ספארי, מומלץ.

אישור הגעה לפיסגה:

המסלול:

הטיפוס לפי זמן וגובה:

החברה שביצעתי איתה את הטראק: http://www.jipetrekkingandsafaris.com/ דברו עם פראנסיס