חובת הצגת כרטיס יציאה, כרטיסי טיסה פיקטייבים- איך להיות בטוחים שתעלו על הטיסה שלכם

כפי שכבר כנראה קראתם ברחבי הרשת ובמרבית אתרי המטיילים שעוסקים בדרום אמריקה, במספר מדינות מסוימות בדרום אמריקה קיים חוק לפיו עליכם להציג הוכחת יציאה בדמות כרטיס טיסה ממדינת היעד אליה אתם טסים למדינה כלשהי אחרת. לדוגמא, במדינת פנמה דורשים שכל אדם שנכנס למדינה דרך האוויר, יציג הוכחה שהוא גם מתכוון לצאת מהמדינה דרך האוויר, קרי טיסה מפנמה ליעד אחר. פה חשוב להדגיש, זה לא משנה אפילו אם אתם מתכוונים להישאר בפנמה שבוע ויש לכם כרטיס טיסה אמיתי ששולם מקוסטה ריקה, ממקסיקו או מכל מדינה אחרת לישראלליעד אחר. אתם חייבים שיהיה לכם כרטיס טיסה מפנמה עצמה ליעד כלשהו אחר. גם כרטיס אוטובוס ששולם מראש מפנמה למדינה אחרת כנראה לא יעזור.

בעבר נכתב שכדאי להתגבר על בעיה זו ניתן להדפיס דף הזמנה פיקטיבית של כרטיס טיסה כלשהו מפנמה ליעד אחר או לבקש מסוכן הנסיעות שישלח הצעת מחיר כלשהי עם השם שלכם. ברוב אתרי האינטרנט נאמר שהפקידים בשדה התעופה לא בודקים האם הכרטיסים אכן מכורטסים או לא (כלומר האם באמת הם הוזמנו ושילמו עליהם כסף) והיה מאוד קל לעקוף את החוק הזה אך לאחרונה זה נהפך לבעייתי יותר.

במהלך השנה האחרונה חלה החמרה מסוימת במדיניות זו. כעת, ברוב המקרים, הפקידים של חברת התעופה איתה אתם טסים בודקים במחשבי שדות התעופה של מדינת המוצא האם באמת יש לכם כרטיס אמיתי, כלומר סתם דף נייר עם הצעה ששלח לכם הסוכן שלכם לא יעזור מכיוון שהפקידים בודקים האם אכן יש לכם כרטיס טיסה אמיתי ששולם ונקנה, דרך המחשבים בשדות התעופה. פה חשוב להדגיש שהחלק הבעייתי קורה בעמדת הצ'ק אין של שדה התעופה של מדינת המוצא ממנה אתם טסים ולא בשדה התעופה של פנמה/מדינת היעד עצמה.

פתרון אחד ומבאס זה אכן להצטייד בכרטיס טיסה אמיתי, אך רוב האנשים ממשיכים מפנמה למדינות אחרות ומעוניינים לנסוע באוטובוסים ואו לא להיות כבולים מראש לכרטיס טיסה. הפתרון השני מעט מורכב יותר מהשיטות הפשוטות שהיו פעם אך עם מעט עזרה מסוכן הנסיעות שלכם תוכלו להתגבר על בעיה זו בקלות, ללא כל הוצאה כספית.

לפני שאתחיל אציין: ככל הידוע לי, המדינות הבעייתיות ביותר הם פרו ופנמה, בדגש על האחרונה. הטיפ בוודאות תקף לטיסה מפרו לפנמה ועל מנת למזער סיכונים ממליץ לכם בכל טיסה שיוצאת מפרומפנמה ליעד כלשהו ובפרט לפרולפנמה לעבוד לפי הטיפ הנ"ל. לגבי טיסה מנתב"ג למדינה בדרום או מרכז אמריקה -; אין כל חשש, לגבי טיסה מארגנטינה לברזיל או מברזיל לבוליביה, עדיין לא שמעתי על אנשים שנתקלו בבעיה הנ"ל ככה שאין ממה לחשוש.

כעת אסביר איך השיטה עובדת:

באופן עקרוני, כאשר אדם מזמין כרטיס טיסה ומבקש מסוכן הנסיעות שלו לשריין לו את המקום, הסוכן מבצע תהליך שנקרא "כרטוס". במצב הזה, הכרטיס נשמר בסטטוס "שולם" ולמעשה יופיע בכל מחשבי שדות התעופה בעולם ככרטיס אמיתי ששולם ונקנה, כשלמעשה עדיין לא שילמתם עליו כלל וכלל. הנקודה הבאה היא המפתח: בשעה 00:00 בלילה ע"פ שעון ישראל חברת התעופה איתה נקנה הכרטיס מחייבת את סוכנות הנסיעות על תשלום הכרטיס כך שלמעשה לסוכן יש אפשרות לבטל את הכרטיס עד שעה 00:00, ללא כל קנס, ובכך להשיג פרק זמן מסוים בו הכרטיס מופיע כאותנטי במחשבי שדות התעופה אך למעשה עדיין לא שולם.

בעזרת פירצה הזו, ניתן להגיע לשדות התעופה הבעייתיים כשברשותכם דף ההזמנה שהסוכן שלח לכם עם פרטי כרטיס הטיסה, לאחר שכורטס ולכאורה "שילמתם עליו" ובכך להתגבר על הבעיה.

לסיכום, הנה שלבי הפעולה שעליכם לבצע:

1. ראשית, כאשר אתם נמצאים ביבשת ומזמינים את כרטיס הטיסה שלכם (לדוגמא, מפרו לפנמה) עדיף שהטיסה שלכם לא תיפול בין שעות הלילה המאוחרות 00:00-06:00 (ע"פ שעון ישראל), זה יכול ליצור מעט בעיות עם תהליך הכרטוס שכפי שכבר ציינתי, סוכנות הנסיעות מחויבת לשלם על כרטיס הטיסה לאחר השעה 00:00 וכנראה שרוב הסוכנים לא יסכימו לעשות לילה לבן ולעזור לכם אם הטיסה שלכם נופלת בשעות הלילה המאוחרות כאן בישראל.
  2. לאחר שרכשתם את כרטיס הטיסה שלכם, התקשרו אל סוכן הנסיעות שלכם ומסרו לו את פרטי הטיסה שלכם, וודאו איתו שיהיה ערוך באותו היום לבצע לכם את תהליך הכרטוס (לדוגמא, אם אתם טסים לפנמה -; שימצא טיסה מפנמה ליעד אחר, לדוגמא מדינת אחרת במרכז אמריקה, לא חשוב איזה, וייבצע את הכרטוס), לאחר מכן שיישלח לכם כמובן את ההזמנה למייל שתוכלו להדפיס אותה ולהציג אותה לפקיד של חברת התעופה בעמדת הצ'ק אין, איתה אתם טסים.
  3. כשאתם מגיעים לעמדת הצ'ק אין תתבקשו להציג את הוכחת היציאה. הגישו להם את דף פרטי ההזמנה של כרטיס הטיסה, הם יבדקו במחשב ויראו שיש לכם לכם כרטיס אמיתי שנקנה ושולם "לכאורה", וייתנו לכם אור ירוק לעבור הלאה אל שאר תהליכי הבידוק.
  4. החלק הקריטי ביותר הוא מרגע שאתם ניגשים לפקיד והוא בודק את פרטי הכרטיס שלכם ועד שגלגלי המטוס מתנתקים והמטוס ממריא. בקונקשנים ובטרמינל בפנמה עצמה לא התבקשנו להראות שום הוכחת יציאה כדוגמת זו, ככה שהבעיה מוגבלת רק לשדה התעופה במדינת המוצא.
  5. חשוב מאוד! אין להתקשר ולבטל את כרטיס הטיסה אחרי שעברתם את עמדת הצ'ק אין. חובה שבכל במהלך שהותכם בשדה התעופה של מדינת המוצא עדיין הכרטיס יהיה במצב מכורטס. הם לעיתים מבצעים בדיקות זמן קצר לפני העלייה למטוס כי הם יודעים שאנשים עושים קומיבינות. אני חוזר -; אם אתם לא רוצים שיורידו אתכם מהמטוס (אני מדבר מניסיון אישי), אין לבטל את הכרטיס כל עוד אתם נמצאים בשדה התעופה של מדינת המוצא. איך הסוכן יידע מתי לבטל? אפשר פשוט לבקש ממנו שיבטל אותו כשעה-שעתיים אחרי מועד ההמראה המשוער.
  6. טיסה נעימה! תמשיכו ליהנות ולבלות!